Søgning på: spansk noter 2.G. Resultater: 18261 til 18280 af 23138
-
Hjælp til basal oversættelse
ForumindlægHej gutter! På normalvis ville jeg ikke spørge, men jeg sidder og skriver opgave om den Amerikanske våbenlov, herunder også den 2. Amendment. Jeg er i tvivl om hvor vidt jeg skal oversætte den til dansk, eller lade den være på engelsk? Og i så fald, hvordan filan skal jeg helt præcist overrsætte... -
Hvilken bærbar skal jeg vælge?
ForumindlægHey.. Jeg skal til at købe en god bærbar til studiebrug, og da jeg ikke har meget forstand på computere, vil jeg høre om nogle af jer har gode/dårlige erfaringer med bestemte bærbare og kan anbefalde en? Jeg skal bruge den til skolebrug (noter, filhentning, opgaveskrivning mm.) Den skal have go... -
Metoder i historie?
ForumindlægHejsa Jeg er i gang med at skrive AT-synopsis i historie og biologi, men er blevet i tvivl om metoderne i historie. Jeg sidder med en tekst fra et ugeskrift for læger om sundhedstilstanden i København i 1855, så det er vel ikke bare kildekritik jeg skal bruge? Jeg skal jo have noget indholdsmæssi... -
Oversættelse af tre sætninger
ForumindlægEr der nogen der vil oversætte følgende tre sætninger? During the trial, Sidis stated that he had been a conscientious objector of the World War I draft, did not believe in a god, and that he was a socialist (though he later developed his own philosophy of quasi-"libertarianism" based o... -
Medicin - hvad skal man læse?
ForumindlægJeg er netop startet på medicinuddannelsen. Vi har fået anbefalet 3 bøger til det kursus i basal humanbiologi og cellens kemiske komponenter. Mit spørgsmål er; hvor meget skal man egentlig læse i bøgerne? På KU er der ingen lektier eller læseliste. Hver forelæsning har dog en titel, eksempelvis &... -
Bestem forskrift for f(x)
ForumindlægJeg har en opgave, jeg er total lost på. Har læst mig frem til at man skal bruge en formel, men jeg synes ikke at det giver mening. Opgaven lyder således: Om en eksponenetielt voksende funktion f(x) oplyses det, at f(2)=1 og f(4)=9. Bestem en forskrift for f(x). En regnemetode og hvordan t... -
hvad betyder denne her sætning
ForumindlægA football expert estimates that the home team has a 40% chance of winning and a 70% chance of not losing an impending match? hvad betyder denne her sætning? er det rigtigt forstået, at en fodbold vudere, at en hjem hold har 40% chance til at vinde spillet og har 70% chance for ikke at tabe d... -
anvende excel
ForumindlægHej min lærer har skrevet: I’m not sure what you mean by “the calculator in Excel”. If you type a formula in a cell in Excel, Excel will calculate and display the result of that formula in that cell you are allowed to do this during the exam. Må jeg godt bruge Excel til at udre... -
-->+Er det grammatisk korrek? at
ForumindlægKan man godt sige følgende på engelsk? *Once were they friends, but now they hate each other. *He feels that now he was able to play the piece good *He talked friendly to her ... *--You just throw the wrapping away when you have finish eating your burger *..She is very perceptive and always no... -
Differential Geometri: Torus
ForumindlægHejsa Har følgende parameterfremstilling for en torus, hvor a>b>0: σ(u,v) = [ (a+b*cos(u))cos(v) , (a+b*cos(u))sin(v), b*sin(u) ] Spørgsmålet lyder: Show that the torus can be covered by three patches σ(u, v), with (u, v) lying in an open rectangle in R2, but not b... -
Enhedsvektore
ForumindlægOpgaven: Hvilke tal kan man gange disse vektorer med, så man får enhedsvektorer? Note: Der henvises til en tegning af nogle vektorer, men da jeg jo ikke kan vise dem her, skriver jeg bare deres længder. (: Håber det er tilstrækkeligt Vektorene (AC) = 3, (AB) = √((3^2) + (3^2)) og (d) = 3. M... -
er der en sød person som vil hjælpe med eksponentielle funktioner??
ForumindlægEn ballonskipper på en varmluftsballon medtager en dag både højdemåler og trykmåler på sin tur. i højderne 1,5 km og 4,0 km noterer 839 hektopascal og 601 hektopascal. Jeg får dermed af vide at lufttrykket antages at aftage eksponentielt med højden dvs. at trukket vokser. opg.1 bestem en regn... -
Hvilken analysemodel?
ForumindlægHej Jeg sidder med en samfundsfaglig studentereksamens prøve som vi skal skrive. Jeg har fået et udleveret et uddrag fra Jyllandsposten omkring den store debat der køre i øjeblikket vedrørende den danske udlændingepolitik og EU-retten. Jeg skal finde to analysemetoder til at analyser problematikk... -
Wordmat, matrix paranteser virker ikke
ForumindlægHej alle sammen, jeg skal til terminsprøve i Matematik A i morgen, og dertil ville jeg sørge for at alting virkede ordentligt og jeg havde alle mine noter klar. Lige i det jeg skulle til at pakke sammen opdagede jeg at mit wordmat ikke virker helt ordentligt. Jeg kan ikke lave store paranteser om... -
Opgavee
ForumindlægIn a car factory, 1.5% of the vehicles have a defect in the injection system that threat- ens to destroy the engine after only a short drive. As a result, cars are tested when they leave the assembly line. However, the test in not entirely foolproof. The factory owner knows that if a car has a fa... -
hjælp!!
Forumindlæghej afolkens jeg sidder med denne opgave, håber I kan hjælpe mig på, jeg kan nemlig ikke se hvad jeg skal gøre I forbindelse med et forsøg havde en gruppe noteret følgende: Observation 5 6 7 8 9 10 Hyppighed 2 2 3 4 5 6 2 Middelværdi: 8,5. Desværre havde et af gruppemedlemmerne spildt k... -
Fysik A skriftligt 2012 eksamenssæt
ForumindlægHejsa Allesammen Eftersom jeg muligvis snart skal til fysik skriftlig eksame sidder jeg og samler alle besvarelser til mange af de forrige års eksamenssæt, altså en slags facitliste over hvordan man besvare de forskellige typer af opgaver, så jeg allerede fra nu af kan opbygge mine noter til ... -
Hurtig tysk sætning
ForumindlægJeg skal oversætte sætningen: "Hvor er han blevet af ?" med brug af ordet bleiben.. Jeg har oversat sætningen til "Wo ist er geblieben auf?" Jeg er ret sikker på at min oversættelse ikke er helt rigtig, så er der nogen af jer der kan hjælpe mig?? Jeg skal også oversætte... -
RGui Observationssæt
ForumindlægJeg skal til at lære at bruge matematikprogrammet R. Jeg har et observationssæt jeg har lavet i WordPad og gemmer det på skrivebordet. Jeg skriver nu følgende kode i R d <- read.tabel("Grise2Fast.txt",header=TRUE,dec=",") Jeg får nu følgende fejl: Fejl: could not... -
hjælp
Forumindlægnogen der kan hjælpe med dette? NO2 kan dannes ved direkte reaktion mellem NO og O2. Reaktionen er af anden orden mht. [NO] og af første orden mht. [O2]. Hastighedskonstanten k = 2,5·107 M-2¬h-1. I atmosfærisk luft er [O2] = 8,8·10-3 M. I forurenet storbyluft hænder det, at [NO] = 1,5·10-7 ...
