Søgning på: international økonomi niveau b. Resultater: 18281 til 18300 af 101232
-
Bestemme ukendte sider!
ForumindlægJeg har en trekant ABC hvori vinkel C er 90 grader og siden b=4 derudover er vinkelhalveringslinjen Va = 4! Hvordan finder jeg resten af siderne samt vinklerne? Det der driller mig er vinkelhalveringslinjen! Hvorfor en vinkelhalveringslinje i denne situation?? -
Matematik hjælp
ForumindlægI en model for udviklingen af antallet af individer i en population betegner N(t) antal individer i populationen til tiden t(måles i døgn). Den hastighed hvormed N(t) vokser til tiden t, er lig med g(N), hvor g er er en lineær funktion af N. Det oplyses, at g(0,1*10^5)=1,8*10^4 og g(10^5)=3,0*1... -
reducering
ForumindlægHej. Jeg har forbandet svært ved at åbne reduceringsopg, derfor ville det være godt hvis jeg kunne få nogle hints til at kunne lave den her opg: reducer udtrykket: 4a^2-4ab+b^2/4a-2b -
Matematik
ForumindlægJeg skal bestemme forskriften for en eksponentiel funktion f(x) = b*a^x hvis graf går gennem punkterne: 2,25 og 9,35 og væskraten i procent F(x) = 1,144^x -
Gange tre parenteser sammen
ForumindlægNår man ganger tre parenteser sammen, er det så... (a + b)(c + d)(e + f) = ac + ad + ae + af + bc + bd + be + bf + ce + cf + de + df eller = ace + acf + ade + adf + bce + bcf + bde + bdf ? -
den distributive lov og det skalære produkt?
ForumindlægEr der nogle som kan bevise den distributive lov for det skalære produkt? Jeg ved at den distributive lov ser sådan ud: a·(b·c)=a·b+a·c men hvordan skal jeg bevise? -
Blodtype - hjælp!
ForumindlægSidder her med mit Eldonkort og har fundet ud af at jeg har blodtype B-. Skal nu finde ud af hvad mine forældre har, men er usikker på hvordan. Har prøvet at ræsonnere mig frem, men det går ikke rigtigt. Jeg ved at min mor har blodtype O-, men ved ikke hvad min far har. Nogen hjælp? -
Valuta
ForumindlægHej.jeg vil have hjælp med den opgave:a= p.b.0,0025:100+20Hvor a= kurtage p= pålydende værdi b= kurs Beregn kursen,når kurtagen er 270 kr. og pålydende værdi er 5000.hjælp!!!! -
trekant
ForumindlægNår A = (1;3), B = (3;-1) og C = (7;1), hvordan finder jeg ud af om trekanten er retvinklet, stumpvinklet eller spidsvinklet? -
Isolering...det er sikkert nemt
ForumindlægKan nogen hjælpe mig med isolere x i formlen:\n\nA=B*(1+x)^n -
Formel?
ForumindlægHvordan er det formelen for at bestemme a & b?Er det a = Y2-Y1 / X2-X1Eller har jeg byttet om på bogstaverne? -
svært
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med at finde a og b's betydning i den lineære formel og hvordan man finder a -
vektorregning
ForumindlægHey det drejer sig om opgave 720 i MAT3H: skriver ikke streger over vektorerne :) idet a er en egentlig vektor, er: |a|=2, b=3a-2a, c=-a+2a Bestem vinklen mellem b og c ved at give a koordinater, og gør rede for, hvorfor denne metode er lovlig. Dvs. vi skal vel finde vektor a til at starte m... -
Kloge samfundsfagshjerner hjælp mig! - Keynes - Hvad stod han for
ForumindlægJeg er i gang med en altarnativ årsprøve i historie. Så jeg har trukket mit spørgsmål i dag men kommer først op i det i morgen. Jeg har trukket en kilde af Keynes hvor han beskriver versailles traktaten og dens følger. Jeg ved at Keynes er en engelsk økonom, men hvad var hans holdning. Har hørt o... -
College i USA?
ForumindlægOvervejer herefter 3.g at starte på College i USA. For 1) at få forbedret mit engelsk 2) for ikke at spilde have et semi-sabbat år, hvor jeg stadigvæk lære noget, men ikke spilder tiden helt. Kunne derfor godt tænke mig at vide, om der er nogen som har erfaringer med college i USA? Og i så fald ... -
Matematik på uni - hvilket program?
ForumindlægHej alle Jeg har ikke været god til at bruge forskellige programmer til løsning af opgaver. Men da det kan blive nødvendigt på uni, vil jeg gerne lære at bruge dem. Jeg kender til Geogebra og Maple, er det egentlige nogen man kommer til at bruge på uni, eller hvilke programmer tager man udgangs... -
Koffein
ForumindlægHvad kan man skrive omkring Koffein i idehistorie og bioteknologi kombineret. nogen gode kombinere ting, en analyase osv. noget jeg kan tage med. -
Historie årsprøve
ForumindlægJeg skal til årsprøve i historie på mandag, men er ikke rigtig med på hvordan sådan en foregår. Er der nogen som har været oppe til enten årsprøve eller eksamen så vil fortælle lidt om det ? Altså hvad skal jeg ligge vægt på når jeg læser, og hvordan kan spørgsmålet lyde, og alt det der.Håber nog... -
Multiplikator og accelerator
ForumindlægHvilke virkninger har de? -
Hvem stemmer i op og hvorfor..?
ForumindlægHej alle på SP Jeg ville spørge hvilket parti denne portals brugere har tænkt sig at stemme på og hvorfor..? Jeg er nemlig selv lidt i tvivl, men har tænkt mig at stemme på SF, fordi jeg synes om mange af deres holdninger
