Søgning på: idræt b case. Resultater: 18261 til 18280 af 91852
  • længden af vektor

    Forumindlæg
    ber nogle kan hjælpe mig med denne opgave: a(vektor) = (2 / 6) , b(vektor) = (4 / 5) Beregn længden af a(vektor) + 2b(vektor)
  • Reducér udtrykket

    Forumindlæg
    Jeg skal reducére udtrykkene (a − b)2 + a ⋅ (2b − a) og (4p^8)/(20p^2) Nogen som kan hjælpe mig lidt?
  • Længden af siderne

    Forumindlæg
    I planen er en trekant ABC bestemt ved A(-2, 3), B(2, 1) og C(4, 6). Hvordan beregner jeg længden af siderne
  • Potensfunktioner

    Forumindlæg
    Hej, nogen der kunne hjælpe mig med denne opgave: "Begrund, at der her er tale om en potensfunktion f(x)= b*x^a og bestem konstanterne a og b"
  • Find ligning

    Forumindlæg
    Koordinatsættet er A ( 1,5) B (-2.-3 ) C (0,2) Find ligning af længden AB BC AC Nogle der kan hjælpe?
  • Ligning

    Forumindlæg
    Bestem ligningen for den linie 1, der går gennem P(2,-3) og som er parallel med linien gennem punkterne A(17,-3) og B(-9,-22)
  • Areal af vilkårlig trekant

    Forumindlæg
    Hej nogen som kan hjælpe med at beregne arealet og forklare hvordan, filen er vedhæftet. Det er en firkant abcd, hvor a=9,6 b=12,4 c=13,7 d=14,5
  • bøjningsspænding

    Forumindlæg
    Hey er der nogen der kan forklare mig hvad de forskellige bogstaver står for: Sigma = (1/4 * F * L) / (1/6 * b * h) hvis der er nogle spørgsmål, så skriv endelig...
  • hjælp matematik mundtlig

    Forumindlæg
    Hej, jeg sidder med en ven som skal op i matematik b mundtlig, og er lige nogle ting vi er i tvivl om. Spørgsmålet lyder som følgende: Du skal forklare, hvad man forstår med eksponentiel vækst, idet du undersøger eksponentialfunktionen f(x) = b*ax. Hvordan bestemmes a og b udfra 2 givne punk...
  • længden af vektor

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har en opgave hvor jeg skal beregne længden af vektor. Ser det rigtigt ud? Fordi jeg syntes at længden af vektor -b ser lidt mærkeligt ud Mange tak på forhånd!
  • Regneforskrift for halveringslinjen til vinkel c

    Forumindlæg
    Jeg sidder med opgave 291 i Teknisk Matematik 3. udgave af Preben Madsen. Jeg har fået tre funktioner, de danner tilsammen en trekant. a(x) = 2x-15 b(x) = -x+3 c(x) = x+1 Jeg har regnet opgave a, hvor jeg skulle bestemme koordinaterne til hjørnepunkterne a,b,c. Men nu skal jeg så finde en reg...
  • Haster..

    Forumindlæg
    Jeg har fået stillet en opgave, som lyder: For hvilker værdier af k er vektorerne a= (k+1 og 2k+1) og b=(k-1 og 1) Når de er parallelle? Hvordan regner jeg det ud?
  • isolering af positive tal

    Forumindlæg
    opgaven lyder: De tre positive størrelser U, R og I er knyttet sammen af formlen: U= R*I a) Isoler R i formlen b) Isoler I i formlen
  • Trekant

    Forumindlæg
    Jeg ville lige spørge om man altid skal angive a,b,c i en trekant? Eks: Konstruer en trekant med siderne 6 cm, 8 cm og 4.5 cm.
  • HJÆLP! - andengradspolynomium redegørelse

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg har brug for hjælp til denne opgave. Jeg ved ikke hvordan jeg skal komme frem til den parabel der har den mindste værdi af b - det er uden hjælpemidler OPGAVEN ER VEDHÆFTET VH
  • Fysik eksamessæt 2009?!

    Forumindlæg
    Hey tænkte på om der er nogen der har fysik B eksamessæt fra 2009 og svar, da jeg skal op i eksamen imorgen, virl jeg kigge lidt på dem, håber nogen kan hjælpe
  • Trekant ABC

    Forumindlæg
    Nogen der kan hjælpe med denne opgave? I en trekant ABC er: A(vinkel)= 35o, B(vinkel)= 20o |AB|= 4,75 Beregne længden af højden fra C på siden AB?
  • Blodtypebestemmelse - forklaring

    Forumindlæg
    Jeg er lidt i tvivl om følgende spørgsmål: Hvad er sandsynligheden, for at en A Rh+ (fænotype) kvinde og en B Rh- (fænotype) mand vil få et AB Rh+ barn? Mange tak!
  • grafer

    Forumindlæg
    Hej jeg har lavet denne opgave dog kan jeg simpelthen ikke finde ud af B delen g(0) får jeg til 2 men f(g(0)) kan jeg ikke finde ud af.
  • Terminsprøve 2011

    Forumindlæg
    Hej alle, har I været til terminsprøven i år? Og fik I et sæt fra sidste år af eller hvordan? Mit spørgsmål gælder især 2.HF med engelsk på b-niveau. :) Hilsen LM