Søgning på: matematik a htx 2017. Resultater: 18301 til 18320 af 158493
-
Forkert
ForumindlægHej allesammen. -
EKSAMEN 2007 maj
ForumindlægHej alle sammen ville bae li spørge om hvad i synes om den skriftlige eksamen for Mat. på B-nivaeu, er der nogle der har været oppe?? Jeg synes den var fucking svær, og det sidste spørgsmål havde da intet med matematik at gøre :S -
Hjælp, hurtigt....
ForumindlægOk, bare så i ved det så stinker moi til matematik, og jeg kan seriøst ikke løse denne opgave (ret pinligt): Reducér udtrykket 7(3a + b) - 5(4a + 2b)Det er sikkert barnemad for de fleste af jer, så hjælp tak! ;-)....og helst i dag.... -
studieretning STX
ForumindlægHej. Jeg skal starte på STX efter sommerferien. Normalt får jeg 7 eller over i matematik. Jeg har tænkt mig at vælge den studieretning, der hedder: Bioteknologi A, Matematik A og Fysik B. Jeg har hørt at matematik på A niveau er svært... -
kvote 2 -snit
ForumindlægHej. Jeg overvejer at søge ind på medicin på AU via kvote 2. Så vidt jeg ved så kigger de på ens snit i følgende fag (jeg blev færdig på stx i 2009) : Dansk AEngelsk BMatematik AFysik BKemi B eller Bioteknologi AMit spørgsmål er så om hvis jeg f.eks. tager matematik (jeg fik 10 i gymnasiet både ... -
Hvorfor er y=b*e^kx en eksponentiel
ForumindlægHej allesammen Er der nogle der kan matematik begrunde hvorfor man nogle ganger skriver eksponentielle funktioner på formen f(x)=b*e^kx og ikke f(x)=b*a^x tak på foehåns -
Vejledende eksempler?
ForumindlægHej er der nogen som har lavet opgaven 3.002 B i "Vejledende eksempler på eksamensopgaver i matematik. STX A-niveau 2006"? -
Hvilken emner til 1. år universitet
ForumindlægHej, Jeg forsætter med matematik til næste år på københavns universitet, og kunne godt tænke mig at sætte mig ind i nogl af de ting man skal igennem på forhånd. Nogle der kan fortælle mig lidt om hvilken emner, bøger, eller ting jeg kan læse lidt om, som skal bruges på det første år? På... -
Opgavesæt
ForumindlægHej, Jeg går ikke på gym mere men jeg skal snart ind til milli og jeg vil uddanne mig til flyve officer. Her skal jeg mindste ha matematik på B, jeg gennemført STX med matematik på A. Jeg vil gerne vedligeholde dette så hvis i vil uploade nogen af jeres gamle matematik som jeg kan øve mig på ... -
Er det hårdt at læse til ingeniør
ForumindlægHej alle sammen Jeg vil meget gerne uddanne mig som igeniør, men jeg er lidt bange for at jeg ikke vil klare det :S Jeg ved der er meget med matematik, fysik og kemi, og jeg er sådan set ok til de fag. Jeg er bare bange for at man skal være en mega GENI for at klare sig godt, og jeg virkelig ... -
Hjælp...
ForumindlægHejsa allesammen. Det jeg vil spørge om har intet med lektier at gøre med.. Jeg går i 9. klasse og skal på gym derefter. Men der er noget jeg er tvivl om. Jeg vil gerne tage den naturvidenskabelige linje, men der er et lille problem. Man skal have matematik på A niveau, og jeg er ikke særlig go... -
Tvivl
ForumindlægHej jeg vil gerne bar ved hvilken uddanelske skal jeg tage til blive læge efter skolen.Jeg studerer i 8. klasse. -
Jordens radius
ForumindlægHej SP Jeg sidder her og funker lidt med denne opgave, men ved ikke helt hvad jeg skal gøre. Opgaven lyder: En 5 meter høj obelisk kaster en skygge der er 0,63 meter. Beregn den vinkel som solens stråler afviger fra lodret. Jeg ved ikke hvordan jeg skal udregne det eller hvilken formel jeg sk... -
Definitionsmængden.
ForumindlægHej Alle. Jeg sidder her og terper til matematikprøve uden hjælpemidler på A-niveau. Jeg bliver kontant stiller overfor opgaver hvor jeg skal definere definitionsmængden, Dm(f). - jeg forstår dog ikke, hvordan jeg skal bestemme denne for mine forskellige funktioner. Nogen der kan hjælpe med en ne... -
Mat B pensum
ForumindlægHej folkens, til jer som har haft matematik på B/A ville i mene det skulle være muligt at lære sig selv Matematik B's pensum hvis man har en god forståelse for matematik og en sommerferie ? Teoretisk er det naturligvis muligt, men realistisk set? Nogle bliver ved med at sige det utroligt svær... -
2. grads ligning ?
ForumindlægHej kloge matematikere! jeg sidder med et problem: Gør rede for at ligning : (a-2)x^2^ + 3x - a = 0 har to forskellige rødder for alle tal bortset fra a forskellig fra 2 Ville blive SÅ glad hvis der var en venlig sjæl der kunne hjælpe her? -
Procenter og renter
ForumindlægHeysa folkens. Jeg er bare en MEGA dør til matematik så håber i kan hjælpe en mand i nød. Jeg skal til eksamen i matematik på c niveau. Her er spørgsmålet jeg bare fatter nada af. Emnet er procent og rentesregning. Gør rede for begrebet fremskrivningsfaktor og udled formlerne for kapitalfremskr... -
Spørgsmål
ForumindlægJeg har et lille spørgsmål. Jeg overvejer at tage HTX og vil vide, hvordan det fungerer - eller i det hele taget hvordan STX og HTX fungerer: Kommer jeg ind på den klasse (internationale medier på HTX fx), jeg vælger på optagelse.dk nu? Og naturligvis fortsætte med at have samme fag og niveauer s... -
Omdrejningslegemer
ForumindlægEn funktion f er givet ved f(x)=2*sin(0,05*PI*x-0,5*PI)+2 Jeg har lavet en graf for funktionen i intervallet (0;40) I en model kan bicepsmusklen hos en bestemt person beskrives ved det omdrejningslegeme, der fremkommer, når grafen for f drejes 360 grader omkring førsteaksen i intervallet [0;40]... -
supplering
Forumindlægheyhar en veninde som har søgt ind på radiografuddannelsen med er blevet afvist da hun ikke havde et snit på 6 i mat A som var et krav, nu spørger hun mig om hun kan nå at supplere det, og hvis ja skal man så til eksamen igen?jeg kunne ikke rigtig svare hende derfor spørger jeg herinde..
