Søgning på: tysk disposition eksempel. Resultater: 18061 til 18080 af 36005
-
Økosystem
ForumindlægHvorfor er der oftest færre rovdyr end plantædere i et økosystem? -
Hvad synes/syntes i om filmen, som I så? Er begge korrekte?
ForumindlægHej med jer. Jeg håber, at Studieportalen er det rette sted at stille mit spørgsmål, som jeg ikke har kunnet finde et klart svar på andre steder. Lad os antage, at vi lige har set en film, som nu er slut. Jeg stiller jeg jer derefter følgende spørgsmål: "Hvad synes/syntes I om filmen?"... -
Differentiabilitet
ForumindlægHåber nogen kan hjælpe med dette: Funtionen f med forskriften f(x)=x5+2x er givet. 1) Vis at f-1 eksisterer 2) gør rede for, at f-1 er differentiabel. 3) Bestem f-1(3) -
energi
ForumindlægHej Jeg har to spørgsmål: 1.Når man siger at den samlede energi skal være bevaret, er det så Emek=Ekin+(-Epot) = 0 eller er det Epot+Erot+Ekin=0. 2. og hvis man ikke får den samlede energi på 0, men -2,3 er det så fordi den har mistet noget energi På forhånd tak -
4 opløftet til i
ForumindlægHejsa, jeg ville gerne vide hvordan man beregner 4i Mange tak -
Biologi
ForumindlægHvad sker der hvis man sætter en ferskvandsfisk ud i saltvand? -
Positiv eller negativ strålingsbalance
ForumindlægHej. Jeg sidder med en rapport omkring strålingsbalancen, og et af spørgsmålene til diskussionen lyder: "Forklar hvilken betydning det har om den samlede strålingsbalance er negativ eller positiv". Er en negativ strålingsbalance bare når der reflekteres mere energi en der optages? S... -
Ændring af skrifttype
ForumindlægHey. Er nybegynder inden for brug af LaTeX, hvorfor jeg pt har et problem med opsætning af skrifttype. Er ved at skrive et projekt, hvor jeg har følgende "preamble": \documentclass[a4paper]{report} \usepackage[latin1]{inputenc} \usepackage[danish]{babel} \usepackage[T1]{fontenc} \use... -
essay om det overnaturlige
ForumindlægHej. Jeg skal skrive et essay om det overnaturlige. Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal komme igang, da jeg ikke har skrevet et før. Jeg håber ,at der er en som kan give mig inspiration :) -
En funktions monotoniforhold og lokale ekstrema.
ForumindlægJeg skal gøre rede for, hvad der forstås ved en funktions monotoniforhold og lokale estrema. Jeg skal gerne kunne snakke i ca 5 minutter om det. Men er det ikke bare, at lokale estrema er der, hvor der er toppunkt(er) og monotoniforhold er der, hvor funktionen er aftagende/voksende? Det tager ... -
Differentiation
ForumindlægRedegør for funktionsundersøgelse ved hjælp af differentialkvotient og kom herunder kort ind på optimering. Jeg fik tidligere et svar, på at det havde noget med monotoniforhold og ekstrema at gøre, men jeg forstår det ikke helt .. nogen der kan hjælpe? Mange tak. -
Hvordan finder man procent?
ForumindlægEt land har 2,8 millioner indbyggere. Væksten har i nogle årværet 5% om året. Hvor længe varer det, før landet kan forvente at have 3 millioner indbyggere. Kan i sige hvordan man finder resultetel? mener ik resultatet men hvilke en teknik man skal bruge for at regne den ud? -
Adgangskvotient??
ForumindlægHej. De adgangskvotienter som står på ug, altså KOT tallene, er de beregnet efter bonus reglen? Feks kræver erhvervsøkonomi et snit på 8, men er det beregnet efter bonusreglen på 1.08? Eller er det nok at have et snit på Feks... -
formel og aktuel koncentration
ForumindlægHej alle.. I mine notater har jeg skrevet [A] < c(A) altså den aktuelle koncentration af et stof vil altid være mindre end eller lig med den formelle koncentration af et stof.. Jeg ville ellers tro det var omvendt efter at have læst kemibogen igen.. nogen der kan forklare hvorfor? -
Brøkfunktioner
ForumindlægJeg prøver at danne mig en bedre forståelse for brøkregnereglen for differentiationen mellem to funktioner... Derfor vil jeg gerne prøve at illustrere med nogle brøkfunktioner, og har fundet disse to (vedlagt), som jeg vil integrere. Er der nogen der kan hjælpe mig med at løse dem? /: -
Disakkarid
ForumindlægNogle der kan giv en god og forståelig forklaring for hvad disakkarider, oligosakkarid og polysakkarid er? plz -
chi^2 test
ForumindlægHej, Er det rigtigt at et kast med en terning svarer til Goodness-of-fit-testen? Ville dette (http://www.webmatematik.dk/lektioner/matematik-b/statistik/chi-2-chi-2-test) være tilstrækkeligt at gennemgå til en mundtlig eksamen? Skal også gennemgå kvartilsæt og boksplot for ugrupperede data un... -
hvad er betydningen af K(n,r) inden for Sandsynlighed- og binomialfordeling?
Forumindlæghvad er betydningen af K(n,r) inden for Sandsynlighed- og binomialfordeling? -
Fødekæde ?
ForumindlægHej. Jeg skal lave fremlæggelse imorgen, om fødekæder .. Kan i ikke være søde at hjælpe mig med at forklare hvad fødekæder er, og give nogle hjemmesider, hvor der er billeder af en fødekæde. ?? Og en hjemmeside hvor der står hvad en fødekæde er ? - På Forhånd Tak -
Fysik rapport om atomer
ForumindlægHeej... :D har brug for hjælp til min Fysik rapport. Du skal kort redegøre for hvad du ved om atmets opbygning?... jeg aner ingen ting om Atomer hvis en vil fortælle mig lidt om det Vis forskellige måder at skrive kovalente bindinger? giv eksempler herpå. hvad er en Kovalent bingen englig?
