Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 18241 til 18260 af 95434
  • Opgave 7 - Aflæsning af f(x) og f'(x) vha. graf

    Forumindlæg
    Hej Studieportalen Jeg har lavet opgave 7 i en aflevering, men er meget i tvivl om de forklaringer, jeg giver, er korrekte og giver mening? Er egentlig også i tvivl om, om de resultater, jeg har fundet frem til, er korrekte? Er der én, der vil kigge på det? :) Jeg har vedhæftet opgaven og min b...
  • Hvor er vand dybden højest og lavest

    Forumindlæg
    Visse steder ændres vanddybden i havet på grund af tidevand. i et bestemt døgn er vanddybden målt i meter bestemt ved f(t)=7+sin(t-2/2) hvor t angiver tallet i timer efter kl. 12. a) bestem den størate og den mindste vanddybde i døgent løb. Nogen der kan hjælpe mig på vej her ? forstår ikke hv...
  • Potenssammenhænge

    Forumindlæg
    Jeg har et spørgsmål i matematik som siger følgende: Betragt potensssammenhængen y = 2 ⋅ x0,6 1) Hvor mange procent stiger y med, hvis x vokser med 20 %? Jeg kan ikke finde ud hvordan man gør. Nogle der har en formel og kan vise hvordan man regner det med? Håber på hjælp, tak.
  • vektorer

    Forumindlæg
    Hej, er der nogle som vil hjælpe mig med denne opgave? :)
  • er NaCl en kemisk forbindelse?

    Forumindlæg
    er NaCl en kemisk forbindelse?
  • Sætte ligninger = med hinanden?

    Forumindlæg
    Hej, jeg har et problem jeg skal fortælle, hvordanskæringspunktet mellem 2 linjer bestemmes? Min gæt ville være at sætte ligninger = med hinanden, men jeg er virkelig dårlig til at sætte ord på proccessen.. Nogen der kunne hjælpe mig, med at fortælle hvad man egentlig skal gøre?
  • Fe(II) og Fe(III) = isotopper / ion .

    Forumindlæg
    Hejsa . Hvis fe2 og fe3 , er isotopper af Fe . Hvordan kan de så have forskellige antal elektroner i yderste skal? - Jeg troed kun isotopper , kun havde flere neutroner . Da en anden elektron sætning ville betyde andre kemiske egenskaber. Der må tydeligvis være noget jeg har misforstået . ...
  • Rapporter

    Forumindlæg
    Jeg skal op i biologi.Og jeg vil gerne vide hvordan/om man skal indrage rapporter.Hvis der er nogen der har noget der kan overskueligegøre immunforsvaret vil jeg også meget gerne hjælpes der.P.f.t.-Lasse
  • Recession

    Forumindlæg
    Hey...Er der eventuelt nogle, der har en definition på "recession" fra en respektabel kilde?Kom nemlig op og diskutere med min samf-lærer i dag, der var lidt usikker på, hvorvidt der var en definition. Jeg var dog ret sikker og har senere fundet en løs definition: "negativ vækst i ...
  • Adgangskrav

    Forumindlæg
    Er der nogen, der ved, hvor man kræver engelsk A, så jeg kan bruge denne uddannelse som grundlag til at tage et suppleringskursus i engelsk?
  • Humaniora eller Samfundsfagligt?

    Forumindlæg
    Er psykologi humaniora, naturvidenskabligt eller samfundsfagligt i gymnasiet?
  • Studentereksamen maj-juni 2004

    Forumindlæg
    Hejsa, jeg afslutter matematik i år, og er igang med at regne eksamens-opgaver. Håber derfor at nogle har opgave 2004-8-2, så jeg kan få rettet min opgave.
  • Bevis formlen f(x+Δx) = f(x) +a Δx

    Forumindlæg
    Hej har denne opgave jeg er lidt lost i: Bevis formlen f(x+Δx) = f(x) +a Δx - med forklaring til hver eneste omskrivning i beviset
  • Den aktuelle koncentration af Ag+ i en elektrolyseopløsning

    Forumindlæg
    Spørgsmålet lyder så’n:En elektrolyseopløsning er fremstillet ved at oplæse 2.20 kg AgBr i 500 liter 0.050 M KCN.1)Beregn den aktuelle koncentration af Ag+ i opløsning.Nu kan jeg ikke vise jer min udregning, har prøvet en del, men det vil den ikke.... men jeg kan sige at jeg har fundet koncentrat...
  • Hjernen

    Forumindlæg
    Hey!Jeg skal op i bio mundtlig på A-niveauog jeg fatter overhovedet ikke hvad Kalium, Natrium pumpen går ud på....??????Håber nogen kan hjælpe mig...ellers er jeg ret meget på skiderenKnus Louise
  • 3. grads ligning

    Forumindlæg
    Hejsa,Jeg sidder og døjer med en ligning af 3. grad.... Det er efterhånden nogle år siden, jeg har haft én... ;o)Er der nogen, der kan hjælpe - enten med en generel løsing - eller med den konkrete ligning:-0,2886X^3+41,212X^2-164,5X+1463,7=0
  • Atomer og ioner.

    Forumindlæg
    Hvordan kan man se om en ion er negativ eller positiv i det periodiske system står der nogle tal og jeg ved ikke rigtig hvordan man finder ud af om det er negativt eller positivt?
  • Idræt opvarmningsprogram

    Forumindlæg
    Jeg står her og skal lave et opvarmnings program til idræt. Det skal vare cirka 15 minutter, har en nogenlunde ide om hvad jeg kunne lave, men ville høre om nogle af jer havde nogle forslag, tips og tricks til mig.. Går efter at lave et rimelig hårdt programmvhjonas
  • Forbrændingsproces

    Forumindlæg
    hej !Dette spørgsmål kommer nok til at lyse lidt mærkeligt men:Hvad er der sker i en forbrændingsproces?Når man f.eks. har en bil motor ..Håber i kan svare ,, Noget jeg forstår ..
  • Løs ligningsystem

    Forumindlæg
    Jeg skal løse ligningssystemet x - 2y = - 2 og 3x - y = 9. Da det er to ubekendte i begge ved jeg ikke lige hvordan jeg skal gribe det an??