Søgning på: matematik a uden hjælpemidler. Resultater: 18441 til 18460 af 174810
-
Finde f'(x) af..
ForumindlægHej SP: Skal finde f'(x) af f(x)=2/3 x^3+4x^2-4x+1 fordi jeg skal finde monotoniforholdene heraf. Jeg får f'(x) til at være f’(x)=2x^2+8x-4 Men når jeg prøver at finde f'(x)=0 ved at løse det som andengradsligning går det ikke op. Det er en opgave uden hjælpemidler, jeg tjekke... -
1118* Løs følgende ligninger
ForumindlægJeg sidder med min matematik aflevering, og er kørt lidt død i nogle delopgaver. 1. lnx+ ln?(x+2)=3*ln2 2. log?(3-x)-logx=-2 3. log?(1+1/x)+log?(x+4)=0 4. ln?(x-1)-2lnx=3 De skal udregnes uden brug af cas. Håber der måske er nogen derude der ønsker at hjælpe! :-) -
Mat: eksamensopgaver niveau b
Forumindlæghar lige siddet og lavet nogle opgaver til mat B uden hjælpemidler! vil godt ha dem tjekket!link til opgaverne: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/projekter/vejlopgavesaet/2buden_eksempel1.pdfc) T = t + (v * d ) / (L * S)d) 7f) (sidste spørgsmål) x0 = 9/10på forhånd tak -
Kan jeg komme ind?
ForumindlægHej, Jeg har lige fundet ud af jeg har dumpet Matematik A på HTX, men for at læse videre skal jeg kun bruge Matematik B, og fik 7/7 i matematik sidste år i gennemsnit, vil det sige jeg har bestået matematik B? eller gælder den ikke? Tak på forhånd -
Vælge studieretning på HHX
ForumindlægJeg har længe gået og overvejet at droppe ud af HTX og begynde på HHX, og nu er jeg blevet helt sikker på, at det er det, jeg vil. Dog er jeg lidt i tvivl om hvilken studieretning, jeg skal vælge. Jeg overvejer de her to: Tysk A - Fransk A - Kulturforståelse B. Virksomhedsøkonomi A - Internatio... -
Isoler / Ligning - haster
ForumindlægHar virkelig brug for hjælp med flg. : 1) k=M(1+x)^4 (isoler; x) 2) Løs ligningen log(x+3)-log(x) = 1 aner ikke hvordan jeg skal tage fat i det, da det er UDEN HJÆLPEMIDLER :/ Håber virkelig bar en vil hjælpe, da jeg virkelg er desperat ! :s -
Mangler lidt hjælp til linære sammenhæng
ForumindlægDavs alle i glade hoveder på studieportalen.dk :) Sidder med et lille matematisk problem Opgaven(erne) lyder som følgende.. 1. En ret linje går gennem punkterne (-2,2) og (6,4). c. Uden hjælpemidler! I hvilket punkt skærer den rette linje y-aksen? d. Uden hjælpemidler! I hvilket pu... -
Biologi, genspaltning
ForumindlægHej alle . et lille spørgsmål der driller mig lidt. - Vil en plante uden grønt farvestof(klorofyl) kunne overleve og sætte frø i naturen? Hvorrfor/hvorfor ikke? -
Jeg skal reducere det her udtryk
Forumindlæg(a − b)(a + b) + b(a + b) − a2 Jeg ved ikke helt hvordan man gør, men jeg får det til: (a-b)+b-a^2 Kan det passe? -
Gærings reaktioner og Differentialligninger
ForumindlægHej folkens. Jeg fik min SRP problemformulering for to dage siden. Mine opgave handler, som læses på overskriften om Gærings reaktioner og Differentialligninger. Da jeg i sidste øjeblik valgte det her emne, har jeg først nu fudnet ud af, at jeg ikke rigtig har styr på det :( (ved godt, det er m... -
Hvad skal jeg vælge?
ForumindlægJeg begynder på stx til næste år.Hvad vil være klogest at vælge:1) Kemi A + Fysik A + Matematik B2) Kemi A + Matematik A + Fysik B3) Matematik A + Fysik A + Kemi BJeg synes alle fag er rigtig interessante, og nej jeg ved ikke hvad jeg vil være.Jeg har ikke lyst til at have dem alle på A, for det ... -
Isolering
ForumindlægEr igang med Mat-IT på HTX - laver B'eren - men jeg sidder desværre fast i en af opgaverne..Jeg kan godt finde ud af selve opgaven, men ka ikk få isoleret r i den her ligning:8*pi*r*((800-2*pi*(-2)*r^2)/2*pi)*2*pi*r*((800-2*pi*(-2)*r^2)/2*pi*r) = 0Undskyld den rodede skrivning, men det er svæ... -
Længde integrale
ForumindlægHej jeg sidder lidt fast i den her opgave Længden, L, af grafen for funktionen f på intervallet [a ;b] kan her beregnes som c) Bestem længden af banekurven for f . Ved godt funktionen skal differentieres, dette kan jeg også godt finde ud af. Ved også godt intervallet der skal bruges er ... -
SRP Bevis perspektivlærens hovedsætning
ForumindlægHej Jeg sidder og leger lidt med min SRP, og gået lidt i stå ved beviset af perspekivlærens hovedsætning. Kan ikke rigtigt finde noget om den, og hvilken af sætninger der er hovedsætningen? Derfor kunne jeg godt bruge lidt hjælp, og evt. henvisninger til links eller bøger der kunne hjælpe. Alle ... -
Hvad forstår man ved ekponentielle funktioner?
ForumindlægEr der nogen, der kan hjælpe med dette spørgsmål? Jeg ved simpelthen ikke, hvordan det skal besvares.. -
Harmoniske svingninger
ForumindlægJeg skal til SRO forsvar meget snart og jeg skal have svaret på de her spørgsmål, til metodiske del, som jeg er lidt forvirret over hvordan jeg kan fortælle om: A) Hvordan har du arbejdet for at besvare problemformuleringen? B) Hvordan supplerer fagene hinanden? C) Videnskabsteori... -
Integralregning areal
ForumindlægOpgave: Skitser grafen for f og udregn arealet af området afgrænset af graf og førsteakse. Funktionen f er givet ved f(x)=4-x2 Jeg er i tvivl om hvordan man kan skitsere grafen uden hjælpemidler og hvad grænserne man skal bruge til arealberegningen er (mit foreslag -2, 2) -
program til udregning
ForumindlægJeg har ledt et stykke tid uden resultat. Er der et matematik-lignende program der kan udregne trekanter og 2 ubekendte, altså noget i stil med regneregler.dk, bare offline? -
gymnasiet - Hvad lær man
ForumindlægHvad er det man lærer på gymnasiet? (Matematik) Er der nogle der vil undervise mig, så jeg er klar til gymnasiet -
Bestemme forskrift af s(x)
ForumindlægJeg ved ikke rigtigt, hvorfor jeg er gået i stå ved denne opgave. Den skulle oprindeligt være uden hjælpemidler, men kan simpelthen ikke finde frem til en løsning. Opgaven lyder: Udbuddet af en vare kan beskrives ved en lineær funktion, s(x) = ax +b, hvor x er mængden i kg. og s(x) er ...
