Søgning på: matematik fp10 2019. Resultater: 18241 til 18260 af 31730
  • Bevis for x1+x2=-b/a og x1*x2=c/a.

    Forumindlæg
    Kære studieportalen. Jeg skal til mundtligt matematik imorgen og jeg mangler blot at øve bevis for x1+x2=-b/a og x1*x2=c/a. Er der en venlig sjæl derude, som har tid til at hjælpe mig med dette? - Isabella.
  • Log_a (x) og ln(x) er proportional???

    Forumindlæg
    Jeg skal vis, at log_a(x) er proportional med ln (x), men jeg ved ikke helt hvordan man gøre, er der nogle. der kan hjælp?? Niveau er ikke Universitet/Videregående, som der står, men Matematik på C niveau.
  • Metode ved integrale

    Forumindlæg
    Goddag..Jeg sidder og læser op på matematik og har undret mig over noget.Når man skal finde enten det bestemte eller ubestemte integrale kan man benytte sig af "Partiel integration" eller "Substitution"Hvornår bruger man de to forskellige metoder? og er der andre metoder end d...
  • Andengradspolynomie, redegør for a,b og c

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg skal til årsprøve i matematik og en af spørgsmålene går på andengradspolynomium. Hvilken betydning har a,b og c for hvordan parablen kan se ud? Fx. hvis a er positiv er det en glad mund osv..men skal ha lidt hjælp til b og c.. Håber der er nogen der vil hjælpe mig:)
  • Problemregning + Færdighedsregning

    Forumindlæg
    Hej.Nu er det sådan, at jeg skal til ottendeklasses årsprøve i matematik i morgen, og derfor vil jeg spørge, om I har ideer til, hvad jeg blandt andet kan øve mig på inden da – for der er vel utvivlsomt opgavetyper, som findes i alle færdighedsark og problemregninger?
  • Karakterer A-niveau STX

    Forumindlæg
    Jeg fik 7 sidste i 2.g sidste år til sommereksamenen og valgte så matematik på A-niveau her i 3.g.Hvis jeg nu får 8 bliver karakteren så 8?Og hvis jeg får 9 bliver den så stadig 8?(fordi karakteren fra 2.g tæller 1/3)
  • Differentialligninger

    Forumindlæg
    Hejsa derude. Er der nogen som kan hjælpe mig med at løse en differentialligning. Altså det er både kemi og Matematik. Jeg vedhæfter 2 billeder. Jeg skal løse differentialligningerne og komme frem til funktionsudtrykket. Håber der er nogen der kan hjælpe mig da jeg skal bruge det til en SRP ...
  • Mat-opgave - uden hjælpemidler

    Forumindlæg
    Hej hejJeg er lige ved at forberede til skriftlig eksamen i matematik uden hjælpemidler.Er der nogen der kan hjælpe mig med opg. 8 i opgavesættet som kan findes på denne adresse:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/UDEN_2002-8-4.pdfMvh. Anna
  • Mat-opgave - uden hjælpemidler

    Forumindlæg
    Hej hejJeg er lige ved at forberede til skriftlig eksamen i matematik uden hjælpemidler.Er der nogen der kan hjælpe mig med opg. 8 i opgavesættet som kan findes på denne adresse:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/UDEN_2002-8-4.pdfMvh. Anna
  • Hvad er grundmængde?

    Forumindlæg
    Hej (: Jeg er i gang med at læse op til mundtlig matematik eksamen, og så står der i mit pensum "gøre rede for begrebet grundmængde", og jeg aner simpelthen ikke, hvad det er.. Så tænkte om der var nogen som kunne komme med et godt svar på det? (: Tak..
  • Potens funktioner

    Forumindlæg
    Hej! skal op til skriftligt matematik i morgen og har lige fundet ud af at jeg ikke kan finde hverken notater eller udleveret ark omkring potensfunktioner.Er der nogen der kan fortælle mig lidt om det ?Går i 1.g. Håber nogen vil hjælpe...
  • Logaritmen???

    Forumindlæg
    hej:) jeg har en matematik lærer som er meget glad for at man skal kunne regne alt på en lommeregner, og jeg vil derfor hører om der er nogen som ved hvordan man kan udregne Logaritmen(log/ln) i hånden hvis der fx. stod, og bare generelt: ln (16/4) = ?
  • cos, sin og tan - hvor?

    Forumindlæg
    Hej (; Jeg skal op til mundtlig årsprøve i matematik imorgen. - men jeg har lige et spørgsmål. Cos(v) = hos / hyp Sin(v) = mod/hyp Tan(v) = mod/hos - men hvor ligger den cosinus/sinus/tangens vinkel jeg vil finde i min retvinklede trekant?
  • Ang. gennemsnit ????

    Forumindlæg
    Hvis man nu får 7 i skriftlig matematikog 10 i mundtlig. Lægger man dem så bare sammen og dividere det med 2 10+7 = 17 17/2 = 8,5 og så runder man det på til 9Så ens karakter i matematik er 9 er dette rigtig ????
  • mdt. eksamen - differentation af sum af funktioner

    Forumindlæg
    hej skal op til mundtlig eksamen i matematik om et par dage og har nogen problemer med nedenstående spørgsmål - hvad det dækker over og hvordan det skal bevises: "opstil og bevis en sætning for hvordan man differentierer en sum af funktioner" hvordan skal dette gribes an? på forhånd tak!
  • eksame sæt "øve"

    Forumindlæg
    jeg allesammen..Skulle bare sige at jeg skal til årsprøve.Det er matematik vi snakker om!!kan man finde nogle opgave sæt man kan øve sig med :Dfeks uvm.dk = kan ikke finde noetPs: 1g
  • Hjælp til mat-A.

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal sørge for at bestå Matematik A skriftlig engang i maj måned, og jeg føler mig ret usikker på det. Er der nogen der begår sig inden for hjælpelærer området? jeg bor lige omkring Odense :)
  • eksamens sæt fra 2003

    Forumindlæg
    Hej..Mit spørgsmål er, om der er nogen der ved et sted hvor man kan finde eksamens sættet fra 2003 matematik B, evt. også svarene. Jeg er ved at gøre mig klar til skriftelig eksamen og skal derfor bruge dette sæt som repititions sæt.Hilsen T.Fuglsang
  • Eksamens opgaver

    Forumindlæg
    Som så mange andre, skal jeg jo til skriftlig eksamen i matematik imorgen. Så tænkte jeg på, om der fandtes en (eller flere) hjemmesider, hvor man fx kunne downloade gamle eksamens opgvaver eller lign., så jeg kunne 'øve' mig lidt.Nogen der kan hjælpe med det? :)
  • Hvorfor?

    Forumindlæg
    Hej ville lige vide. Ved i hvad det vil sige når man får et flueben med parantes i matematik? Jeg har fået flueben altså rigtig ved alle stykker bortset fra 2 og har alligevel fået 8??? Nogle der kan forklare hvorfor???