Søgning på: italiensk eksamen. Resultater: 18241 til 18260 af 34347
-
Vedr. klage
ForumindlægHar mit gymnasium en kopi af min ekasmensopgave (stil)? Jeg vil nermlig gerne klage, men det lader til at jeg ikke har en kopi :-( (ja jeg ved det, det er skide dumt) -
HF på gym eller VUC?
ForumindlægJeg ved ikke om jeg skal tage en HF uddannelse på gymnasiet eller VUC. Det der taler imod gymnasiet, er at jeg tror jeg måske er lidt for gammel til det (23 år), da de fleste der går på gymnasiet er i 18 års alderen (det er i hvert fald hvad jeg er blevet fortalt). Jeg snakkede med en vejlede... -
Mikroøkonomi hjælp/tutor
ForumindlægHej jeg er lidt desperat efter noget hjælp til mikroøkonomi. Jeg står lige nu til helt sikkert at dumpe, så vil hører om der ikke er en der kan hjælpe mig gennem pensum. Jeg læser HA (kom) på CBS. Mit problem er ikke så meget forståelsen af mikroøkonomi, men de matematiske udregninger -
Entalpi,entropi og gibbsenergi!
Forumindlæghej studieportalen! Håber nogen kan hjælpe mig med følgende spørgsmål: 1) Hvorfor er entalpi en tilstandsfunktion? (tænker i forhold til Hess lov forsøget) 2)Forklare sammenhængen mellem tilvæksten i entalpi,entropi og gibbsenergi? -
hvad kan jeg bagefter ??
ForumindlægHej alle. Ved at jeg kan supplere mm efter gym Men med en studieretning som er : tysk A , samfundsfag B , psykolog B og matematik B samt Obligatoriske fag på stx, hvad kan man så uddanne sig til ? kan man fx læse psykologi derefter eller læge ?? -
Er det en god ide?
ForumindlægEr det en god ide, at tage 3.g om, hvis jeg ved, at jeg kan gøre det meget bedre end de karakter jeg har fået nu? Har et snit på 7,2, men jeg ved at jeg kan få bedre snit. Desuden kan jeg ikke læse til det, jeg virkelig gerne vil med et snit på 7,2. Hvad synes i? -
bestået eller dumpet?
ForumindlægHvis jeg har fået 7 og 7 i årskarakter og 00 og 00 i matematik. Har man så bestået eller dumpet? -
jeg dumper
Forumindlægjeg skal op i datalogi i morgen, vi trak i dag, og jeg har trukket noget, jeg har ikke styr på overhovedet. jeg skal programmere noget og jeg kan ganske enkelt ikke finde ud af det :( skal jeg bare acceptere at jeg dumper eller hvad kan jeg gøre? .... -
HF efter endt STX?
ForumindlægHej alle. Jeg ville høre om der er nogen der ved, om man kan tage en 2-årig HF hvis man allerede er blevet student fra gymnasiet, og på den måde få en ny, og forhåbentlig bedre, studentereksamen? Mvh. Rasmus -
Udfyld tabel
ForumindlægHej. Er der nogle der kan forklare mig hvad jeg skal i den opgave jeg har vedhæftet? Jeg er virkelig på bar bund.... Tak på forhånd! -
HJÆLP!
ForumindlægHey, har virkelig brug for lidt hjælp til at komme igang med disse opgaver.. Antallet af A-kasse medlemmer i Frederikshavn faldt med god tilnærmelse med 439 personer pr. år i perioden 2000-2010. Der oplyses, at der i år 2000 var 28.262 A-kasse medlemmer i Frederikshavn a) Opstil en model, ... -
Hvordan får man 12 i tysk B?
ForumindlægHej SP Hvad skal der til for at få 12 i mundtlig og skriftlig tysk? Jeg ligger på 10 lige nu, men kunne virkelig tænkte mig at komme det sidste stykke op, men jeg aner virkelig ikke hvordan jeg skal overbevise min lærer om, at jeg altså "fortjener" at få 12. -
Skifte studiet odontologi til medicin?
ForumindlægHej. Jeg har søgt tandlægeudannelsen men hvis jeg ikke bryder mig om det kan jeg godt skifte til medicin studiet efter grundforløbet er færdigt? For jeg har hørt, at det første grundforløb har både tandlæge - og medicin studiet det samme grundforløb. -
Til medicinstuderende i København
ForumindlægHej, hvor henne i København læser man medicin? Jeg har hørt at det er sådan noget med at de forskellige uddannelser i København er spredt ud over byen, så hvor læser man medicin i København? Mit spørgsmål: hvad er adressen? Og kaldes det for Det sundhedsvidenskabelige fakultet? Håber nogen ... -
GSK-hold matematik b-a
ForumindlægHejsa Jeg har lige afsluttet en HHX med matematik på b-niveau. Nu skal jeg til at supplere matematik a på gsk, og det hold jeg kigger på er på er et gsk hold på et almindelig STX gymnasium. Jeg er bare blevet lidt nervøs for det, da pensum på HHX er anderledes fra pensum på STX. Vi har b.la. ikk... -
Forskel på Hf-2år og hf enkeltfag???
ForumindlægHej alle. Jeg vil gerne vide, hvad forskellen er på den 2-årige hf og enkeltfag. Jeg kan læse mig frem til, at der er en række obligatoriske fag, man skal have for at gennemføre en hf, ligemeget om det er enkeltfag eller hf-2 år. Er det rigtigt? Jeg vil meget gerne høre om enkeltfag og hvad der... -
Forberedelse til folkeskolens afgangseksamen
ForumindlægHej til alle de kloge mennesker på Studieportalen! :D Er der nogle af jer derude der kan give nogle gode råd til hvordan man kan øve/forberede sig til 9. Klasses afgangseksamen? Jeg tænker, at jeg vil prøve at øve mig med nogle gamle digitale prøver. Hvis der er nogle af jer derude der kender e... -
Rente, procent eller annuitetsregning?
ForumindlægJeg aner ikke hvilken formel jeg skal bruge, til at regne denne, jeg har prøvet alle mulige forskellige, men intet giver det rigtige:/ En forretning tilbyder en afbetalingsordning for et fjernsyn til 10.500 kr. Ordningen går ud på, at lånet skal afvikles over 3 år med månedlig ydelse på 440 kr. ... -
bestemt a
ForumindlægEn som kan hjælpe? -
TJEK DIN CENSOR UD 2
ForumindlægDa det første indlæg "Tjek din censor ud" har en del gamle indlæg liggende, så laver jeg her en version 2.Det hele handler stadig om, at man kan finde ud af, hvilken censor man skal have til eksamen ved at sammenligne sin eksamensplan med UVM's liste over gymnasier.Udfor censorens i...
