Søgning på: fysik projekt. Resultater: 18441 til 18460 af 20689
-
Quote of the day
ForumindlægHej alle. Jeg har fået til opagave at fortælle noget om denne her citat: "If quantum mechanics hasn't profoundly shocked you, you haven't understood it yet" .. et citat fra Niels Bohr. Hvordan skal jeg tolke det ? Og er der nogle som har nogle idéer til hvad jeg kan sige o... -
Gymnasium og Universitet
Forumindlæghej jeg vil lige bare vide hvad for nogle gymnasier og universiter man skal gå(de bedste) på hvis man skal være kirurg når man bliver stor -
Elektromagnetisme
ForumindlægJeg har lige nogle spørgsmål om dette emne: Hvad er en elektromagnet? Hvordan kan man sammenligne en stangmagnets og en elektromagnets magnetfelt? Hvordan er det nu lige gribereglen udføres? Hvad afhænger elektromagnetens styrke af? -
Spørgsmål til en enkelt opgave fra Aug 2015
ForumindlægHej studieportalen, jeg sidder med et Kemi A sæt og læser op til eksamen til på torsdag. Dog er jeg lidt i tvivl om en opgave. Jeg skal vise at begyndelseskoncentrationen er 0.235M Jeg har fået opgivet en tabel og et stykke tekst, som jeg har vedhæftet som billeder. Jeg har forsøgt at o... -
Angående Gym?
ForumindlægHej, jeg vil gerne lige spørge om noget. Hvis man går i 9.klasse og man skal til gym efter, og man er allerede optaget i gym så er det lige meget med karakterene i eksamen, ikk? Og lige en ting til, hvis man skal optage sig til gym skal man så tage optagelsesprøven? og ved i om den er svær? -
Dansk A sommerkursus karakter
ForumindlægHej, Jeg skal på sommerkursus i Dansk A her i juli efter jeg afslutter gym i næste uge. Jeg har altid fået 7 både mundtlig og skriftligt i dansk. jeg vil høre, om det er realistisk at gå hen og få topkarakterer (12 i skr og 12 i mdt.) på et sommerkursus, som varer fra juli til August, ... -
Den sorte studenterhue
ForumindlægNæste år (3 HH), får jeg fem A niveau fag, dansk, engelsk, tysk, virksomhedsøkonomi og afsæning. Kan jeg så få den sorte studenterhue? -
kemisk,mekanisk energi
Forumindlæg¨hej hvad er forskellen på kemisk energi og mekanisk energi forstår den ikke helt -
Elektricitet - Find fem fejl i en tekst.
ForumindlægJeg er meget interesseret i at høre jeres bud på følgende lille opgave. Find fem fejl i følgende tekst: Da jeg kom hjem, var der tændt for spændingen overalt. Lyset brændte, radioen spillede, køleskabet brummede og mikrobølgeovnen var gloende varm. Strømforbruget var enormt. Måleren piskede... -
HTX, nej tak!
ForumindlægHej. Ja, som overskriften henviser til, omhandler dette indlæg forkert valg af studieretning. Jeg er en 18 år dreng/mand (snart 19). Er lige startet op på mit andet år på HTX. Jeg er igang med 'teknologi' linjen, hvor jeg er kørt rimelig fast (var allerede vildt træt af det efte... -
krydsprodukt
ForumindlægJeg har svært ved at forstå resultat af et forholdvis enkelt spørgsmål Vedhæftet er både spg og svar. Krydsprodukt af (3i+j) x 12i N*m = -12k N*m En der kan hjælpe med mellem regningen? -
HHX??
ForumindlægHej Jeg ved ikke helt om jeg skal vælge HHX. Altså tænker det fordi jeg ikke er så god til de naturfaglige fag og dem skal man ha på alle andre uddanelser. Hvaad kan jeg med en HHX? -
Sigma for Sjette....HJÆÆÆLP
ForumindlægMin matematik må jo være lidt rusten, da jeg i dag ikke kan hjælpe min datter med matematik i 6. klasse. Bogen er Sigma for Sjette, side 26 opgave 49. Hvor stor en del af en cirkel dækker en periferivinkel på: 20, 30, 90, 60, 36 og 15 grader. Nu behøver jeg ikke alle svarene...men jeg har ingen... -
Gravitational potential energy
ForumindlægHej, jeg sidder og leger lidt med noget mekanik. Jeg vil gerne gå fra formlen E_p=-(GMm)/R_0 til formlen E_p=mgh. Ved jordens overflade defineres R_0, og en lille smule over overfladen R_o + h, hvor h <<< R_0. Jeg mener at jeg bør tilnærme ved hjælp af Taylorpolinomiet af første orden... -
Hjælp til matematik søges.
ForumindlægJeg ved ikke lige, om jeg gør det her rigtigt, googlede lidt frem og tilbage, og fandt så frem til denne side. Men here it goes! Jeg er i gang med HF, hvor jeg har udelukkende kun naturfaglige og matematiske fag det første halve år, og så skal jeg aldrig have det igen! (heldigvis) Dog e... -
Udregn distance
ForumindlægHej med jer ! :D hurtig spørgsmål: Hvis nu jeg har en motorcykel der er 13 sekunder om at gå fra 0-100 km/t hvor langt har jeg så kørt inden jeg når de 100 km/t på speedometret? syntes den er lidt tricky fordi man jo ikke køre med en konstant fart, men at man køre hurtigere og hurtigere. Je... -
At flytte til København; kollegier mv. sommer '10
ForumindlægHej! Jeg bliver student til næste sommer, og har derefter tænkt mig at søge ind på astrofysik på KU, Niels Bohr Instituttet. I den anledning har jeg naturligvis brug for et sted og bo, og jeg er blevet enig med mig selv om at det skal være på et kollegium. Da jeg er 100% sikker på at komme ind på... -
nogen som kan bruge tunspire?
Forumindlæghar denne opgave Lad nu x0=den faste værdi 1 og x=1.2. Find gennemsnitshastigheden i dette interval. Lad nu x0=den faste værdi 1 og x=1.1. Find gennemsnitshastigheden i dette interval. Lad nu x0=den faste værdi 1 og x=1.01. Find gen... -
Bøger til selvstudie efter gym
ForumindlægHej Alle Jeg er begyndt at læse lidt videre på matematikken efter jeg stoppede i sommers med 3.g. Jeg har lånt bogen "Funktioner af en og flere variable" af Ebbe Thue Poulsen, og den er virkelig god! Men jeg er lidt på bar bund med hvad jeg skal læse efter den? Den mangler emner som ta... -
"Hvor mange ordener kan man se?" - optisk gitter
ForumindlægHej alle sammen, jeg er i gang med en aflevering, og arbejder lige nu på en opgave, der handler om lys, der sendes igennem et optisk gitter. Jeg vedhæfter opgaven som billede, og mangler hjælp til 2b. Jeg er overhovedet ikke sikker på, om 2a + 2c er regnet rigtigt, for jeg synes jeg får et for...
