Søgning på: matematik noter 10 klasse. Resultater: 18081 til 18100 af 92586
-
FSA AFGANGSPRØVE
ForumindlægEr der nogle der ved hvordan ved man hvilken fsa afgangsprøve man skal op i? -
Definerer A, B, C niveau eller år?
ForumindlægHej, Jeg er lidt uenig med min veninde i forhold til STX. Hun mener: At efter grundforløbet i 1.g (efter jul), så bliver alle de fag, som du skal have på A eller B niveau - på A eller B niveau. Jeg mener: At i 1.g er dine fag på C-niveau, i 2.g er de på enten C eller B niveau og i 3.g er de på... -
leder en
ForumindlægSøger efter en som kan dansk på højt niveau...! -
"Pensum"
ForumindlægHej,Jeg vil lige høre, om i kunne komme med nogle emner jeg bør øve mig specialet på til eksamen. Altså nogle opgavetyper der specialet kommer til en årsprøve...Bjarke -
Tips til at komme igang?
ForumindlægJa som overskriften siger, nogle kloge mennesker (ved der er kloge mennesker herind!!) Som har nogle ideer? Hvis man nu er kørt skoletræt, eller bare kørt fast? Alle tips modtages :) -
ATAN eller Tan-1 udregning.
ForumindlægHej. Jeg har fået opgaven at måle en vinkel. Lyder nemt i 8.. Men jeg blev intereseret i at finde den 100% korrekte. Det er en retvinklet trekant med målene 1,25 og 1 ud fra den rette vinkel. Ud af mig selv kan jeg kun finde ud af at udregningen er: ATAN(1 / 1,25). Men efter som at de... -
Snyd - at kigge efter
ForumindlægOplever I, at der er mange elever som kigger efter ved afleveringer? -
areal af kvadrat i en indskreven cirkel.
ForumindlægHej Jeg skal finde arealet af kvadratet i en omskreven cikel, radius i cirken er 3cm. Jeg skal yderligere finde arealet af kvadretet hvor ciklen er den indskrevne cirkel. -
5 A-Niveau fag=Gange med 1,03??
ForumindlægHej.. Når man vælger at have 5 A-niveau fag på gymnasiet, skal man så gange sit gennemsnit med 1,03? Eller skal man have 6? -
Penge tilbage for enkeltfag
ForumindlægJeg er lidt forvirret angående reglerne for om, hvorvidt man får penge tilbage fra enkeltfag hold. Jeg har en næsten fuld HF fra Frederiksberg HF som jeg ikke lukkede af taktiske årsager, nu er jeg så ved at gøre den færdig på enkeltfag hold på KVUC. Desuden tager jeg naturfagpakken om. For de ho... -
Kvadratrod
ForumindlægHej Nogen der ved hvordan man kan regne en kvadratrod i hovedet? Fx at kvadratroden af 42,24 er 6,5?? -
Rettelse af min stil
ForumindlægHej, jeg har lavet en tysk stil som en forberedelse til min afgangsprøve næste år. Er der en der har lyst eller tid til at rette min stil. Tusinde tak. Schule heute und Schule in 100 Jahre. 28. November 2013 Die Schülerzeitschrift „Der Schulhof“ Willy Brandt Strasse 297 D-3... -
Mat-opgave - uden hjælpemidler
ForumindlægHej hejJeg er lige ved at forberede til skriftlig eksamen i matematik uden hjælpemidler.Er der nogen der kan hjælpe mig med opg. 8 i opgavesættet som kan findes på denne adresse:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/UDEN_2002-8-4.pdfMvh. Anna -
en funtion.
ForumindlægJeg har fået en matematik opgave, der lyder på at jeg skal angive en funktion der beskriver sammenhængen mellem tiden og vandforbruget. Jeg bruger 6 liter i minuttet. hvilke funktioner kan jeg bruge? -
En venlig sjæl der kan hjælp beom 😩
ForumindlægJeg er igsng med en afleverings opg i matematik ig opg 3 der må jeg indrømme der er jeg stået af… i både A & B. Jeg har linket et billede til selve opg. Hpber en venlig sjæl kan hjælpe. -
Taylor-polynomium
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg sidder med en matematik opgave, jeg har siddet med den i et lille styk, men jeg kan ikke se hvordan jeg skal begynder på følgende opgave, håber der er nogle der har lyst og tid til at hjælpe Tak på forhånd -
Ligning med 1 ubekendt
ForumindlægHvordan løser jeg flg. ligning? Den driller mig, og skal give -2. x-4 - 3x+3 = 2x+3 ----- ----- ---- 4 3 2 Brugte ---- som brøkstreg :-) Jeg har ikke brug for resultatet, men en helst meget detaljeret "let at forstå" forklaring... er blevet meg... -
Projekt - forandring
ForumindlægHej. Vi er to piger, der går i 9. Klasse. Vi har i pt. I skolen, gang i et projekt, og vi skal have fundet ud af et underemne. Vores overemne er forandring. Vi skal have nogle naturvidenskabelige fag, og noget samfundsfag, måske historie eller religion inden under. - vi har t&am... -
Dokumentaren mellem fakta og fiktion
ForumindlægAndre der skrev essayet til studentereksamen i dag? Hvad var jeres hovedpointer/konklusion? Synes det var svært, da min pointerne i den første tekst nærmest var min hovedpointe. Tror jeg får misforstået emne. Hvad med jer? -
Friedmann-Ligningen
ForumindlægHej Jeg er ved at gå godt og grundig kold i dette emne Jeg skal Udlede Friedmann-Ligningen er der en som er meget venlig og hjælpe mig med dette problem? cheers
