Søgning på: det moderne gennembrud. Resultater: 18361 til 18380 af 21415
-
Nogen der ved?(Fransk)
ForumindlægHej er der nogen der ved hvor meget man skal have i gennemsnit hvis man vil læse til fransk på uni. -
Karaktere !
ForumindlægHej !Jeg har ca. et snit på omkring 9,5 !Det vil jeg jo selv sige er flot, men jeg vil samtidig gerne have det højere...I vores klasse er jeg en af de "populære" og jeg er samtidig en stræber, så på den måde kan man sige at det jo er perfekt...At der så bliver snakket om gode og dårlige... -
Dansk Folkepartis magt
ForumindlægHej! Jeg mangler eksempler på hvordan DF har vredet armen om på regeringen, eller har opnået noget, som det ikke lykkedes socialdemokraterne, eller har sat K på plads. Jeg skal bruge det til min diskussion om, om DF ville få mere indflydelse som medlem af regeringen, end de har nu. På forhånd tak. -
Mangler kreativitet?
ForumindlægHej, jeg mangler desperat nogle ideer! Jeg skal til at starte på mit billedkunstprojekt, og jeg har overvejet nogle temaer/emner. Jeg vil gerne male et maleri. Jeg mangler dog desperat nogle ideer til, hvordan jeg kan udtrykke følgende temaer: - Kontraster (såsom abstrakt/ikke abstrakt) - Frih... -
Vinkelrette parameterkurvers punkter
ForumindlægHejsa Jeg skal finde de punkter hvor nedenstående parameterkurver er vinkelrette på hinanden: Vi har parameterkurverne: x(t)=-21*t2 + 42t - 15 y(t)=21t2 - 24t - 9 og a(t)=42 - 42*t b(t)=42*t - 24 Efterfølgende har jeg taget prikproduktet af ovenstående og fået dette til: 1764t3 - 4158t2 + 2592t... -
Kan man studere 2 steder samtidigt?
ForumindlægHej. Jeg går i 3.g og skal til at beslutte mig for, hvad jeg vil bagefter. Indtil videre er jeg temmelig sikker på at jeg vil have en ingeniør uddannelse på DTU. Helt specifikt hvilken slags ingeniør har jeg ikke helt bestemt mig for endnu. Dog har jeg også overvejet meget om at studere et sprog ... -
Dm(f) og Vm(f) ud fra en funktion
ForumindlægHej alle Jeg sidder ligenu og knokler med en hjemmeopgave, men er desværre gået i stå ift. udregning af værdimængden hvis får oplyst definitionsmængden samt funktionen - også omvendt. Jeg får følgende at vide: f(x)= 2/3x +2 og Dm(f)=[-3,5[ Jeg ved at definitionsmængden er alle de x-værdier s... -
økonomi uddannelsen
ForumindlægSkal man være meget god til matematik for at læse økonomi på universitetet? hvor meget matematik er der i undervisningen på uddannelsen? -
kapacitans
ForumindlægJeg har brug for hjælp med 2'eren og 3'eren i den vedhæftede fil -
hej jeg den her spørgsmål som jeg bare ikke kan få svaret på og det ville være supper hjælpsomt hvis i kunne hjælpe.
ForumindlægOfte vil det opfattes sådan, at hvis du forbedrer et samfundsøkonomisk mål, vil du kunne skade et elle flere af de andre. Hvis danmark vælger at satse meget massivt på forbedring af miljøet, hvilke konsikvenser kan det så have for de andre mål? -
International handel / protektionisme
ForumindlægHey friends!!Jeg var syg i 2 uger da vi gennemgik denne del af pensum, så jeg håber I kan hjælpe mig med denne opgave! Det er en slags prøveeksamen, så det er rimeligt vigtigt!!Det drejer sig om International handel og protektionisme. Hvilke handelshindringer kan det enkelte land tage i anvendels... -
Oversættelse
ForumindlægHejsa allesammen, er der nogen som geniale til fransk og lige gider kigge denne oversættelse igennem for mig?? ville være super, det er fra dansk til fransk: Gestapo ved, at der er jøder på kostskolen. En morgen træder nogle tyske soldater ind i skolegården. Alle kostskolens elever skal stille s... -
hvordan er det nu
ForumindlægHej skal hjælpe min datter med der herrens matematik,,, der er en del stykker hvor opgaven går ud på at bestemme løsninger til uligheder ved beregninger. 5x-2<7x+16er der en venlig sjæl der vil prøve atstilledet op sådan linie for linie?? så er der nogle andre stykke rhvor opgaven går ud på a... -
Afslutningsark-eø
ForumindlægHi.Jeg ville høre om der er nogle der har lavet HHX's afslutningsopgave fra januar 2003?Min vil ikke stemme... -
lufttrykket.
ForumindlægHar lidt problemer med denne opgave, håber nogen vil hjælpe. Opgaven lyder: Et vindue i en flyvemaskine er 25 cm på hver led. Hvilken kraft påvirkes vinduet af (størrelse og retning) når trykket inde i kabinen er 90 kPa, mens det udenfor er 60 kPa? -
Monetarismen
ForumindlægEr der nogen som kort kan opridse de vigtigste træk for monetarismen? Ideer, virkemidler osv. -
Bare et par sætninger!!! haster!
ForumindlægHeej,, er der lige nogen, som hurtig kan kigge på de værste grama-fejl i min oversættelse ?? Bare et par sætninger... De fleste mennesker holder af naturen. De tider er for længst forbi, hvor man lidt arrogant kunne tale om ”Naturen – det billige skidt”. Men der er sket store sk... -
relative pronominer. Lidt hjælp
ForumindlægHejsa allesammen. Jeg får gang på gang fejl i mine tysk stile ved de relative pronominer, de er min svaghed.. jeg sidder og øver mig lidt på dem, men der er intet facit her i min tyskbog. Er der nogen der kan skrive hvad de mener er rigtig at indsætte i disse sætninger? 1)Wie heisst der Film vo... -
Oldtid eksamen
ForumindlægJa så er min næste eksamen oldtidkundskab. Og jeg har nogle spg. hertil, som jeg ikke helt kan finde svar for i de gamle tråde.Som jeg har forstået det, så får man en kendt tekst, f.eks. en side fra iliaden og et kendt monument? Derefter skal man sætte sig ind 25 min for at forberede til fremlægg... -
Eksamen
ForumindlægHej! Er der nogle der ved, hvordan en eksamen i samfundsfag på mellemniveau forløber? Hvordan griber man det an? Og får man tabeller?
