Søgning på: matematik a uden hjælpemidler. Resultater: 18421 til 18440 af 174810
-
1.g's Færdighedsregningssæt?
ForumindlægHej, Jeg skal til at gå i 1.g, og jeg tænkte på om der nogen der vidste hvilket færdighedsregningssæt man bruger i gymnasiet. I folkeskolen er det Hilmar Pedersens "prøvesæt i matematik-færdigheder, men ved ikke hvilket der bruges i gymansiet. På forfånd tak :) -
Funktioner
ForumindlægHej Jeg forstår ikke, hvordan jeg skal løse denne opgave, og hvad den går ud på? -
Reducering - hjælp
ForumindlægReducering eller rettere sagt Matematik er ikke min stærkeside, derfor håber jeg, at der er nogle, der kunne hjælpe mig med nogle af disse opgaver. På forhånd tak! Reducere følgende udtryk mest muligt uden lommeregner: Opgave 1) (8a -5) + (6a -9) - (3a + 2) Opgave 2) a(3a - 5b) - 5(2a ... -
V = r² * p * h
ForumindlægHej. Jeg skal til mundtlig eksamen i matematik, og der skal jeg snakke om formlen for rumfang. Nu er det store spørgsmål: Hvorfor er det r². Jeg har søgt på internettet og i forskellige bøger, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvorfor, r skal være i ². Jeg håber der er nogle som kan hj... -
Kan fravær fjernes?
ForumindlægHej allesammen, Jeg er kommet i en lidt speciel situation... Jeg har - allerede her i grundforløbet - fået rigtig meget fravær, desværre. Heriblandt sygdom, hvilket er rigtig irriterende. Jeg har aldrig været syg og så rammer det mig lige i starten af Gym.. Jeg har overvejet lidt at... -
Hjælp til differentialkvotient
ForumindlægHej Studieportalen, Er der en venlig sjæl, der vil hjælpe mig med Mat? :-) Hvor spørgsmålene lyder: 1. Brug 3-trinsreglen til at bestemme differentialkvotienten for funktionen f(x) = 2x2- 3x + 5 2. Bestem ligningen for tangenten til f(x) i x0 = 1.5 UDEN brug af CAS 3. Tegn en graf af f(x)... -
Tips til Mundtlig mat b eksamen
ForumindlægHej alle! Jeg skal snart til mundtlig matematik eksamen og ville høre om der var nogen som have nogle gode tips, da jeg er lidt nervøs for ikke at bestå da jeg altid har fundet matematik super svært. Skal man eksempelvis have generelle formler med, eller må man gerne indsætte sine egne tal i ... -
Differentialligninger
ForumindlægHej SP Er der nogen herinde, som kan forklare mig definitionen på en differentialligning? -
Arealberegning og normalfordeling.
ForumindlægHej, jeg skal svare på følgende "Forklar hvordan arealberegning kan benyttes til beregninger i en normalfordeling" og kan ikke 100% få det til at give mening. Er der en, der vil give en grundig forklaring af det så det er muligt for mig at forstå ordentligt? Herunder i forbindelse med... -
Hvad betyder dette?
ForumindlægHvad forstår man ved korrellationskoefficienten? -
Vektor-regning HJÆLP!!!!
ForumindlægHej, har denne opgave (bilag), og ved ikke helt hvordan jeg gør. Det er med hjælpemidler! -
Hjælp til aflevering
ForumindlægKan jeg få hjælp til disse opgaver. Den er med hjælpemidler -
Er tal ikke spild af tid?
ForumindlægBurde man ikke bruge mere tid på humanistiske og samfundsvidenskabelige fage i folkeskolen i stedet for naturvidenskaben som fx matematik? Det er da vigtigere at vide noget om vores historie end tal og trekanter. Nu bliver I sikkert helt vilde, når I kloge hoveder læser det her, men jeg er kampkl... -
Perspektivering i SSO
Forumindlæghej alle. Jeg sidder og skriver SSO i matematik om sfærisk geometri, og er (heldigvis) ved at være færdig. Hvordan er det med perspektiveringen i matematik? - er det overhovedet nødvendigt? -
Hjælp mig, er helt lost!
ForumindlægHej allesammen :) Sidder med noget matematik b og er gået i stå i disse opgaver: Brug kvadratsætninger til at omskrive følgende: a) (a + 6)2 b) (3-2b)2 c) (x + 2y)(x - 2y) -
Udledee
ForumindlægHey Hvordan kan man udlede a i en eksponentiel ligning -
Studieretningsopgaven i 3g
ForumindlægI min klasse er vi lidt i tvivl om, hvilke fag, man må skrive i, i studieretningsopgaven i 3g. Man skal skrive i dit studieretningsfag på A. Derudover, må man så vælge et hvilket som helst andet fag? -
Sfærisk geometri; cosinusrelationer
ForumindlægHej alle. Jeg er igang med en opgave, som omhandler sfærisk geometri. Det er ikke et emne jeg har kendskab til, da jeg "kun" har matematik på B-niveau, så jeg er lidt tabt på Jorden. Jeg har gjordt hvad jeg kan indtil videre, men sidder fuldstændig fast lige pt... Jeg skal udlede cos... -
funktion og parabler
Forumindlægder er givet funktionen f(x) = ax^2 + bx + c, a ≠0. a) løs ligningen f`(x) = 0. den funde løsning kaldes xt. b) bestem (uden hjælpemidler) f(xt). c) opskriv de funde resultater som en sætning om parabler skal være færdig med opgaven til imogren har ingen anelser hvordan jeg regn... -
Tangentligninger - hjælp
ForumindlægEr der en venlig sjæl, der har lyst til at hjælpe mig og mine klassekammerater? Dette er en opave uden hjælpemidler Funktionen f er givet ved f(x) = x^2 - 7x + 10 Linjen l er giver ved y = 2x - 8 1. Bestem skæringspunkterne A og B mellem linjen l og grafen f 2. Bestem ligninger for tangen...
