Søgning på: et dukkehjem 3. akt. Resultater: 18401 til 18420 af 114887
  • Antal eksamener efter 2.g (ny ordning)

    Forumindlæg
    Jeg er snart færdig med 2.g og er helt vild efter at vide, om der nogen der mon ved, hvor mange eksamener man SKAL have haft efter 2.g? Har hørt både 2 og 3 eksamener?! M
  • Stil.. (Haster)

    Forumindlæg
    Hej alle sammen..<3 Jeg har fået denne her stil for.. Og jeg ved bare ikke hvad jeg skal skrive. Den skal være realistisk, og skal kunne fylde midst 2 sider. Hvis der er nogen der sidder inde med en rigtig go&#39; ide, så skynd dig at skrive. Det haster virkelig...! Puk
  • FeCO3

    Forumindlæg
    hej, jeg skal skrive OT for disse: 1. FeCO3: Fe: +II CO3: -II 2. Fe3O4: Fe3: 2*Fe3+ Fe2+ O4: -II 3. Fe2O3: Fe2: Fe3+ O3: -II 4. FeO(OH): FeO???
  • Simpel ligning

    Forumindlæg
    Hejsa derude :) JEg har lige et spørgsmål angående en ligning. Den ser sådan her ud: (x+2)/(2*x)-(2*x-4)/(3*x) = 1/6 Vil i hjælpe mig med at løse den. Mvh Legend99
  • Definitionsmængde, monotoniforhold og værdimængde

    Forumindlæg
    En funktion f er bestemt ved f(x)=2x+3 over x+2 Bestem definitionsmængden for f Bestem monotinforholdene for f Bestem værdimængden for f Håber der er nogle der kan hjælpe (er helt lost)
  • Faktorisering af polynomier

    Forumindlæg
    Hejsa :) jeg sidder med en matematik aflevering hvor jeg skal faktorisere disse to polynomier: f(x) = 3 x^2 + 6x - 24 g(x) = x^2 - 4 Er helt på bar bund, nogen der kan hjælpe lidt her? :)
  • dit bedste råd til studentereksamen i historie

    Forumindlæg
    Hej :) Hvad er dit bedste råd til studentereksamen i historie? Jeg skal op i historie, har ikke lært noget af min lærer i 3 år, så det er en ordentlig mundfuld, men jeg skal nok klare den.. Ville bare høre, om der var nogen der evt. havde nogle råd til, hvordan man skal gribe det an :)?? Mvh. Ni...
  • Optimering?

    Forumindlæg
    9) En åben cylindrisk tønde har rumfanget 0.75 m^3. Bestem dåsens dimensioner (radius og x højde) således at materialeforbruget bliver mindst muligt. Skal jeg bruge optimering, og hvis ja, hvordan laver jeg en formel med kun en variabel?
  • Hældningskofficient

    Forumindlæg
    Kan i ikke hjælpe med den har, har prøvet, men det er ikke rigtigt. En linie l har hældningskoefficienten 2/3 og går gennem punktet (-4,5) En anden linie m går dennem de to punkter (3,-1) og (0,6). Bestem ligningerne for de to linjer
  • Propertionalitet

    Forumindlæg
    Jeg forstår ikk rigtig denne opgave ... Undersøg om a) arealet af cirkel med radius r er proportional med r^2 b) rumfanget af en terning med siden a er proportionalt med a^3
  • Hvilken type finanspolitik skal der føres, hvis følgende samfundsøkonomiske mål skal nås?

    Forumindlæg
    Hej studieportalen Hvilken type finanspolitik skal der egentligt føres, hvis følgende samfundsøkonomiske mål skal nås? 1. Arbejdsløsheden skal nedbringes? 2. Overskuddet på betalingsbalancen skal forøges? 3. Den økonomiske vækst skal i vejret? Tak på forhånd
  • Kilo på engelsk

    Forumindlæg
    Jeg skal lave en stil. Og skal finde ud af hvor meget nogle ting vejer. Men problemet er, at jeg ikke ved hvad det hedder. Jeg ved ihvertfal at 1 stone er 6,35 kilo. Men hvordan siger man. Min mor tog 3 kilo på fire måneder?
  • HJÆLP! Funktionsforskrift

    Forumindlæg
    hældningskoeffivienten 3 og skærer x-aksen i punktet i P(2,0) 1) forskriften for funktion f. ? Tvivler om det giver f(x)=2x-6 eller f(x)=3x-6 eller måske det helt tredje, nogen der måske kunne hjælpe? :-/
  • Hjælp please, det er nødvendigt!

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan svare på alle de her spørgsmål? 1. Beskriv en fødekæde fra økosystemet: 2. Beskriv en nedbryderfødekæde fra økosystemet: 3. Beskriv hvordan forholdene skal være i akvariet hvis der skal være selfosynende, altså hvis man ikke behøver at fodre fiskene 4. Beskriv kvæl...
  • Stamfunktion

    Forumindlæg
    Hej. Igen er jeg nødt til at bede om lidt hjælp. Jeg skal finde ud af om funktionen g(x)=4+2x+x^5 er en stamfunktion til funktionen f(x)=3+5x^4 Jeg har aldrig hørt om det før, så, om der er en, der vil være sød at hjælpe mig lidt?
  • HASTER

    Forumindlæg
    HEJSA! Jeg har et mikroproblem... Skal finde differentialkvotienten for følgende funktion q(x)= (f(x))^2 Jeg benytter de 3 trin fra tretrinsreglen, men går i står allerede når jeg beregner: f(x0+h)!! Kan I hjælpe?? Mvh Sally =)
  • hælp

    Forumindlæg
    hej jeg er helt på bar bund med den her opgave. så håber der er nogen der kan hjælpe. opgaven lyder således: En funktion er givet ved: f(x) = x2+(1/x) x>0 bestem koordinatsættet til det punkt på grafen for f, hvor tangenthældningen er -3.
  • Opgaver: Oxidation

    Forumindlæg
    Heej, Nogen der kan hjælpe med dette:? Afgør om der er tale om oxidation eller reduktion når der sker følgende omsætninger: 1. fra Jern(III) til jern(II) 2. fra svovldioxid til sulfation 3. fra nitrit til nitrat
  • bestemt integral UHM

    Forumindlæg
    Grafen for funktionen f med forskriften f(x)=9-x^2 og grafen for funktionen f med forskriften g(x)=x+3 afgrænser en punktmængde, der har et areal. Hvordan bestemmer jeg punktmængden?
  • Stykkevis lineære funktioner

    Forumindlæg
    Grafen for en stykkevis lineær funktion f er vist nedenfor SE VEDLAGT FIL a) Bestem forskriften for f (husk forklaring) b) Løs grafisk ligningen f(x) = 3 (husk forklaring) c) Angiv monotoniforholdene for f