Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 18201 til 18220 af 95434
-
Beregne fart og distance
ForumindlægJeg har fået en opgave i Fysik A, som jeg virkelig svært ved at løse, især når mekanik er slet ikke min stærke side. Håber i kan hjælpe mig med det! Se opgaven på filen -
Gør jeg klogt ved at vælge bygningsingeniør-uddannelsen?
ForumindlægJeg står her og skal til at blive student til sommer. Jeg har nu overvejet at starte på dimplomingeniør - bygning uddannelsen, men ved ikke helt, om det er noget jeg vil kunne klare. Jeg kan ikke få kontakt til studievejlederen her 1-2 uger og kender ingen som studerer det, derfor er jeg lidt los... -
Parabler
ForumindlægHej,Jeg har følgende opgave, som jeg ikke kan fatte en disse af:Der er givet en parabel med ligningen:y = -x^2 - 3x + chvor c er en konstant, og en linje med ligningen:y = x - 3a) Bestem c, så parabel og linje er et skæringspunkt.b) For hvilke værdier af c er der to skæringspunkter?c) For hvilke ... -
Tysklærer søges til eksamen
ForumindlægTysklærer søges til hjælp et par timer d. 21 juni, da jeg skal op til 24-timers tysk eksamen på b niveau. Skriv meget gerne hvis i kan eller kender nogle, det er selvfølgelig ikke ulønnet! -
Skr. fysikeksamen i dag
ForumindlægHej med jer.Jeg har været oppe til skriftlig fysikeksamen i dag, og jeg kunne godt tænke mig at høre jeres mening om sættet?Jeg personligt synes at sættet var svært, især fordi der ikke var nogle "standardopgaver". Her mener jeg opgaver med f.eks. kraftanalyse eller henfald/radioaktivit... -
Får I stress?
ForumindlægHej alle,Jeg vil lige høre - hvem synes, at der er ALT for meget at lave i gymnasiet/HF/HTX/whatever?I så fald, hvor meget har I at lave ? -
trignometri
Forumindlægjeg har lige et spørgsmål da jeg sidder og er totalt lost i en opgave jeg repetere. Hvordan finder jeg de to sidste sider når jeg kender følgende i en trekant; A = 34grader B = 56grader C = 90grader b = 17,5mm Hvordan finder jeg så de sidste sider er totalt væk? -
Partikelfysik
ForumindlægJeg har fået flg. to opgaver, som jeg har fået lidt problemer i at løse, jeg vil være glad for at få lidt hjælp på vejen. Nogle af dem har jeg skrevet mit bud på, men jeg er ret usikker. Det er opgave 1 og 4 i dette vejledende opgavesæt: http://www.emu.dk/sites/default/files/universets-byggeste... -
Trekant beregning
Forumindlæghej er der ikke nogle som vil hjælpe med en opgave, som jeg ikke kan finde ud af lyder sådan: i en trekant ABC er længden BC=4/3 længden AB og AC= 2længde AB A) tegn en model af trekanten og bestem vinkel A B) Bestem Længden AB når h(b)=4 Jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal begynde -
reaktionsskema for additionsreaktionen mellem hex-1-en og dibrom
Forumindlægen der kan finde ud af dette? :) -
2.gradsfunktioner
ForumindlægHvis y= -0,02x2 +200 Er A: -0,02, B: 200 og C 0 ? Det er vel rigtigt ikke.. :) -
en lille matematisk udfordring
Forumindlægvis at formlerne kan omskrives så de bliver ens - ºF=1,8 * celsius +32 ºC=5/9 *(ºF-32) -
Egenvektor
ForumindlægHej derude. Jeg står med et problem, som jeg har på fornemmelsen er forholdsvis simpel, men jeg er ikke ret god til det med vektorer. Jeg skal vise, at for en symmetrisk 2x2 matrix, hvoraf der gælder ( a11 a12 ) ( 1 ) ( 1 ) ( ) ( ) = E ( ) ( a12 a22 ) ( C... -
Spørgsmål til mdt. Eksamen
ForumindlægHej er der nogle der ved hvor man kan finede eksempler på spørgsmål som kan blive stillede til eksamen i matematik på c-nivMvh Lykke -
Det tager lige 2 sek.
ForumindlægDet tager lige 2 sek. det her..Kan det passe at Q = C*(T_2 - T_1) er formlen for at finde et stofs specifikke varmekapacitet?? -
Vektorer
ForumindlægHej.. Hvordan bestemme man koordinaterne til punkterne C og D, der opkyses: A(2,3), B(-2,4), vektoren AC=(-1,2) og vektoren BD=(-4,6) -
isoler x?
Forumindlægisoler x i udtrykket d+bx=ax+c for hvilke værdier af a og b kan det ikke lade sig gøre?? Vil gerne have mellemregninger med -
ligning
Forumindlægopgaven lyder sådan A=pi*c*(a+b) isoler a i denne ligning hvordan gøre jeg det?? -
da/samf. drageløberen
ForumindlægHej Ville lige høre, om man man kan skrive om Drageløberen i AT (rejser) og så skrive i samf. og dansk. Men hvordan? Nogen ideer? Amir rejser jo i eksil, mens Hassan bliver i Afghanistan. Amir kommer senere tilbage. Kan man lave noget samfundsfag om styreformer. Eller måske etik eller sociologi? ... -
Overordnet hjælp til SSO
ForumindlægHej allesammen...Det her er højst sandsynligt et dumt spørgsmål, men jeg kunne godt tænke mig at vide hvilke teorier osv. i ville bruge til..1.en beskirvelse af virksomhed2.redegørelse foren virksomheds økonomiske situation.3.analyse af markedsføringsstrategi4.analyse af strategi..Jeg er nemlig l...
