Søgning på: samfundsfag analyse. Resultater: 18081 til 18100 af 29671
-
Hjælp!! De store revolutioner og imperialismens tidsalder
ForumindlægHej studieportalen Jeg skal til historie eksamen i morgen og har lidt svært ved at udforme en problemformulering. Jeg har fået Englands ekspansion af Sir John R. Seeley,, derudover har jeg fået nogle tabeller over industri væksten i Europa 1781-1909 og Indiens økonimiske udvikling 1885-1946 o... -
Hjælp til metoder
ForumindlægHej folkens.. Håber nogle kan hjælpe Arbejder i At med dyrevelfærd og har i den forbindelse været ude og interviewe en safaripark. Nogle af spørgmsålende lyder på hvordan de sørger for at dyrende ikke er stresset, og om de selv mener at deres dyr lever unde gode forhod osv. Mit spørgsmål er..... -
De 3 taksonomiske niveauer
ForumindlægHej, Jeg har brug for hjælp med de 3 taksonomiske niveauer. Vi har en skriftligopgave i geografi omkring planeterne, og vores lærer vil gerne have at vores opgave er bygget op med de taksonomiske niveauer. Jeg har aldrig arbejdet med de 3 taksonomiske niveauer før, så jeg ved ikke så meget om de... -
Sætningsanalyse - Folkevise
ForumindlægJeg skal lave en sætningsanalyse af en folkevise. Og da jeg ikke har haft AP, gør det at jeg er helt lost. Nogen der kan hjælpe mig? Jeg har siddet og kigget på det og prøvet, kan nogen annalysere den, og give en begrundelse for hvorfor de har gjort som de har? Jeg skal lade gøre en Bro så bred,... -
Hjælp til klage over karakter
ForumindlægHej folkens Jeg har tænkt mig at indgive en klage over min karakter i den skriftlige danskeksamen. I den forbindelse, vil jeg høre, om der er nogle af jer, der sidder inde med det kompendium, man fik udleveret med teksterne og opgaveformuleringerne til selve eksamen (STX den 25. maj). Jeg skrev d... -
fysik/kemi
ForumindlægNeutroner jeg skal lave en opgave om neutroner, problemet er bare at jeg ikke ved hvad en neutron er?? nogle der gider at hjælpe?(: -
Lav karakter SRP?
ForumindlægHey SP Jeg fik SRP karakter igår - et 4 tal hvilket jeg synes er en anelse for lidt. Er der nogen herinde der ville kigge opgaven igennem og give deres mening om karakteren, inden jeg går videre med den til diverse lærere osv.? Det ville jeg sætte meget stor pris på. Hilsen Niclas Min prob... -
Digt genre???
ForumindlægKan et digt have mere end én genre??? -
Tyske sætninger
ForumindlægHej, er der nogen som kan give mig en god strategi om hvordan man oversætter denne her tysk sætning til dansk: Ham som imponere mig med hans talent, må få huset. Jeg har det svært med at oversætte sætningen på tysk :/ -
Emne til SRP (biotek og dansk)
ForumindlægHejsa, Jeg skal snart vælge emne til min SRP og vælger at skrive i bioteknologi og dansk. Jeg sidder mellem to emner, som jeg overvejer at skrive om i min SRP, men er lidt i tvivl om hvilket jeg skal vælge, fordi jeg helst vil undgå at opgaven bliver for bred (og overfladisk) eller et emne med f... -
oversættelse
ForumindlægHejsa, kan nogen oversætte dette stykke? Uden at bruge google oversæt for der forstod jeg ingenting. "The Sour Krout the Men at first would not eate untill I put in pratice a Method I never once knew to fail with seamen, and this was to have some of it dressed every Day for Cabbin Table, ... -
Religion vs. Videnskab
ForumindlægHej alle. Vi har overemnet: problematikker og vi har valgt underemnet religion vs. videnskab. vi har i emnet tænkt os at redegøre for de to modsætninger og derefter lave interviews med præster, ateister osv. Har i nogle gode forslag eller ideer til emnet m.h.s produkt eller bare fremlægge... -
Oplevelsesøkonomi
ForumindlægHvordan kan man bruge oplevelsesøkonomi i detail handlen i primært shoppings centre? Med under spørgsmål: Hvad er oplevelsesøkonomi? redgørende Hvordan kan man som shoppings center differentierer sig fra konkurrenterne gennem oplevelsesøkonomien? hvordan kan oplevelsesøkonomi påvirke se... -
Danskopgave om Edgar Allan Poe... Hjælp?
ForumindlægJeg har om forfatteren Edgar Allan Poe og om hans novelle Huset Ushers Fald... Jeg synes selv jeg er kommet godt afsted med hvad jeg har fået lavet, men nu viser det sig bare at min dansk lærer er ekspert på netop Poe. Så jeg er blevet lidt bange om det er godt nok.Ville hører om der er nogen der... -
Ang. den mundtlige franskeksamen.
ForumindlægJeg er en af de "heldige", der skal op i fransk til studentereksamen.Jeg vil bare høre, om der er nogen der har prøvet det, og om det er så slemt som jeg gør det til.Jeg kan slet ikke se at der er nok til i forberedelsen til at kunne nå det man skal!Og hvor lang tid skal man egentlig re... -
AT2
ForumindlægSå er AT-forløbet endnu engang i gang, i hvert fald for mit vedkommende.Igen er jeg interesseret i at vide, hvad andre gymnasieelever foretager siger: - Emne - Samarbejdende fag - Slutprodukt - (Kompetencer? - Sværhedsgrad i forhold til før?)Men kør den som du lyster... -
Sætningsanalyse - HJÆLP!
ForumindlægJeg har virkelig brug for noget hjælp til sætningsanalyse i spansk. Jeg har aldrig rigtig forstået det, men det drejer sig om følgende sætninger: Quien te ha contado eso? Ana los vio juntos en la cama. Grundled, udsagnsled, genstandsled, hensynsled og sandsynligvis andre ting - hvor f****... -
Naturgeografisk metode
ForumindlægHjælp! Jeg skal til AT-eksamen her på tirsdag og er fuldstændig clueless hvad gælder den naturgeografiske metode. Er der ikke en venlig sjæl der vil og kan forklare mig hvordan den virker og hvordan man bruger den? Alle inputs er meget velkomne! -
Da Vinci Mysteriet
ForumindlægHEj...HAr lige læst da vinci mysteriet og skal nu til at skrive en danskopgave, mit problem er bare, at jeg ikke ved hvordan jeg skal gribe det an og hvad jeg skal lave for nogle opgaver, håber nogen kan hjælpe mig med det... -
Dativ? Akkusativ?
ForumindlægHej, Jeg har nogle tysk lektier, hvor jeg skal oversætte fra dansk til tysk, og mit spørgsmål er, hvordan ved man, om en sætning står i dativ, akkusativ, nominativ o.s.v? TrineLE
