Søgning på: samfundsfag eksamen. Resultater: 18081 til 18100 af 39570
-
Datalogi - AAU/KU
ForumindlægHej glade mennesker! Jeg bliver snart student og derfor går jeg og overvejer, hvad jeg vil læse efter et sabbatår. Jeg må virkelig indrømme, at det er svært med alle de muligheder(selvom gennemsnittet ikke siger 10 ;) ). Jeg har dog efterhånden fundet ud af, at it kunne være interessant, da det... -
SKIFTE FRA HHX TIL STX! HJÆLP!!
ForumindlægHej, er lige begyndt i hhx og er stortset ved at fortryde mit valg. Jeg føler mig ikke hjemme i min klasse og har ingen der deler samme interesse som mig, hvilket gøre det en smule sværere. Jeg stræber efter at uddanne mig som illustrator og derfor skal jeg kun ha' en gymnasiel uddannelse f... -
Matematik og fysik eller bioteknologi?
ForumindlægHej alle. Jeg står i et stort dilemma. Jeg er igang med grundforløbet i 1. g (STX) og jeg har pludseligt fundet ud af, at jeg ikke er på den rigtige linje. Lige nu er jeg nemlig samfundssproglig og mærkeligt nok, er jeg lige pludselig begyndt at interessere mig for naturvidenskab. Men nu kommer ... -
LÆNGDEN PÅ DISKUSSION?
ForumindlægHvor lang skal diskussionen i SRP'en være?? :S Min er 1 1/2 side? er det for lidt ??? -
hjælp, hjælp , hjælp!! SRO
Forumindlæghey . jeg er sidder i en meget dårlig situation. Jeg skal nemlig aflever en SRO opgave på fredag og har intet skrevet. Kan slet ikke komme i gang er der nogen som kan hjælpe mig?? hvis der er så skriv til mig. på forhånd tak. -
mediernes fremstilling af politikerne AT STX
ForumindlægHejza :) Jeg skal skrive om hvordan medierne fremstiller politikerne :) i samf. B og dansk A, hvor jeg i dansk har valgt at lave en dokummentar analyse og i samf. ved jeg ikke helt hvad jeg skal tage fat på :/ kan nogen komme med gode forslag? det er den film om mogens lykketoft, og hvis nogen... -
Selviscenesættelse på datingsite
ForumindlægHej :) Jeg har i AT emnet valgt at skrie selviscenesættelse gennem medier, i fagene dansk og samfundsfa, og skal til at gå igang med en analyse af en datingsite (www.dating.dk). Jeg ved at jeg skal snakke om sprogbrug og handlinger, men har dog ikke helt styr på hvordan og hvorledes. Håber der er... -
Hvad kan man blive?
ForumindlægNu er det snart deadline for optagelse på de videregående studier, og jeg må derfor til at bestemme mig - selvom det er afsindig svært! Jeg har lidt spredte interesser, og valget af uddannelser bliver i hvert fald ikke mindre af den grund: Jeg kan rigtig godt lide matematik, biologi og dansk.... -
Tabel problem
ForumindlægHvordan kan det som det fremgår af vedlagte tabel, lade sig gøre, at de samlede procenter går langt over 100 % ? -
Flex hf
ForumindlægHej Vil bare lige høre, er der nogen af jer som har gået på Hf flex? og hvordan var det? kunne i godt holde jer selv i gang? Går nemlig at overvejer det lidt, så vil lige have afklaret nogle spørgsmål :) -
NOGEN DER HAR LIDT TID ??
ForumindlægHej alle vidunderlige hjælpsomme mennesker ;-) Jeg er rigtig stresset for tiden... :-( Min Hist-lærer kommer ikke i 5 dage efter påskeferien, da han er indlagt. Og jeg er ikke lige den bedste til historie desværre. 1.Kan i naturligvis fortælle mig , hvad der er vigtigt at vide når man går i 9.kl... -
Loginproblemer
ForumindlægJeg er oprettet som bruger af studieportalen, men hver gang jeg forsøger at logge på med KORREKT email og KORREKT kode, siger den ugyldig eller forkert email eller kode Med venlig hilsen Karen-Marie Petersen -
Kierkegaard og Freud
ForumindlægHej Jeg har skrevet AT synopsis om angst og har derfor tænkt mig, at komme ind på Kierkegaards teori om angst og Freuds psykoanalyse i min fremlæggelse. Jeg har bare ingen idé om, hvilke metoder de har benyttet - hvordan har de skaffetderes viden? Og på baggrund af disse metoder, er de så trovær... -
Partier på højrefløjen og venstrefløjen
ForumindlægHej, Jeg skal svare på hvilke partier der ligger på venstrefløjen, og hvilke partier der ligger på højrefløjen. Jeg synes det er lidt svært at placere dem, så jeg ville høre om der var nogen der gad at skrive, bare sådan cirka, hvor de forskellige partier ligger? På forhånd tak! -
Kvantitativ og kvalitativ - vigtigt :))
ForumindlægHej, jeg står og bøvler lidt med de ord; Kvantitativ og kvalitativ... Jeg har med den humanistiske samt naturvidenskabelige metode at gøre.. Kan det passe, at man fx i den humanistiske metode anvender en kvalitativ empiri, hvis man har med argumentationsanalyse at gøre? Det er således, at ma... -
Hjælp, forstår det ikke
ForumindlægHej folkens. Har lidt svært ved at forstå nogle begreber i NV, og jeg skal forklarer dem. Begreber: At arbejde deduktivt at arbejde induktivt Kvalitativ metode/modeller Kvantitativ metode/modeller Feltarbejde Dobbeltbestemmelse Fejlkild... -
Det økonomiske kredsløb
ForumindlægHej. Vores overordnede emne er vendepunkter, og vi har valgt at snakke om det økonomiske kredsløb. Det kunne være fantastisk hvis i kunne komme med nogle ideer til hvad vi kan snakke om (så det hænger godt sammen med det overordnede emne). Har i nogle ... -
De sortes had til de hvide i dag efter slaveri tiden og omvendt
ForumindlægHej Vi har et projekt hvor overemnet er modsætninger, og jeg har valgt slaver og ejere. Jeg ville spørge om: Hvorfor var der behov for slaver? Hvilken konsekvenser havde det for landet hvor slaverne kom fra? Hvordan har hvide det med de sorte i dag, hvorfor? Er afrika stadig et lavere land ... -
studieretning
ForumindlægNæste år skal jeg starte på gym, og vil lige vide hvordan det er at gå på stx. Lige nu står jeg imellem hvad der er bedst at vælge som studieretning: Naturvidenskabelig eller Samfundsvidenskabelig, og vil lige spørger hvad forskellen og fremtidigt kan med disse to hovedretning? -
Konkurrenceevne
ForumindlægHej, Jeg skal lave en model med 5 faktorer og faglige begrundelser, der påvirker en virksomheds konkurrenceevne Indtil videre har jeg Løn og Kapital Jeg kan ikke komme i tanke om flere, og har brug for lidt hjælp. På forhånd tak :-)
