Søgning på: tysk øvehæfte 2. Resultater: 18161 til 18180 af 187712
-
Medicin - Adgangskvotient 2010!
ForumindlægSå blev jeg endelig student. Men min sidste eksamen som var vægtet 2 gange, gik af lort til, og jeg fik desværre 4. Det resulterede i at mit samlede snit gik fra 9,8 til 9,4! Det vil sige et samlet snit med alle 5-højniveau fag, bonus-ordning m.m. på 10,15. Jeg er ret skuffet, da det er 3 års int... -
Reducering af udtryk
ForumindlægJeg har fået opgaven Reducér udtrykket (p+q)^2-(p^2+q^2)-2pq Hvad ville i gøre step-by-step mæssigt? På forhånd tak -
køn, endelse, der die oder das?
Forumindlæghej... jeg kunne godt tænke mig at vide, hvordan man kan blive fuldstændig sikker på at ens tyske sætning er fuldstændig korrekt grammatisk. hvis jeg fx har sætning på dansk her:da jeg skal sættes sammen med en anden person, må jeg nok hellere også fortælle lidt om min fritid samt mine interesser... -
forkort brøken, trin for trin? forkort brøken
Forumindlægoki, er der nogen derude der kan forklare mig hvordan jeg forkorter denne her? (F- niveau, ved det, men man skal jo starte et sted...) (x^2 - y^2) (4x^2 + 16y^2 -16xy) / (x^2 + y^2 - 2xy) (4x^2 - 16y^2)????? -
Reducér udtryk - kan slet ikke finde ud af det
ForumindlægHej alle! Jeg sidder med udtrykket 4ab + (2a-b)^2-b^2 og kan slet ikke få det til at give 4a^2 uanset hvor mange gange jeg prøver! Har også fundet et andet indlæg omkring det, men deres fremgangsmåde giver ikke mening da de bytter rundt.. Jeg får det til 4ab+ 2a^2 + b^2 - 4ab - b^2 = 2a^2 -
regnehierarki
Forumindlæg3-3*6+2=?? Er det regnehierarki man skal bruge? -
Stamfunktionen til 4x
ForumindlægHvad er stamfunktionen til 4x? Er det 4/2x^2 ? -
Ligning
ForumindlægHvordan løses: -5x^2=0? -
Magnesiumphosphat
ForumindlægEr det korrekt, det er: Mg3(PO4)2? -
beregn
Forumindlæg12*-2 = ? hilsen joachim -
Integration
ForumindlægHvordan integrerer jeg 13x^2? -
tegn
Forumindlæghvad betyder s^2? -
Reducering..
Forumindlæg(1/2)-2*(1/5)4 -
Forkort brøk + reducer brøk
ForumindlægHej Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal løse følgende: Forkort brøk: (x^2-5x+6)/(2x-6) Reducer brøk: (x^2*(2*kvadratrod(x*y))^-3) / y^2. Her vil jeg mene man skal regne parantesen med kvadratroden ud? På forhånd tak for hjælpen. -
Reducering
ForumindlægHej (x^2+s^2)^3 / (x-s)^4 x^6+s^6 / x^4 - s^4 (x+s)^6 / (x-s)^4 (x+s)^2 / x-s <----- resultat Korrekt? -
Integralregning
Forumindlægf(x) = 2/(x+1) Grafen for f afgrænser sammenmed førsteaksen og linjerne med ligningerne X=2 og X=4 en punktmængde M der har et areal... Beregn arealet M Hvordan omskriver jeg den funktion så jeg kan finde stamfunktionen? -
Den afledede funktion
ForumindlægJeg har problemer med at finde den afledede funktion til denne funktion pga. brøken: f(x)= -x^3+4x- 1/x^2+1 f'(x)=-3x^2+4- ?? -
Kemi
ForumindlægHvis vi har en kemisk proces hvor forholdet er 1:2 og vi skal finde konc. ude fra konc af So42- som feks er 0,000028 for at finde konc. Af Oh skal man så opløfte konc af so42- i anden eller gang med 2? ?? -
ln
Forumindlæg1/(2x) = 5/(8x+3) ln(1) - x * ln(2) = ln(5) - (x+3)ln(8) - x * ln(2) = ln(5) - (x+3)ln(8) kan så ikke komme videre? -
Faktor uden for parantes
ForumindlægSkal sætte en faktor uden for en parantes i dette stykke...x(x+2)-(x+2)^2Og så når jeg regner paranteserne ud kan jeg ikke komme videre... ved ik om det er det rigtige jeg gør. Håber på lidt hjælp eller en hint!
