Søgning på: fysikabbogen 1. Resultater: 18441 til 18460 af 149177
  • Planter

    Forumindlæg
    Jeg sidder med en rapport og har virkelig problem med de to spørgsmål, nogen være venlig og hjælp mig. tak 1)Hvordan kan det være, at planter uden virksomt fotosynteseapparat overhovedet kan spire? 2)Hvordan kan mutanter opstå inaturen?
  • To spørgsmål

    Forumindlæg
    Sidder som så mange andre og læser til eksamen, og støder så på omvendt pythagoras, som jeg er sikker på vores lærer ikke har snakket om? Nogen der kan forklarer hvad det er og give et eksempel? En anden ting er standardtrekanter, er det eneste gældende ved dem at hypotenusen er lig 1 ? På forh...
  • Haster..plz hjælp hvis i ved noget!

    Forumindlæg
    Jeg går på Hf og skal til eksamen på onsdag. Jeg skal op i geografi, biologi og kemi som er 3 naturfag slået sammen til 1 eksamen, og jeg er helt lost hvad angår, Push-pull faktor??.. Er der noget som ved noget om det må i meget gerne svare hurtigt.
  • Omskriv til en brøk

    Forumindlæg
    Jeg kan ikke finde ud af at omskrive følgende til en brøk: 1) (a/b) -2 2) (2a/b) - 3*(a+1/b) 3) b+ a*(b/c)+a Help! Hilsen Jessica
  • Reducéring :p Help fast please :p!

    Forumindlæg
    Hey! :p Nogen der gad hjælpe mig hurtigt med en reducérings opgave? Hvad er (3x - 1)(2x + 2) + 8 (x - 2) ? Nogen der gad komme med en hurtig forklaring af det? :p Tak på forhånd :p
  • ligning hjælp... 1.g....2a4-2-1/2-1

    Forumindlæg
    jeg har meget svært ved denne ligning er der nogen der kan hjælpe mig??? :) 2a4-2-1/2-1 jeg tror måske det kunne være 2a4-(kvrod af 2)-1 Ved ikke hvordan man skriver kvadratrod herinde... :) Jeg er ikke helt sikker da det er 2-1/2 men da lige rødder giver +- kunne det jo være rigtigt???
  • Haster

    Forumindlæg
    Retvinklet Trekant Jeg ved at C= 90 grader, b= 5,28, c= 9,96 Bestem de ukendte sider og vinkler i trekanten. Jeg kender kun 1 vinkel.. Hjælp pls..
  • kondensation

    Forumindlæg
    Hej kan nogle af jer hjælpe mig med disse tre spørgsmål 1) Skriv et reaktionsskema for reaktionen mellem methanol og ethanol 2) Hvordan kan esteren metylpropanoat fremstilles? 3) Opskriv et reaktionsskema for dannelsen af et dipeptid (sidekæderne skal ikke specificeres)
  • Redox reaktion

    Forumindlæg
    Hej er der nogen der kan hjælpe mig med denne, og hvis det er må de meget gerne fortælle hvad og hvordan man gør. Mange tak :) S2 skal have oxidationstallet +6 idet de O mellem Svovlatomer kun har oxidationstallet -1. Fe^+2 + S2O8^-2 --> Fe^+3 + SO2
  • Gødning ud på markene om vinteren

    Forumindlæg
    1. Hvorfor er det ikke hensigtsmæssigt at bringe gødning ud på markerne om vinteren? Sidder fast ved denne spørgsmål.. tænker på noget med at plantevæksten om vinteren er lavere pga kulde eller noget i den stil..
  • Differentialligninger

    Forumindlæg
    Den fuldstændige løsning er givet ved y = 2*x3 + k1*x + k2 , når y'(2) = 20 og y(1) = 100; Hvordan bestemmer jeg k1 og k2?
  • hjælp til formel i varme udvidelse

    Forumindlæg
    hej jeg har desvære fået teorien i eksamens projektet. jeg skal bla forklare denne formel V=V0*(1+(alpha)t) men hvad er Alpha?? for fx vand?? venlig hilsen stine
  • Funktioner

    Forumindlæg
    To funktioner f og g er givet ved f (x)= x2−7x+16 og g(x)= x+1. Løs ligningen f (x)= g(x) . Nogle der kan hjælpe??
  • indgreb i ligevægt

    Forumindlæg
    Hej Når man tilføjer mere reaktant i en ligevægt vil ligevægten forskydes mod højre. 1. Er nedenstående en korrekt formulering?? Der vil blive produceret mere produkt for at udligne den ekstra mængde af reaktant. 2. Og kan man sige at ligevægten "modvirker" et indgreb?
  • matematik!!

    Forumindlæg
    Har brug for jeres hjælp til matematim opg. 1 I løbet af hele festivalperioden i 2009 blev der på roskilde fesival indsamlet 1538 ton affal. der var i alt 110000 deltagere på festivalen 2009 Hvor mange kilogram affald var der i gennemsnit pr. deltager ?
  • bestem forskriften for f

    Forumindlæg
    Hej alle. Håber der er en der vil hjælpe med at forklare hvordan man løser denne. Om en lineær funktion f(x)=ax+b oplyses, at f(-1)=4 og f(5)=-2. Bestem en forskrift for f
  • Er det forklaring nok?

    Forumindlæg
    En opg. formulering lyder således: “Vis vha. sildebenet hvordan bakterierne vokser. Forklar hvordan du udfylder sildebenet, og udfyld sildebenet” Billede vedhæftet af det udfyldte sildeben. Mit svar er følgende: Fremskrivningsfaktoren a er givet som 2, idet bakterierne fordobles i antal hve...
  • Reducer og omskriv formel

    Forumindlæg
    Hej.. Første opgave skal jeg reducer og i den anden opgave skal jeg isolere F.. Håber der er nogen som kan hjælpe mig!!! (3x^2)^4 9x^2 Umax=1 * F*1^3 48 E*I
  • Matematik - Hjæælp

    Forumindlæg
    Vil i ikke være søde, at hjælpe mig med denne opgave? :D a) Bestem til differentialligningen dy/dx-3*y = ex den løsning, hvis graf i punktet P(1, f (1)) har en tangent der er parallel linien med ligningen y = x-5; .
  • Ligning med to ubekendte

    Forumindlæg
    Hej :) jeg har følgende opgave, der driller mig: I et koordinatsystem i planen er givet vektorerne: a=(1,3), b=(4,-2) og C=(3,-19) C) Bestem tallene s og t så sa+tb = c Jeg er nået frem til følgende: s+3s+4t-2t = 3-19 4s+2t = -16 s = (-16-2t)/4 s = -4-0,...