Søgning på: biologi b eksamen. Resultater: 18341 til 18360 af 117955
-
Karakter-bestemmelsen
ForumindlægHey..Jeg tænker på: Er f.eks vores dansklærer med til at bestemme karakteren for den skriftlige eksamen eller er det udelukkende censorene.. -
Faglig suppleringskursus på VUC
ForumindlægHej alle ;-) Jeg har lige et spørgsmål. Jeg går i 3.g på STX og afsluttede engelsk B sidste år. Næste år, når jeg er blevet student, overvejer jeg at opgradere engelsk til A-niveau. Mit spørgsmål er da, om min afsluttende karakter/eksamenskarakter SKAL tælle med i mit samlede gennemsni... -
Reform <> før reform
ForumindlægEr der nogen der kan af- eller bekræfte, at man i matematik lærer mere, hvis man hører til den gamle ordning og går på matematik linje, end hvis man har valgt en studieretning med mat A/B, efter et år (1g)?Sidste år brugte vi Gymnasiematematik B1 (i år: B2), men i dag kiggede i en anden bog, jeg ... -
Sidelængder i trekant
ForumindlægHej. Jeg har et problem med at løse en opgave! Opgaven lyder således: På figuren ses to retvinklede trekanter ABC og DEF, der er ensvinklede. Nogle af sidelængderne er angivet på figuren. Sidelængderne, som jeg har feåt oplyst på trekant ABC er: lille b = 6 og lille c = 10 ---------... -
Kemi A niveau kursus Hvor er du!!!!
Forumindlægjeg ville høre om der var nogen der ude i cyberspace der kan hjælpe mig med at finde et kemi A niveau kursus det skal helst starte fra B og gå videre op igennem A. det skal helst være et lyn kursus på aften hold og skal passe til gym altså med en afsluttene eksamen (supleringskursus).på for hånd ... -
Weird udtryk
ForumindlægBestem tallene a og b, så der gælder. (7x^2-10)/(x^3-2x) = (ax)/(2x^2-4) + b/x Nemmere at overskue hvordan udtrykket ser ud. www.wolframalpha.com/input/ Jeg aner ikke hvordan jeg skal løse opgaven :O -
At dumpe på videregående .
ForumindlægHej allesammen. Jeg går på en finansbachelor uddanelse, og har til sommer 2 eksamen jeg skal igennem. Jeg er dog bange for at dumpe 1 af dem. Jeg ville bare spørge jer hvad der sker hvis jeg dumper eksamen og reeksamen. Min største frygt er at jeg bliver smidt ud af mit studie, hvilket gør mig ... -
Hjælp med rumgeometri!
Forumindlægopg 9 En glas bygning indlagt i et koodinatsystem, glasbygningen har hjørnerne O,A,B og T O(0,0,0),A(4,5,0),B(0,7,0) og T(0,0,5) jeg har bestemt en ligning for den plan! Hvordan bestemmer jeg koordinatsættet til punktet D???? -
kemi spm
Forumindlæghttp://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2000/2000-10-2.pdfJeg har spørgsmåle til opgave 1 om capsaicin..opgave b.. kan det passe at det er en additionsreaktion? så har jeg også brug for et lidt til spm. d? -
den rette linie
Forumindlægnoget specielt man skal vægte i ekstra meget i en mundtlig eksamen på b-niveau, hvis man trækker "den rette linie" selve eksamensspørgsmålet går i retningen af "den rette linie; ortogonale linjer, linjers skæring, vinkler mel, linjer" -
DET DOBBELTTYDIGE TILFÆLDE - HASTER
ForumindlægMatematikmundlig eksamen - B - næste uge Sidder og laver en disposition til trigonomtri. Mangler konkret og yderst kort forklaring/definition (evt. en illustration) på det dobbelttydige tilfælde (med hensyn til sinus). - HJÆLP!!!!!!! -
Hvad blev karakteren?
ForumindlægHej alle Så er AT overstået for mig og mange andre. Har på fornemmelsen, at det er temmelig høje karaktere der generelt er givet - så nu er jeg lidt nysgerrig - Hvad har i fået? Jeg fik selv 12 :) !!!! -
NaBH4 - tegne mekanismen
ForumindlægJeg har brug for hjælp til det her, tak: 2) Tegn mekanismen for Natriumborhydrids reduktion af ketoner i alkohol og spørgsmål 6) hvorledes laves deuteret 9-fluorenol, (C12H8)CHOD... Tak hvis I kan hjælpe! -
studieretning?
ForumindlægHejjjj Hvilken studieretningen har/havde du, hvad har du tænkt dig at studere/hvad studerede du efter gym? Og endeligt hvorfor valgte du lige netop den studieretning? Har du fortrydt det? -
Varmekapacitet, brændværdi og nyttevirkning
ForumindlægHej :) Jeg skal til eksamen i morgen og har læst de samme sider igen og igen. Jeg er bare gået lidt død i det. Varmekapacitet og specifik varmekapacitet, hvad er forskellen? Synes ikke jeg kan finde det i min bog.. Brændværdi - jeg har formlen og den generale betegnelse, men hvad skal jeg me... -
Har 2g har studentereksamen på Sjælland??
ForumindlægHej Jeg hjælper en pige der skal til Studentereksamen i Matematik, 2g. Hun skal op den 24.5 altså på tirsdag i næste uge. Det der undre mig at inde på uvm.dk ligger der en STX MatB prøve der har været udleveret 18.5 .2011, altså igår. Er det bare en skabelon på en prøve?? Eller er der forskellige... -
Omdrejningslegemer.
ForumindlægHej, Jeg kunne godt bruge noget hjælp til opgave 3 i følgende eksamenssæt: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer07/2007-8-1_MED.pdf a) Her vil jeg lige udmiddelbart tro, at jeg skal finde rumfanget af g og derefter for f - og slutte af med at trække rumfanget af g fra f, men d... -
Variabelsammenhænge - TIP?
ForumindlægHej folkens. så der læsetid til den sidste uge med eksamen. HELD OG LYKKE! Jeg mangler lige lidt hjælp til etenkelt spørgsmål jeg ikke forstår til matematik åsprøve. Anvendelsr af regnereglen log(ax) = x * log(a) til isoation af x i ligningen y = b*ax Kan du hjælpe mig?! TAK!!! -
Bevis formlen for eksponentiel vækst
ForumindlægHej SP, Jeg er lige ved at forberede til min mundtlig Mat B eksamen, og en af spørgsmålene er "Bevis formlen for eksponentiel vækst" Jeg kan intet finde om at bevise y=b*a^x, er det det samme som at bevise a og b i eksponential funktioner, men bare skrevet på en anden måde ? Mange ta... -
Systematisk lektiesnyd på hjemmeside
ForumindlægTjek lige det her link. Selvom det ikke handler om studieportalen, mener jeg, at der er alt mulig grund til, at Studieportalen måske skal genoverveje sin opgaveoploading - princippet er trods alt det samme...http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=307589
