Søgning på: de måske egnede. Resultater: 18341 til 18360 af 29788
-
Mathcad vs. Maple
Forumindlæghvilket program synes I er bedst og hvorfor? -
Optagelsesbrev fra AU
ForumindlægEr der andre, som heller ikke har modtaget nogen optagelsesnotis fra AU ? (Hverken i digital indbakke eller på AU's selvbetjening? ) Underligt. -
Macbook pro/air?
ForumindlægHej Idag skal jeg købe en macbook til studie/gaming skal starte på HTX, er klar over macbook ikke er beregnet til gaming, men hvilken model er jeg i tvivl her omkring. Med hensyn til air så skal jeg købe standard versionen pga prisen, altså 4gb RAM, 126gb harddisk. Fordelene i air modellen er de... -
Fortrudt ansøgning (optagelse.dk)
ForumindlægHej. Jeg har fortrudt min ansøgning på optagelse.dk Hvad gør jeg? Jeg har fundet ud af, at jeg hellere vil en anden uddannelse, som jeg ikke har på min prioritetsliste. Ej, hvor er det bare dumt af mig. Er der en udvej? -
pH
ForumindlægNogle som vil hjælpe mig med denne opgave? :) -
Faglig supplering
ForumindlægHej studieportalen, jeg er en smule i tvivl angående en supplering. Hvis jeg skal søge ind på en videregående uddannelse på universitetet, der kræver at jeg har haft dansk A, engelsk B og russisk A og historie B på STX (alle fag skal være bestået), og jeg er dumpet historie på A, er der så noget ... -
LIGNINGER
ForumindlægEr så dårlig til ligninger... Er der nogle som kan hjælpe mig? Hehe Spørgsmålene er følgende: Find x X*4*28 / 25*16 = 112 4800*x*30 / 100*360 = 560 5000*18/x = 800 5(3x+4) + 3(2x-1) = 24 Håber i kan hjælpe mig -
OpenAI ChatGPT i Danmark
ForumindlægHej, Jeg skal skrive en opgave om ChatGPT i Dansk kontekst, men synes ikke jeg kan finde konkrete guides på Dansk? Kan i anbefale nogle kilder til dette, som man kan bruge som kilder til opgaven? -
Kunne en lige læse mit essay igennem, og komme med noget konstruktiv kritik evt. sige hvad jeg kunne skrive mere om.
ForumindlægHvad er ensomhed? Og hvordan håndterer man den her usædvanlige og uvante følelse? Vi ved alle hvad det er, og vi har nok allesammen også prøvet at være det eller at føle det. Ensomhed er ikke kun en ting, det indebærer mange ting. Det kan være følelsen af at blive holdt udenfor, til at føle... -
Forvirret, ligning
Forumindlæg(2*a)*(a-b) = kan resultatet både være 8-2b+a4-ab og 8-2b+4a-ab -
Faktorisering
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til mellemregninger i den vedhæftede opgave. Jeg kender det rigtige facit og jeg kender nulreglen og f(x)=(x-a)*(x+a). Men kan simpelthen ikke forstå denne opgaver. Den er vedhæftede. På forhånd tak -
BRØK>>Hjælp>glemt
ForumindlægHar glemt hvad man gjorde, når der var et stykke, hvori der var normale tal og symboler fx 6547-131*76 Også har jeg fået et stykke hvor i der er tal og symboler som beskrevet i eksemplen, dog er der et streg således det bliver 6547-131*76 også står der også tal og symboler under streget, lad os ... -
Matematik eksponentiel funktion
ForumindlægHej kan I hjælpe mig med 4.6 -
Hvad er en kortslutning?
ForumindlægHvad er en kortslutning i et kredsløb? -
Fysik opgave, indtegn kræfter
Forumindlæghej er der nogle som kan hjælpe mig med denne opgave jeg har vedhæftet opgaven som bilag til a) her tænker jeg at tyngdekraften er en af kræfterne, men hvilke er de andre? der er selvfølgelig også snorkraften men hvordan beregner jeg denne? til b er jeg helt væk og ekstra: nogle råd til at k... -
hjælp
Forumindlæghejsa er der nogen som kan hjælpe mig med opgave 7b? http://uvm.dk/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%20skriftlige%20opgavesaet%20stx%20og%20hf/Matematik/100816_opgave_mat_A_stx.ashx -
skråp skrift i word?
Forumindlæghvordan fåpr jeg skråp skrift i word? og hvilke typer er der -
Inhomogen differentialligningen og overføringsfunktionen
ForumindlægJeg sidder med en inhomogen 4. ordens differentialligning, hvortil jeg skal finde en løsning, hørende til påvirkningen u(t)= e^3t + 3e^t Normalt ville jeg starte med at finde overføringsfunktionen (som funktion af s, hvor u(t) defineres ved u(t)=e^st) Men hvad gør jeg nu hvor s har to værdier (... -
Ensvinklede trekanter - find FG og EG
ForumindlægJeg skal bruge noget hjælp. a) Har jeg lavet b) Bestem FG og EG Jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre, da jeg kun har en side af trekanten Kan nogen hjælpe, på forhånd tak. -
George W. Bush idealist eller realist
ForumindlægHej, Jeg sidder med en samfundsafaglig opgave, hvor jeg skal sammenligne de sikkerhedspolitiske opfattelser som kommer til udtryk hos George W. Bush og Obama. Jeg kunne godt tænke mig at sammenligne deres grundopfattelser, nemlig idealisme og realisme. Mit problem er så, at jeg ikke er helt s...
