Søgning på: fysik projekt. Resultater: 18221 til 18240 af 20689
-
eenergi opgave
Forumindlæghej er der nogen der vil hjælpe mig med min fysik opgave en bil , der vejer 1500 kg kører med farten 80 Km/h. bilens skivebremser består af 20 Kg jern. Føreren får pludselig øje på em fodgænger, der krydser vejen og bliver derfor nødt til at bremse hårdt op . Vi tænker os at 35 % bilens kineti... -
Opgave med tryk i cykelpumpe
ForumindlægOpgave 1 En cykelpumpe har et stempelareal på 6 cm2 og en slaglængde på 25 cm. Luft suges ind i pumpen med 1 atm. Et dæk må maksimalt pumpes op til 70 psi. a)Hvor langt skal stemplet trykkes ned for at kunne presse luft ind i et dæk med et dæktryk på henholdsvis 20, 50 og 70 psi? (temperatur... -
Kugler - kraft - hastigthed
ForumindlægHej jeg har fået et spørgsmål i min fysik opgave jeg ikke kan komme videre med. Jeg har allerede lavet opgave a Nogen er kan hjælpe? En 3.45kg kugle rammer med hastigheden 12.3m/s en 7.89kg kugle i hvile. a) Hvad er kuglernes hastighed efter stødet, hvis de ikke hænger sammen? Efter stødet hæ... -
Maksimal spænding og effektiv spænding - Hjælp
ForumindlægHej, jeg er igang med min fysik rapport og er stødt på et irriterende spørgsmål. "Fortæl om maksimal spænding og effektiv spænding". Jeg er gået helt i stå pga. det spørgsmål, da jeg ikke kan finde et ordentligt svar nogen steder. Har kigget i min bog, men der står ikke noget om det, og... -
Hastighed og afstande
ForumindlægHej Jeg skal løse en fysik opgave med nogle partikler der forlader et transportråd i en vinkel med vandret på 18grader. Partiklerne skal lande i en tragt, der har dimensionerne 0,5x0,5m, og som står 1,2 fra transportbåndet (horisontalt). Partiklerne slipper transportbåndet i en høje af 1,7 m (al... -
Partialtoner, hjælp.
ForumindlægHej. Jeg har brug for hjælp til nogle opgaver i fysik. Jeg har de her partialtoner som jeg har aflæst: n fn/Hz 1 23,30 2 47 3 13,06 4 96,43 5 192 Så skal jeg diskutere om fn = n *f1 kan bekræftes, ved at udregne n*f1 for n = 1,2, 3 osv. Er d... -
Procent afvigelse
ForumindlægJeg sidder med en fysik rapport om "bølgelængde for rødt laserlys", og jeg skal i databehandlingen udregne afvigelsen i procent. Jeg ved at man skal bruge formlen: (målt værdi −tabelværdien)tabelværdien⋅100% Men jeg ved ikke hvad der menes med målt værdi og tabelværdi. ... -
Bestem massen af den dannede isotop :)
ForumindlægHejsa :) sidder her med en opgave fra fysik a eksamen fra sidste år. Den lyder: 285 Fl henfalder ved alfa-henfald til 281 Cn, der har atommassen 281.16929 u. Alfa-henfaldet har Q-værdien 1.762 pJ. selve spørgsmålet: Bestem massen af den dannede 285 Fl-isotop ud fra alfa-henfaldets Q-værdi. (F... -
Ion-bindinger og kovalente bindinger, er dette rigtigt nok?
