Søgning på: srp historie musik. Resultater: 18161 til 18180 af 24890
-
1g, 2g eller 3g, hvad bliver hårdest...?
ForumindlægHej Går på STX. Hvad bliver hårdest af de 3 år..? På forhånd tak.. -
Problemformulering
ForumindlægJeg skal i emnet Rejser - opdagelser, forandringer og ny viden, skrive i fagene Dansk A og fysik c. Her har jeg valgt Tidsrejser. Men jeg har lidt problemer med hvilke spørgsmål jeg jeg kan inddrage mht. til dansk. Her skal jeg vel også ligge hovedvægten? Jeg synes også det er lidt svært at finde... -
Fermats sidste sætning - n=4 - Hjælp!
ForumindlægHej Jeg skal bevise n=4 for fermats sætning. Fermats sætning er som følger: x^n+y^n=z^n Er der nogen der kan hjælpe mig med beviset? Jeg vil et gerne have nogle hints, to meget gerne have et link hvor hele beviset står hvis du tilfældigvis har det :-) Og hvis du ellers kan sige noget om fe... -
Årsager til allergi?
ForumindlægHej allesammen! Jeg har nogle problemer med at finde ud af HVORFOR man får allergi. Indtil videre har jeg fundet nogle kilder, der siger at allergi er en "rigmandssygdom" da det forekommer meget sjældent i fattige lande, og at det er en sygdom der er mest udbredt i byer, hvor man ikke... -
Indledning
ForumindlægHej Studieportalen! Jeg har skrevet en 1,5 siders lang indledning som jeg er meget glad for og helst ikke vil skære ned på - tror i det er det et problem? -
Valg af studieretning? Matematik A?
ForumindlægHej alle. Jeg kom i sommer ind på stx, og kom i en klasse, som var langt fra mit ønskede. Jeg ønskede Samf. A - Engelsk A - Mat B, men kom på Mat-Fys-Kemi. Det er virkeligt en god klasse, men jeg har besluttet mig at skifte klasse efter grundforløbets afslutning (altså om 2 uger). Jeg har va... -
bonussnit
ForumindlægGanger man eller plusser man bonussnittet ? -
Løsning af differensligning
ForumindlægOpgave: Du skal redegøre for løsning af homogene lineære anden ordens differensligninger med konstante koefficienter Jeg har vist e^r1x og e^r2x som løsninger og fundet ud af, at deres wronski er forskellig fra 0. Er i tvivl om hvad jeg skal bruge det til / hvad det fortæller mig Er der n... -
Vektorfunktioner og hyperbel..HJÆLP!
ForumindlægHej, Jeg har vektorfunktionen: h(t) =( a/cos(t) ) ( b/tan(t) Jeg skal vise at vektorfunktionen kan fremstille hyperblen: (x^2/a^2)-(y^2/b^2)=1 Jeg indsætter følgende x-funktionen og y-funktionen i hyperblen: ((a^2/cos(t))/a^2)-((b^2/tan(t))/b^2 = det giver bare ikke 1 hvilket er mi... -
oversættelse
ForumindlægHejsa, kan nogen oversætte dette stykke? Uden at bruge google oversæt for der forstod jeg ingenting. "The Sour Krout the Men at first would not eate untill I put in pratice a Method I never once knew to fail with seamen, and this was to have some of it dressed every Day for Cabbin Table, ... -
Hjælp til konklusion og måske rettelse
ForumindlægOPGAVEFORMULERING: Du skal skrive en litterær artikel om Ved Højer Sluse af Peter Adolphsen og vandrehistorien. Du skal skrive om forskellige måder at fortælle på. Du skal karakterisere fortælleformen i begge tekster og diskutere genrer. Du vil blive bedømt på din evne til at lave en dybdegående ... -
Traduction et des questions - haster ikke
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg vil meget gerne have hjælp til at forstå fejl (og rette dem) i denne tekst :) Oversættelse Originaltekst: ”La francophonie” er navnet på organisationen ”frankofonien” og dækker over de lande med sproget fransk. Mange mennesker – ca. 170 m... -
Er det kun mig som er træt af karaktere?
ForumindlægSå skete det igen, det blev eksamenstid og med et tryllesalg er alle straks mere liderlige end damen i huston 500... Eksamen gør efter min mening det grimme ved folk, jalouxi og misundelse kravler frem fra den sten hvorunder de har gemt sig siden årskarakterene og begynder ellers at hærge igen...... -
rettelse
Forumindlæger total lost i denne "lille" historie.(oversættelsen er meget meget svær at forstå!)tysk-danskLoni sah diese Helga an. Sie hatte sich die Frau, mit der Vater sich so oft traf, immer ganz anders vorgestellt.Die Frau gab Loni das Bild zurück. Sie entdeckte die vielen Bücher im Regal.Dann... -
Litterær artikel - Knud Sørensen
ForumindlægJeg skal skrive en litterær artikel om nedestående digt af Knud Sørensen, "Tilbageblik om en del årtier" og "Jylland mellem tvende have" af H.C. Andersen. Andersen digtet har jeg fint styr på, men jeg er løbet ind i lidt problemer med Knud Sørensen. Er der nogen der har en idé... -
Oversættelse - Dansk -> engelsk
ForumindlægHej Ville være en stor hjælp hvis nogen kunne se disse sætninger igennem. På forhånd tak! 1. De møbler, han valgte, var meget dyre. - The furniture he choose was very expensive. 2. Det er ikke din mobiltelefon. Det er vores. - It's not you're cellphone. It's ours. 3. No... -
Valg af studie computer?
ForumindlægJeg skal til at starte på gymnasiet her efter sommerferien, og jeg skal ud og købe en ny computer til skolestart. Jeg har kigget på en Zenbook fra Asus og enten Lenovo yoga pro 2 eller 3. Den eneste store forskel på de 2/3 computere er tastaturet og skærmen. Hvad har i oplevet med disse compute... -
Plat/Krone: 2 Krone 1 Plat
ForumindlægHej Hvad er sandsynligheden for at kaste 2 kroner og 1 plat. Jeg vil gerne have det skåret MEGET ud i pap tak. -
Bøger om Kryptologi
ForumindlægHej jeg har fået emnet "Kryptologi med fokus på 2. verdenskrig" Hvor jeg bl.a. skal komme ind på: Kryptosystemers udvikling gennem historien. Anvendelse og brydningen af Willards System ENIGMA maskinens opbygning og hvordan polakkerne brød koden. ENIGMA maskinens betydning for slaget om... -
Fodnoter ?
ForumindlægNu har jeg læst en række historie opgaver igennem her på siden, og sidder nu tilbage med et lille (ubetydeligt) spørgsmål: Hvad er det med disse fodnoter, skal de sidde efter hver linje, og gennem litteraturhenvisninger underbygge ens teorier, eller er det efter hvert afsnit, eller er det udlukke...
