Søgning på: bestem tallet p'(15), og forklar, hvad dette tal angiver. Resultater: 18001 til 18020 af 144397
  • Arten af ekstemumspunkter

    Forumindlæg
    En der ved hvordan man bestemmer om der er tale om et lokalt minimumsted, maksimumsted eller vandret vendetangent i det vedhæftede dokument for hhv. S1, S2, S3 og S4? Ved der gælder at hvis: f''(x0) > 0, så er x0 et lokalt minimumssted f''(x0) < 0, så er x0 et lokalt maksi...
  • Mate - det haster!!

    Forumindlæg
    ABC har vinkelspidserne A(-3,-1) B(3,5) C(5,-2) find en ligning for hver af de linjer, som trekantens sider ligger på. bestem derefter længden af højderne. Hvordan gør jeg? AC er det rigtigt med 6*(x-5)+5*(y+2) = 0 ?
  • trekantsberegning

    Forumindlæg
    Hej! Bestem længden af sigtelinjen BA samt vinkel A i trekant ABC. D B 17,0 grad 50 m A 500 m ...
  • vektor

    Forumindlæg
    Hey.. Jeg har en opgave, hvor jeg skal bestemme længden af den korteste diagonal. a=(5,2) c=(4, -1)) jeg kan ikke få det til at passe
  • Graf

    Forumindlæg
    Hej . Er der nogen der vil hjælpe mig med en "analyse" af denne graf ?? Kan man f.eks. godt se at der er tale om konstant acceleration ?
  • Mol reaktion

    Forumindlæg
    Hvor mange mol reaktion er der tale om her og hvordan kan man se det? Mg(s) + 2H^2+(aq) --> Mg^2+ (aq) + H2(g)
  • både 5 og 13 går op i er

    Forumindlæg
    Hej med jer derude:) jeg har brug for hjælp, og ville gerne have jeres hjælp. Her kommer den.? ( Hvad er Det mindste tal, som både 5 og 13 går op i er)?
  • Bushdoktrin 2002

    Forumindlæg
    Er der nogle der kan hjælpe med at finde bushdoktrinen 2002 talen på dansk? Jeg skal bruge det i min analyse i SRP.
  • Tallegeme

    Forumindlæg
    Hvorfor er det, at man f.eks. skal sige, at de reelle tal er et legeme? Hvad er det smarte i at være et legeme?
  • liniær funktion

    Forumindlæg
    i 2005 var indiens fødevareprosuktion 192.332.086 ton hvad vil tallet være i år 2050 når det vokser liniært med 2,57 %?
  • kvadrat og kubiktal

    Forumindlæg
    hej guys :D jeg har lige et lille spørgsmål. hvad er det mindste porsitive hele tal, der både er et kvadrattal og kubiktal :D
  • (DP) Primtal

    Forumindlæg
    Bevis eller modbevis, at ethvert lige tal større end 2 kan skrives som summen af to primtal.
  • Matematik haster!!!!

    Forumindlæg
    hvad ville det sige hvis man skal skrive hele tal der er støre end tre som en sum af primtal nogen exempler? håber der nogen der kan hjælpe haster virkelig .....
  • Skalmodeller

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har et spørgsmål som lyder følgende: Et atom med 26 elektroner - der er 2 elektroner i 4. skal. Hvilket grundstof er det? Er det ikke Jern der er tale om ?
  • Rækkefølge

    Forumindlæg
    2,05 2,080 2,12 2,01 2,1 opgaven er at, jeg skal skrive de her tal i rækkefølge.
  • Kan dette skrives på en anden måde, men stadigvæk har samme betydning?

    Forumindlæg
    Bogstaverne er variable for tal,som du selv vælger,så det passer med den opgave du bruger formlen eller lignende til at løse. Tak på forhånd.
  • Runde op eller ned?

    Forumindlæg
    Davs! Et spørgsmål: Afrund til nærmeste hele tal: 7,498 Jeg har sagt 8. Er der rigtigt? :)
  • Integral regning - haster dels :(

    Forumindlæg
    Der en opgave som irriterer mig en dels.Jeg ved godt hvordan man skal løse den men synes bare tallet virker forkert. Her er opg:En funktion er givet ved:f(x)=9/(3-4x) xbestem til f den stamfunktion hvis graf g¨r igennem punktet O(0,0)VEd hjælp af et program for jeg stamfunktion tilF(X)= - 9·L...
  • Kvantorer

    Forumindlæg
    Jeg læser lidt selvstudium, og jeg har mødt udtrykket: ∀y∈R∃x∈R : x2 > y Dette er sandt. Man kan jo altid vælge x så stor, at x2 bliver større end et givet y, uanset hvilken værdi y tillægges.... ∃x∈R∀y∈R : x2 > y Hvilket er falsk. Det er jo...
  • integralregning for areal

    Forumindlæg
    Hej jeg forstår ikke denne opgave da jeg ikke kan se, hvordan grænserne skal bestemmes? der er kun opgivet en grænse som er x = 5? og i anden opgave forstår jeg ikke, hvordan tallet a kan bestemmes når man kender arealet på 30?