Søgning på: matematik noter skriftlig c. Resultater: 17961 til 17980 af 102572
-
Kalender til windows skrivebord
ForumindlægHej Hvor kan man finde en kalender som man kan have på windows skrivebordet (så man kan laver noter som lektier og aftaler osv.)... Har prøvet at surfe lidt...de fleste er bare noget prøve noget, hvor man så skal betale efter 1 månedsforbrug. Nogle ideer til hvor man kan downloade det og... -
Kan man "downloade" textanalyse.dk?
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skal til danskeksamen om en uge og er i den forbindelse løbet ind i et problem. Tidligere har jeg brugt www.textanalyse.dk til at finde guldkornene, men da man jo selvfølgelig ikke har internetforbindelse til eksamen er det jo lidt svært at komme ind og finde ud af, hvordan m... -
Vektorer
ForumindlægHej Når man skal redegøre for vektorer og vinkler mellem vektorer - hvilke emner er så vigtge at forklare? Det andet spørgsmål er: redegør for principperne bag regning med vektorer - hvilke emner er så vigtige, at forklarer her? -
Særlige vilkår/fuldt pensum
ForumindlægHej :) Jeg går i 3.g, og er nervøs for at blive indstillet til at skulle op til eksamen i alle fag til sommer (altså så mine årskarakterer slet ikke tæller). Er der nogen, der har erfaringer med det, og vil fortælle hvor meget fysisk/skriftlig fravær i havde, for at det skete? :) -
årsprøve??karakter??
Forumindlæghej..jeg har lige været op på prøve i engelsk skriftlig..altså en årsprøve..jeg har lavet en essay og vil have andre til at kigge på den og sige jeres mening om hvad jeg burde få for den..både grammatisk og indholdsmæssigt..Essay about “A birthday Remembered”When someone has lost her mother she w... -
Pythagoras
ForumindlægEr dette bevis på Pythagoras korrekt skrevet ? Synes det er meget svært at holde styr på alle tallene .. For at bevise læresætningen danner vi en retvinklet trekant ABC og ved hjælp af tre tilsvarende trekanter danner en kvadrat med sidelængden (a + b), som vist nedenfor: (Billede af en kva... -
Eksamens opgaver
ForumindlægJeg er igang med at øve til eksamen... Men kan ikke finde ud af denne opgave... Er der nogen der vil være sød og hjælpe mig... 1) En funktion f er bestemt ved f(x)=x2-10x+30 Grafen for f, koordinatakserne og linjen med ligning x=10 afgrænser i første kvadrant en punktmængde M, der har et areal. ... -
For høje karakterer?
ForumindlægI disse dage får gymnasieeleverne deres års- og eksamenskarakterer. Nogle lærere har en tendens til at give for høje karakterer. Det er selvfølgelig et luksusproblem set fra elevens side, da vi egentlig bare håber på at få så høje karakterer som muligt. Men alligevel sidder jeg nogen gange tilba... -
UDREGNING
ForumindlægBrug for hjælp a - hvor mange procent sted indeekset fra 2006 til 2012 (1 decimal) b - forbrugerprisindekset sted 6,1% fra 2000 til 2003. Beregn firbrugerprisindekset for 2000. (1 decimal) c - basisåret ændres til 2009. Beregn det bye forbrugerindeks for 2012 (1 decimal) -
HASTER MAT SVAR
ForumindlægSKAL AFLEVERE OM 1 TIME OG MANGLER DENNE OPGAVE, HAR BRUG FOR SVAR Opg 2 Løs Ligningerne a) 6x/2 = 4 b) 4/x=6 c) 6x-2/5=4x d) 7/x-2=4 e) 2/2x+1=5/x-1 f) 2x-7/4=3-x/3 Please hjælp mig, har virkelig brug for nogle svar denne gang, jeg beder jer :,( -
Linjens ligning
ForumindlægHejsa Jeg skal "gør rede for linjens ligning på formen ax+by+c=0, specielt den geometriske betydning af koefficienterne a og b." Jeg må indrømme at jeg ikke ved hvad koefficienterne betyder og kan ikke lige finde det nogle steder. Nogen som gider at forklare mig det? På forhånd tak -
AKUT HJÆLP - FUNKTIONER OPGAVE
ForumindlægFiguren viser grafen for en stykkevis lineær funktion f. Benyt figuren til at besvare nedenstående spørgsmål. a. Bestem forskriften for funktionen f. b. Bestem definitionsmængden for f. c. Bestem værdimængden for f. d. Bestem nulpunkterne for f. e. Løs ligningen f(x)=2. -
Sumkurv Københavns Kommune
ForumindlægMange tak til dem der vil hjælpe :) (sumkurv i vedhæftningen) a) Hvad fortæller medians tal i sumkurven om aldersfordelingen? b) Bestem kvartilsættet vha. sumkurven (forventer ikke svar men bare forklaringen til hvordan jeg finder det) c) Forklar hvordan sumkurven er tegnet: hvad er der a... -
STX????
ForumindlægHej, alle jer derude! Jeg har lige været til samtaler med mine lærer! (Jeg går i 9. kl.) Vi snakkede om hvordan jeg var i skolen og mine karakterer i termins.. D var rigtig gode i dansk, men kanp så gode i matematik.. Jeg har et snit på 6,5 og begge mine lærere syntes, at jeg er egnet til STX.. ... -
Integraltegn
ForumindlægJeg tror, jeg taler på rigtig mange matematikeres vegne: Integraltegnet i redigeringsboksen er for jammerligt. Lad os få et ordentligt slankt langt S i stedet. Også oprettet på Support. -
SR-opgave Newtons afkølingslov
ForumindlægJeg er igang med at skrive min 2.g SR-opgave (fysik-matematik) der handler om Newtons Afkølingslov samt differentiering og har fået sat følgende opgave: Gør rede for Newtons afkølingslov: P = a · ?T = a · (T - Tomg). Forklar de indgående størrelser og vis, at den kan omskrives til dT/dt = k · ... -
Ligebenede trekanter - Forholdet mellem linjer inden i trekanten
ForumindlægHej Jeg sidder med en eksamensopgave for lærerstuderende i matematik, og sidder og bøvler lidt med en opgave. Jeg har en trekant der ser således ud som billedet i den vedhæftede fil. Om trekanten ved jeg at |AB|=|AC|, |BD| = |BE| og |CE| = |CF|, ligegyldigt hvordan der rykkes på punktet D eller ... -
MEDICIN-STUDIE
ForumindlægHey alle sammen herinde. Jeg går på HF, og bliver student til sommer. Men problemet forekommer der, at jeg vil meget gerne studere medicin. Det ser lidt svært ud med de krav som de stiller, som er svære at honorere. Jeg skal op i 8 fag, og 12 eksamer!!Så spørgsmålet lyder: ved i om man alligevel... -
Funktioner
ForumindlægHej. Jeg er u gang med at lære om funktioner. Jeg har et spørgsmål der ser sådan her ud: Grafen for en eksponentiel voksende funktion, f går gennem ounkterne (2,4) og (5,32) Find forskriften. Mit spørgsmål er så, er der nogle der kan forklare mig, hvordan man finder a ved eks. funkt... -
FYSIK B EKSAMEN gode råd
ForumindlægHej, Jeg skal til fysik eksamen på b niveau snart, men har ikke rigtig forstået hvordan det skal foregå. Skal op som den eneste fra klassen, så jeg har altså ikke nogen at støtte mig til i forsøgs delen, og er derfor meget nervøs. Så ville høre om der er nogen der har været oppe og kan dele nogle...
