Kemi

er NaCl en kemisk forbindelse?

17. oktober 2014 af tim293 (Slettet) - Niveau: C-niveau

er NaCl en kemisk forbindelse?


Brugbart svar (0)

Svar #1
17. oktober 2014 af Hippocampus (Slettet)

Det er et vidt begreb - det er mere specifikt en ionforbindelse.

Brugbart svar (1)

Svar #2
17. oktober 2014 af mathon

Det var undvigende snak.

En kemisk forbindelse har andre egenskaber end de grudstoffer, hvoraf den er sammensat. Molekylerne er ens, men de er opbygget af forskellige atomer. Kemiske forbindelser kan adskilles ved kemiske metoder.
Så NaCl er en kemisk forbindelse ganske uanset dets ionopbygning.


Brugbart svar (0)

Svar #3
17. oktober 2014 af Hippocampus (Slettet)

.....

Brugbart svar (0)

Svar #4
18. oktober 2014 af Hippocampus (Slettet)

Naturligvis er det en kemisk forbindelse, idet NaCl består af to forskellige atomer, der er kemisk bundet til hinanden... Det er jo åbenlyst. 


Brugbart svar (1)

Svar #5
18. oktober 2014 af Dulugtergrimt

Ikke for trådstarter. Det er derfor han specifikt spørger, om det er en kemisk forbindelse.

Brugbart svar (0)

Svar #6
18. oktober 2014 af Hippocampus (Slettet)

Tak for dit supplement, Dulugtergrimt.


Brugbart svar (1)

Svar #7
18. oktober 2014 af Dulugtergrimt

Drop arrogancen og læs spørgsmålet, istedet for at blive tøsefornærmet :)

Brugbart svar (0)

Svar #8
18. oktober 2014 af Hippocampus (Slettet)

Arrogancen? Tøsefornærmet? Nu må det da stoppe. :) Synes nu bare at man bør benytte Google til sådanne problematikker. Man finder svaret på ganske kort tid. 


Brugbart svar (1)

Svar #9
18. oktober 2014 af Dulugtergrimt

Det er da røv arrogant at skrive 'selvfølgelig er det det' og 'det er da åbenlyst' til svaret på trådstarters spørgsmål. Når du svarer på noget der ikke er spurgt om, og det bliver påpeget, så bliver du slet og ret tøsefornærmet.

Det er ikke alle, der har interesse for de samme ting som dig, eller har lige så nemt ved at få tingene til at hænge fast som dih. Deraf kommer de her spørgsmål. Jeg er dog enig i, at mange spørgsmål med fordel kunne besvares af Google fremfor os herinde.

Svar #10
19. oktober 2014 af tim293 (Slettet)

Til Hippocampus: Mange gange er resultatet af en google søgning, et link til et forum hvor der er en der har stillet spørgsmålet. Det kræver så at der er en der stiller spørgsmålet.


Svar #11
19. oktober 2014 af tim293 (Slettet)

Svaret er logisk nok, men nogle gange beslutter IUPAC noget totalt ulogisk, og så der det bare sådan det er. Svaret på mit spørgsmål handler om en bestemt difinition, ikke logik. Det er faktisk ikke så logisk når man er på C niveau, det er ikke fordi jeg er uintelligent, jeg er medlem af mensa. 


Svar #12
19. oktober 2014 af tim293 (Slettet)

I gjorde begge to et forsøg på at besvare mit spørgsmål, og det er jeg glad for, tak til begge :)


Skriv et svar til: er NaCl en kemisk forbindelse?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.