Søgning på: fysik a stx. Resultater: 18101 til 18120 af 154719
-
Kvantemekanik
ForumindlægHvis man har to operatorer A og B Og de nomerede egentilstande er givet ved |n> Hvor n = 0,1,2,3.….. For en harmonisk oscillator. Hvordan beregnes så A|n> og B|n>? eller rettere hvad vil det sige at beregne A|n>? -
forstår ikke denne opgave
ForumindlægOpgave 7: En meget sløv kogeplade En person sætter sig for at koge noget vand. Han benytter en meget sløv kogeplade, der omsætter energi med effekten 75W. Desuden benytter han en håndmixer med effekten 150W og en nyttevirkning på 50% til at opvarme vandet. Opvarmningen varer i 10 min a. Hva... -
eksamens opgaver
ForumindlægHej! sidder lige og øver mig til min terminsprøve imorgen, og vil gerne vide om jeg har lavet rigtigt.så hvis i gidder hjælpe ville det være alletiders.opg.7.033I et koordinatsystem er linjen l givet ved ligningen y=4x-1.Bestem en ligning til linjen m, der er parallel med l og går gennem punktet ... -
endnu en psykologi-krise
ForumindlægHej alle kloge hoveder :) Jeg er i gang med mit 2. sabbatår, og er mildest talt på bar bund mht. videreuddannelse. Jeg brænder mest for at læse psykologi, men har næsten opgivet drømmen, på baggrund af et noget middelmådigt STX snit (7,5), som slet ikke kan matche de skyhøje snit der kræves i dag... -
Elektrisk kraft, vinkler mellem to kugler og ligevægtssituationen
ForumindlægHej! Jeg er en dør til fysik og sidder med denne opgave: To små, identiske kugler hver med masse m er ophængt fra et fælles punkt i snore med længden l. Den ene kugle har ladningen Q og den anden kugle ladningen 2Q. Snorene danner vinkler med lodret på henholdsvis θ1 og θ2. ... -
en studievejleder
ForumindlægJeg har brug for en studievejleder omgående.. Håber der er nogen på siden her... -
Erfaring med AT-eksamen? Den bedste forberedelse?
ForumindlægHej, Jeg er meget forvirret mht. AT-eksamen i forhold til hvad der lægges vægt på osv., når jeg hører fra kammerater, der har været oppe, og det gør mig videre forvirret, når jeg skal til at læse op. Nogle siger, at det er 50/50 med det faglige og metoder, andre siger, at det er metoderne, der læ... -
911-konspiration- vælt dit ignorante verdensbillede
ForumindlægGRATIS lecture på engelsk fra anderkendte videnskabsmænd.http://www.scholarsfor911truth.org/Se fysiker Steven Jones, der viser at regeringen i USA er medskyldige hvis ikke direkte årsag, download og vis det til din fysiklærer(hvis du tør):http://www.911blogger.com/2006/02/dr-steven-jones-utah-sem... -
Reducer?
ForumindlægNogle der er meget gode til dette? For har nolge opgaver jeg ikke kan.. \n\nOpg 1 : (a+b)(a-b)+(a+b)(-a+b)\n\n -
Joules lov, hjælp til at fastslå om det korrekt eller der er fejl
ForumindlægHej, kan en dygtig fysik person kigge lidt på mine formler og mine konklusioner. Er det korrekt? Vi ønsker at se på bestemmelse af resistansen af en konstant modstand nedsænket i vand, ca 20C. Vi måler temperaturstigning i vandet og strømstyrken. Vi gentager dette forsøg ca 5 gange, vandet udski... -
Lidt om "præmedicin" GSK kursus
ForumindlægGSK Præmedicin Gentofte HF En lille information om præmedicin for kommende elever. Jeg gennemførte Præmedicin kurset på Gentofte HF i skoleåret 11/12, og før første skoledag ønskede jeg, at nogen tidligere elever havde skrevet lidt om hvad, jeg kunne forvente af kurset. Desværre fandt jeg in... -
Reducering
ForumindlægReducer (1/a + 1/b)/ (a+b) Tænkte på: 1/a/(a+b) + 1/b/(a+b) = (a+b)/a + (a+b)/b = a+b ? -
Valg af uddannelse!? :s
ForumindlægHej! Jeg har et ret stort problem. Jeg skal til at tage en IB (International Baccalaureate) fra efter sommerferien. Men jeg har enormt svært ved at vælge fag. Er der nogen som er bekendt med IB'en og selv tager denne uddannelse vil jeg meget gerne høre fra jer. Hvilke fag mener I er bedst... -
Held & Lykke...
ForumindlægHej....Jeg skal op til Fysik/Kemi imorgen, jaer jeg skal op til afgangsprøve i fysik/Kemi.Jeg vil ikke spørge om noget men jeg vil bare ønske folk held og lykke med deres prøver.Så be en bøn formig og kryds fingerne for at jeg kommer op til Induktion eller Tansformation...Malfoyps. Held og Lykke ... -
er 2 sider diskussion nok?
Forumindlægjeg skriver om Manhattan Projektet i Historie og Fysik, hvor jeg i diskussionsdelen har fået følgende problemformulering: ''Diskuter og vurdér atombombens betydning for afslutningen af 2. verdenskrig'' jeg har så skrevet 2 sider, men ved ikke om det er nok. Hvor meget ... -
Fag til emne: zeppeliner/Lufteskibet
Forumindlæghar jeg har fundet et emne til min at 2010 som der interessere mig, men kan ikke helt finde ud af hvilke fag jeg kan tilknytte emnet. kunne godt tænke mig Historie eller samfundsfag som det ene fag. Og kunne godt tænke mig et naturvidenskabeligt fag som det andet, kan bare ikke se hvilke man ka... -
HJÆLP(!!!) Hvad er nyttevirkning?
ForumindlægHej allesammen, jeg skal forklare om nyttevirkning i fysik, men forstår knap så meget af det. Det eneste jeg forstår af nyttevirkning, er at jo større nyttevirkningen er, destro bedre. (fordi der ikke er gået så meget energi til spilde så), men ellers giver det ingen mening for mig hvordan man ... -
SRP regneopgaver!
ForumindlægHey! Jeg sidder og har lidt travlt med min SRP i fysik. Jeg har simpelthen fået 3 regneopgaver, som jeg skal have med i min opgave og jeg har lidt problemer med at udregne dem. Opgave: "En raket nåede sin parkeringsorbit i højden 188km over jordoverfladen ca. 10 minutter efter start. Den f... -
Teknologiprojekt omkring arbejde i højden
ForumindlægHej studieportalen! Jeg vil gerne starte med at sige, at jeg ikke er helt klar over hvad niveau det er på. :) Men vi står i et problem omkring beregninger inden for fysik. En mand arbejder oppe i en eller anden højde, lad os antage han vejer 80 kg. Han er selvfølgelig sikret med en ma... -
Elevation og Acceleration opgave
ForumindlægHej, jeg kunne godt bruge noget hjælp til to fysik/matematik opgaver, og jeg håber at der er nogle der kan hjælpe mig hurtigt, da jeg gerne ville bruge svarene idag. Første opgave lyder: Verdensrekorden i kuglestød er 23,12m, og den optimale elevation ved kuglestød er 45 grader. - Bestem kug...
