Søgning på: matematik a uden hjælpemidler. Resultater: 18241 til 18260 af 174810
-
MonotoniForholdene
ForumindlægJeg har lige problemer med at løse de her to sidste opgaver..(skal være uden hjælpemidler) nogen der kan hjælpe? Bestem monotoniforholdet for f f(x)= 2x^2-4x-4 og En funktion f er bestemt ved f(x)=x^3+x^2 Bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet P(1,f(1)) -
areal af punktmængde i hovedet?
ForumindlægJeg skal vise at jeg uden brug af hjælpemidler kan løse opgaven: Der er givet en funktion f(x) = x3-4x Grafen for f afgrænser sammen med førsteaksen en punktmængde, der har et areal. Bestem arealet af denne punktmængde. Er der nogle som kan vise mig hvordan jeg løser denne? -
Bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet P
ForumindlægHej Studieportalen, I forbindelse med årsprøve i matematik øver jeg nogle delprøver uden hjælpemidler, hvor jeg blandt andet er stødt på denne opgave: En funktion f er løsning til differentialligningen Grafen for f går gennem punktet P(2,5) . a) Bestem en ligning for tangenten til grafen f... -
Medicin og teknologi uddannelsen
ForumindlægJeg har overvejet at søge ind på Medicin og Teknologi på DTU. Jeg har et par spørgsmål, og vil derfor meget gerne høre fra nogen der er i gang med uddannelsen. 1. Hvor meget laboratorie og rapportskrivning er der på hvert semester? 2. Hvor meget gruppearbejde er der på studiet? 3. Hvor mange afl... -
Medicin med HF-eksamen?? Hjælp!
ForumindlægMin kæreste droppede ud af 2.G STX for ca halvandet år siden. Han er fast besluttet på at han vil læse medicin og vil nu igang med den nødvendige eksamen. Adgangskravene på medicin er: dansk A, engelsk B, matematik A, fysik B (A) og enten k... -
hjælp til logaritme
ForumindlægMit spørgesmål lyder på: Bestem uden hjælpemidler den eksakte løsning til hver af følgende ligninger log(x)=0 In(x)=-1 7log(x)-10=2log(x) log(x)=2*log(5) 2In(x)=8 In(x)=In(8)-In(4) -
Eksaminer ?
ForumindlægHej Jeg kunne godt vide fra nogen HTX elever her på denne side (eller andre med en ekspertise i dette emne) om man skal op til nogen årsprøver eller eksaminer i en linje som MK- matematik og kemi på A-niveau. * Glem kategorien, da jeg ikke kunne den rette. * -
4. grads - hvordan?
ForumindlægHej Jeg har fået til opgave at undersøge følgende funktion mht. nulpunkter, fortegnsvariation, monotoniforhold, ekstrema og værdimængde. f(x) = 3x^4-8x^3-18x^2+7 Hvordan løser jeg den, når "x^1-leddet" mangler? På forhånd tak. -
HJÆLP! Kombinatorik
ForumindlægHejsa Jeg skal bruge hjælp til at forstå emnet: kombinatorik I dag havde jeg nemlig en prøve, hvor jeg ikke fik nogen rigtige under dette emne, og jeg har prøvet at finde noget på nettet, men jeg forstår det ikke. Er der nogen, der kan forklare, hvordan man kan regne dette ud: "I en bil s... -
karakterspørgsmål!
ForumindlægAltså matematik B-niveau tæller 1/3 og A-niveau 2/3. Hvordan kommer det til at stå på eksamensbeviset? -
Isolering
ForumindlægHej, jeg sidder med en længere opgave i matematik som er uden hjælpemidler. Jeg kan ikke komme videre i opgaven, før jeg har isoleret " h " i denne ligning: √(132-h2)-3*√(5)=√(102-h2) Jeg ved ud fra et matematik program at det skal give= h=((22*√... -
Hmmm!
ForumindlægHej allesammen!! Jeg sidder lige og forbereder mig til skriftlig eksamen i matematik uden hjælpemidler. Jeg har lidt svært ved at finde vejen frem i denne opgave: To funktioner f og g er givet ved: f(x)=x(2*ln(x)+1) og g(x)=(x^2)*ln(x) Gør rede for, at g er en stamfunktion til f. Håber nogen... -
Bestem forskriften for den harmoniske svingning, hvis graf ses på figuren
ForumindlægI mit hjemmeopgavesæt til matematik har jeg fået en opgave, der siger: "Bestem forskriften for den harmoniske svingning, hvis graf ses på figuren". Jeg har vedhæftet figuren som fil til opslaget. Jeg håber at der er nogle af jer, der kan hjælpe mig med hvordan jeg skal gribe opgaven an... -
?andengradsligning hvor a=2 og b=-5 ligningen er 2x^2-5x+c=0 den ene løsning x=4 hvilken værdi har c? (er c=-12 ?)
Forumindlæg -
Skal til eksamen på 1 hf nu her og min matematik gik elendigt, hvis jeg fejler alle bliver jeg så smidt ud?
ForumindlægSom sagt, hvis jeg fejler alle mine fag, Matematik, NF osv bliver jeg så smidt ud? Det har bekymret mig så meget jeg har haft svært ved at studere op til eksamen endda. -
Differentiering af produkter og hjælp til tretrinsreglen
ForumindlægHej. Jeg er i gang med en aflevering og har forskellige spørgsmål til 2 af opgaverne. Opgave 1 Jeg skal også bruge tretrinsreglen i denne opgave. Igen gør jeg noget forkert. Ligningen jeg skal differentiere er 2x2-x. I opgaven skal jeg i den første del (a-delen) differentiere i punktet f(3). De... -
Virkelig brug for hjælp angående ligninger!
ForumindlægJeg har et stort problem , jeg vil gå på gymnasiet efter 9. klasse , men min lærer siger at det ikke sikkert jeg kan komme der ind, får 6 i matematik: Jeg ved godt hvordan man reger f.eks. 15+2x=32 men så f.eks. 8+4+=16-2x har jeg helt glemt hvordan man regner det ud. Håber nogle af jer vil hjæl... -
Vedr Mundtlig eksame
ForumindlægHej,Jeg er ved at tage mig en htx-uddannelse. Jeg er nu kommet til eksamen 2.g, her skal jeg op i matematik B.Jeg er tilsyneladende ikke blevet informeret om hvordan sådan en eksame forgår - hvad må jeg have med, hvordan er spørgsmålene udformet osv. Hvis i har tidligere erfaringer må i gerne bid... -
Nedenunder ses grafen for en funktion med forskrift: f(x)=ax^2+bx+c Redegør for fortegn på koefficienterne a, b og c.
Forumindlægnogen der kan hjælpe med det billede der er tilføjet nedestående? -
monotoniforhold
ForumindlægBestem uden hjælpemidler monotoniforholdene for funktionen ved hjælp af f'(x) og skitser grafen for f(x) a) f(x)=x^3+3x^2 Jeg har differentieret udtrykket: f'(x)=3x^2+6x Mit problem opstår når jeg vil løse ligningen som en andengradsligning: d=b^2-4*a*c d=6^2-4*3*1 ...
