Søgning på: det moderne gennembrud noveller. Resultater: 18221 til 18240 af 27490
-
Medierne påvirker os
ForumindlægHej, Jeg har lige trukket mit emne til mundtlig dansk i tiende klasse, det blev så : Medierne påvirker os Jeg vil helst arbejde med en artikel inde for det emne... - Nogle der har nogle inputs til hvilke det kunne være? - er lidt på bar bund... Andre råd er også velkommen :) Tak på fo... -
Spørgsmål om Venstre. HASTE HJÆLP (:
Forumindlæg1) Hvad ville I sige der er venstres største mærkesager og hvorfor? :) 2) Hvad er partiets vælgergrundlag ? 3) partiets naturlige samarbejdspartnere i Folketinget, og hvorfor? 4) Diskutér partiets indflydelse i dansk politik: inddrag herunder partiets aktuelle parlamentariske situation. Diskutér ... -
Forsøgstype.
ForumindlægHej alle. Jeg har et spørgsmål mht. hvad et "conducted controlled trial" er og hvad et "randomized clinical trial"(RCT) er? Er der nogen som kan hjælpe. Venligst Marc. -
MAT A - funktion - mindste værdi - asymptoter
ForumindlægHej folkens har fået stillet denne opgave, men kan ikke lige gennemskue den, en guide hånd værdsættes.. a) mit bud her ville være at man skulle differtiere og sætte lig med nul, men det er maple ikke så glad for :-/ b) Der er en lodret og vandret asymptote, men kan ikke finde ud af at opst... -
Tolkning
ForumindlægHejsaJeg tænkte på, om der er nogen der kortfattet og præcist, kan forklare mig, hvad ideologikritisk, feministisk og psykoanalytisk tolkning betyder og hvad det går ud på, for er ikke 100% med på det, og skal bruge det i min stil om Klokkeblomst.. På forhånd takLouise :) -
3 trinsregel
ForumindlægHejsa jeg har svært ved at se hvordan pracis tretrinsreglen skal bruges..... I min bog er den kun illustreret ved h x og y men altså uden et rigtigt udregningseksempel.... Er der nogen der kan give et udregnings eksempel.....hvordan fastsætter man en h-hjælpepunktsværdi?? -
romerriget - hæren
ForumindlægHej jeg skal skrive 3.G's opg. Jeg har valgt romerriget med henblik på den romerske hær. deres udrustning, taktik, vilkår, konsekvensker og fordele. men min lærer mener ikke det er nok. hvad mere kan jeg tage om. han synes jeg skal vælge nogle kejsere. men der er jo 12 meget vigtige. så hve... -
Trigonometri
ForumindlægHvordan beviser man sinusrelationen og fromlen for arealet af en trekant? -
Bevis af tværvektor
ForumindlægHej jeg læse til min mat-eksamen, og kan ikke finde bevis for tværvektor Håber der er en der kan hjælpe mig Jonas -
samfunds hjælp
Forumindlæghttp://peecee.dk/?id=9046 Gør rede for nogle af de måder, Folketinget kan føre kontrol med regeringen på. opg 12,6 a-e nogle der kan hjælpe mig ?? -
Gaza og Vestbreden
ForumindlægHeeeeej! Jeg skulle høre om der var nogle, som kunne hjælpe mig med at finde ud af, hvad den danske holdning til Gaza og Vestbreden er? Jeg synes ikke at kunne finde et sted hvor politikere ytrer sig om dette Please hjælp mig, kommer det meget ynkeligt, da det haster lidt... (har først opdage... -
Sammenhæng ml. tryk og hastighed
ForumindlægDav Jeg leder efter en sammenhæng mellem det tryk p vinden yder på en plade med arealet A og vindes hastighed v. Dette kan så reduceres til at man bare skal finde sammenhængen mellem den kraft F vinden påvirker pladen med og vindens hastighed. Her er så problemet, er der nogen der kender denne s... -
Andengradpolynomier
ForumindlægGod aften :) Jeg har trukket matematik B mundtlig og skal op snart. Under andengradspolynomium skal jeg komme ind på grafens egenskaber ud fra forskriften og bevise formlen for andengradsligningens rødder. Lidt beskrivelse og hjælp til ovenstående, ville lægge på et meget tørt sted ;) Mvh Erik -
teorie metoden til beregning af svingningstiden
Forumindlæghey derude. .. Jeg kan ikke huske, hvordan man skal beregne svingningstiden ud, på den teoretiske måde. er der nogen af jer der kan det ? hvilke formler skal jeg bruge? - det er i forbindelse med et forsøg, hvor jeg skal sammenligne forsøgets resultat, med den teoretiske svingningstid.. på ... -
Vinkler
ForumindlægHej. Jeg ved ikke hvordan jeg skal finde vinklerne i en trekant når jeg kun har længden af siderne i trekanten. -
Cand.scient. versus cand.polyt.
ForumindlægHej Jeg går på nuværende tidspunkt i 2.g og skal starte på en bacheloruddannelse i september 2017, hvorfor ansøgningsfristen er d. 5. juli 2017, altså om ca. 15 måneder. Jeg skal således til at spore mig ind på, hvilken bacheloruddannelse jeg gerne vil optages på. Jeg har været ude på DTU fir... -
sammenhæng mellem x og y
Forumindlægvi at der gælder følgende sammehæng mellem x og y y=3/x 25=(x+1,5)^2+(y+2)^2 skal jeg så isolere x i den nederste og sætte dem lig hinanden? -
3 ubekendte
Forumindlæg1) x=8-y 2) 2x=-1+z 3) y=12-z Kan nogen hurtig hjælpe med at finde frem til én ubekendt, samt give en god redegørelse for fremgangsmåden. Jeg har tygget på det her i alt for lang tid nu :/ og kommer frem til forkerte resultater konstant. -
Hjælp til Assembly
ForumindlægHej. Jeg skal kunne forstå og forklare noget assembly kode i forbindelse med noget EL, og jeg har mere eller mindre styr på, hvordan programmet fungerer, men jeg er dog lidt i tvivl om noget af det og kunne derfor godt bruge noget hjælp. Jeg vil ikke poste det hele her, medmindrer der faktisk e... -
HURTIG HJÆLP TAK :)
ForumindlægTo linjer l og m er bestemt ved l) y = ½x+5 m) y = -½x+1 Skæringspunktet mellem l og andenaksen kaldes P. Skæringspunktet mellem m og andenaksen kaldes Q. Skæringspunktet mellem l og m kaldes R. Disse linjer danner sammen med andenaksen en trekant. Beregn koordinatsættet til skæringspu...
