Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 18401 til 18420 af 119569
-
Skriftlig Tysk A eksamen
ForumindlægJeg er meget i tvivl om, hvor meget tid man skal bruge på hver opgave og underopgave i den skriftlige eksamen. Har hørt, at de opgaver hvor man skal kommentere, diskutere mm. tæller højest (altså de sidste to opgaver). Hvordan synes I, at man burde disponere de fem timer man har? Mange tak på f... -
koordinatsystem
ForumindlægHar brug for hjælp til denne opgave: Der er givet tre punkter A(1,7), B(8,11) og C(6,2). a) Tegn i samme koordinatsystem den rette linje l, der går gennem punkterne A og B, og cirklen med centrum i punktet C og radius 5. b) Bestem den korteste afstand fra linjen l til cirklen. -
Ulighed
ForumindlægJeg sidder med en opgave på formen: (a+b)*(1+a*b+k)-g > 0 Jeg ved at |a-b|>2, og at k og g er reelle tal, men hvordan finder jeg ud af hvad g og k er defineret som? Håber der sidder en med et lille hint!? -
Afleveringer
ForumindlægSkal man lave lige mange afleveringer i fag, man har på samme niveau? Jeg har fx samfundsfag og matematik på B-niveau, skal jeg lave lige mange afleveringer i de to fag? -
Vektorfunktion
ForumindlægHej En opgave jeg ikke forstår, Håber der er nogen der kan hjælpe: Et Post-fly skal nedkaste en sæk julepost. Flyets hastighed er konstant 70[m/s] i vandret retning. Flyets højde er konstant 250m. Til tidspunktet t=0 er den vandrette koordinat lig med 0m. a) Opstil en vektorfunktion der beskriver... -
Komplekse tal
ForumindlægHej, jeg vil bare høre hvordan i ville løse øvelse 1.18 s. 9 fra dette opgavesæt http://home.imf.au.dk/holger/ka05.pdfGerne med en nærmere beskrivelse af hvordan man beregner diskriminanten.På forhånd tak. -
Reducer (3x-3y)/(x^2-2xy+y^2)
ForumindlægHej alle Jeg skal som det fremgår i overskriften reducer et udtryk.. mange tak på forhånd! :-) -
Mdt. Eksamen
ForumindlægHej.. Jeg skal til mundtlig eksamen i matematik på b-niveau. Vi har allerede fået opgivet eksamensspørgsmålene. Derfor kunne jeg godt bruge lidt hjælp til et af dem. Det lyder således: 3. Trigonometri: Gør rede for definitionen af sinus og cosinus. Bevis sinusrelationerne og formlen for areale... -
ER HTX FOR SVÆRT FOR MIG, DA JEG ER DÅRLIG TIL DE NATURVIDENSKABELIGE FAG!!! HJÆLP DET HASTER!!
ForumindlægHej. Jeg er en dreng på 14 år. Jeg går i 9.klasse, og efter 9.klasse vil jeg gå på HTX, da jeg har en stor interesse for de naturvidenskabelige fag! Problemet er bare at jeg ikke er så god til fagene, Matematik, Fysik og Kemi. Skal vælge Mat og Fysik "A" og Kemi "B" på HTX k... -
Matricer
ForumindlægHej jeg prøver at lave nogle matricer, men kan ikke helt få det til at virke, så håbede lidt på at der er en herinde der vil hjælpe mig lidt. jeg ville gerne skrive en matrice , så en højre pil og så en anden matrice, på samme linje. Derefter vil jeg gerne ned på næste linje to ny matricer og en... -
HJÆLP Medie
ForumindlægNogle der har noter til film/TV. Gerne hvad de forskellige serie/programmer hedder og så gerne noter til film sproget?????? Håber virkelig på hjælp. PÅ forhånd TAK -
haster
Forumindlæghej jeg læser op til mundligt matematik. den ene af spørgsmålene som jeg er gået i stå. vil hører om en der vil hjælpe mig. Udled løsningsformlen for lineære 1. ordens differentialligninger, altså differentialligninger af typen y’ + a(x ) y = b(x), hvor a(x) og b(x) er kontinuerte fu... -
Har jeg bestået mat?
ForumindlægHej, Jeg kunne rigtig godt tænke mig at læse sociologi og mangler adgangskravet mat b som jeg har dumpet. Jeg har derimod også dumpet mat c med 02 og 02 i årskarakter og 00 i årsprøve. Kan jeg stadig tilmelde mig et mat b hold på 4 måneder og dermed stadig bestå mat b eller hvad? Tak på forhånd.... -
Heey søde mennesker
Forumindlæger der nogle af jer der har nogle gode pyskologi noter til pyskologiens vej? -
Stykvis lineær funktion
ForumindlægHalløjsa. Jeg kan ikke rigtig finde ud af denne opgave, i min matematik aflevering. Nogle der har en idé om, hvordan den skal laves? Billede vedhæftet -
Bestem areal af område M
ForumindlægHej, jeg har fået følgende opgave: To funktioner f og g er givet ved: f(x)=-4x2+20x g(x)=8x Graferne for de funktioner afgrænser et område M, der har et areal. Bestem førstekoordinaten til hvert af skæringspunkterne mellem graferne for f og g, og bestem arealet af området M. Hvad m... -
Artikel/ingen artikel
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig med nedenstående opgave. Forstår den simpelthen ikke, heller ikke efter at have læst i grammatik på. Opgave 3. Forklar på dansk, hvorfor der er brugt artikel/ingen artikel (kendeord) i sætningerne nedenfor. a)He has a little money yet he is unable to buy his... -
skriftlig eksamen
Forumindlæghej. jeg skal, som så mange andre, til skriftlig samf eksamen imorgen, og i den anledning kunne jeg godt tænke mig at høre hvad folk tager med til eksamen. alle ens noter fra hele året, kun bøger, eller kun noter, eller måske ingen af delene? hvad er smartest at medbringe? det hele, bøgerne eller... -
Hvordan tager de gennemsnittet?
ForumindlægHej alle sammen! Jeg har suppleret to fag og er igang med at supplere to andre fag, som jeg alle har haft på samme niveauer før da jeg gik på gymnasiet. Jeg har søgt ind på farmaceut studiet via kvote 2. Man skal have mindst 6 i gennemsnit i fagene matematik A, fysik B og kemi B. Dansk og... -
Benyt modellen til at bestemme buens længde
ForumindlægI St. Louis, Missouri, står Eero Saarinen's " The Gateway Arch" som blev bygget i perioden 1963-65. I en model, hvoralle enheder er målt i meter, følger byen den positive del af grafen for funktionen f(x)=211.4885-10.4801*(e^(0.0329*x)+e^(−0.0329*x)) Jeg skal bruge modellen ...