ForumindlægHej :) Jeg er i gang med en fysik/kemiaflevering, og vil bare lige være sikker på at det er rigtigt nok, det jeg skriver. Er det det? Og er der evt. jeg burde tilføje? Ogaven beder mig om at forklare forskellen mellem ion-bindinger og kovalente bindinger :) "I ionbindinger er der en afgiv... -
Bestemmelse af tygdeaccelerationen g
ForumindlægJeg er igang med SSO i fysik . Hvor jeg som en del af den skal ved flere forsøg, bestemme tyngdeaccelerationen g. Jeg er kommet frem de to: frit fald v=t*g som bliver til g=v/t Matematisk pendul g=v22/Δh Men jeg skal finde en tredje metode. Jeg har overvejet et newtonmeter. Men det er... -
Bevægelse
ForumindlægHej SP! Jeg har virkelig brug for hjælp til Fysik b opgave, det vil være en stor hjælp, hvis nogen lige kunne hjælpe mig med denne opgave, det haster, og jeg er lidt bagud, please hjælp mig :( Opbremsning af bil der kører 80 km/h. Føreren opdager en forhindring og bremser efter en reaktionstid ... -
Hastighed og acceleration
ForumindlægHej allesammen! Jeg har virkelig brug for hjælp til Fysik b opgave, det vil være en stor hjælp, hvis nogen lige kunne hjælpe mig med denne opgave, det haster, og jeg er lidt bagud, Pleaseee hjælp mig :( En centrifuge skal snurre så hurtigt rundt at vi kan opnå påvirkning (centripetalaccelerati... -
Elektromagnetisk stråling
ForumindlægHej Dette spørgsmål er til dem der er rigtig god til astronomi og fysik: En neutronstjerne udsender elektromagnteisk stråling(feks. røngentstråling) når den roterer rundt om sig selv med meget hurtig pga. et stærkt magnetfelt. Men hvis man skal gå i detaljer, hvordan udsendes der helt præcist... -
Hvor kold bliver en drink af én isterning?
ForumindlægHej! I fysik skal jeg skrive teori om hvor kold en drink bliver af én isterning. Jeg har et glas vand på 250 ml, og en isterning på -17° og 15 gram. Jeg har prøvet med en masse forskellige udregner, men hver gang har temperatur ændringen ikke været mere end 1 grad, og det lyder ikke sandsyn... -
Mekanik.
ForumindlægHej. Jeg sidder med hele denne opgave som jeg ikke kan komme med og skal afleverer i aften. Har kun tegnet opgave a. Yderligere informationer vi får er: klodsen vejer 300 g og der er en vinkel på 24 grader. Opgave 156. Klodsen på tegningen glider ned ad et ru skråplan med konstant fart. F... -
Resonans
ForumindlægHej Jeg har lidt svært ved denne fysik opgave. Nogle der kan hjælpe? Grønt lys fra en laser sendes gennem et gitter med 300 ridser pr. mm. Det grønne lys fra lampen har bølgelængden 553 nm. a. Beregn gitterkonstanten i nm. b. Bestem antallet af ordener i interferensmønstret bag gitteret. c.... -
Drivhuseffekten og strålingsbalance
ForumindlægHej. Jeg sidder lige og følger op på noget fysik kemi som jeg ikke fik lavet før ferien, og der er noget jeg ikke forstår... Jeg har fundet ud af noget omkring strålingsbalencen, og at hvis der kommer 100 enheder kortbølget stråling ind fra solen til jorden, skal der også komme 100 enheder langbø... -
Hvorfor er historie et obligatorisk A-niveau fag???
ForumindlægHvorfor fanden i helvede er historie dog et A fag, og obligatorisk? I mine øjne er historie lige så vigtigt som fysik og kemi, SPECIELT engelsk og matematik? Historie er efter min mening røvkedeligt, og jeg føler ikke (til mine fremtidsplaner) jeg får brug for det :/// Jeg kunne godt tænke mig a... -
Elektrisitet
ForumindlægHej Jeg sidder til fysik prøve jeg sidder fast ved en opgave og jeg ikke komme videre, er der nogen der kan hjælpe mig please!!!!!!!! R1= 120Ω R2= 95Ω R3= 48Ω a) hvilken værdi skal modstanden, der erstatter R2 og R3 have? b) Hvad bliver kredsløbets samlede modstand beregne... -
Ellære HJÆLP det haster
ForumindlægHej. Jeg sidder til en prøve i fysik, er der en venlig en der kan hjælpe mig med følgende 3 opgaver. Modstandene har følgende værdier R1= 120 ohm R2= 95 ohm R3= 48 ohm spørgsmål: D) hvad bliver spændingsfaldet over R2? G) hvis R3 skulle laves af en sølvtråd med et tværsnitareal på 0,2 mm...
