Søgning på: biologi eksamen 2007. Resultater: 18481 til 18500 af 41309
-
Eukaryote celler
ForumindlægHej alle sammen. Jeg siddr og skrivr opgave omkring kemisk energi. I forbindelse med det er jeg kommet ind på eukaryote og prokaryote celler. Jeg ved at eukaryot celler har en cellekerne og prokaryote celler ikke har. Den eukaryot celler er langt mere kompleks og væsnr der bastår af eukaryote ce... -
hvorfor er kobber giftigt og stadig vigtigt?
Forumindlægjeg ved at kobber ikke er så giftigt, men satdig kan skade ved enten at udsende kopper ioner cu2+, efter den optagere fx oxygen molekyler fra luften, som den udsender proccesen der hedder oxidation. den kan også fysisk skade ved at ophober sig i kroppen på dyr og mennesker, hvor udskillelsen af ... -
problem
ForumindlægHej jeg har brug for hjælpe, for jeg kan ikke finde på noget naturfagligt problemstilling. Mit overemne er ´´Bæredygtig energiforsyning på lokalt og globalt plan´´ så hvis nogle kunne hjælpe ville det være perfekt -
studieretning?
ForumindlægHejjjj Hvilken studieretningen har/havde du, hvad har du tænkt dig at studere/hvad studerede du efter gym? Og endeligt hvorfor valgte du lige netop den studieretning? Har du fortrydt det? -
Forklar kort hvordan E coli baktierier kooordinerer geneekspressionen, således at alle nødvendige Lac enzymer induceres samtidigt når der er laktose tilste...
ForumindlægForklar kort hvordan E coli baktierier kooordinerer geneekspressionen, således at alle nødvendige Lac enzymer induceres samtidigt når der er laktose tilstede i omgivelserne Nogen der kan hjælpe? -
McArdles sygdom
ForumindlægHej. Jeg har fået en opgave om en sygdom kaldet McArdles sygdom, og er den sammenhæng blevet bedt om at svare på nogle spørgsmål. En venlig sjæl, som vil kigge på det vedhæftede billede? Jeg er klar over de forskellige enzym grupper, er dog bare i tvivl om, hvilken enzym x tilhører.... -
Skriftligeksamen i kemi
ForumindlægJeg skal til skriftligeksamen i kemi om en uges tid og jeg aner ikke hvordan jeg skal forberede mig til det. Jeg er ret dårlig til dette fag så jeg har brug for en grundig gennemgang af eksamenspensum, men hvordan gør man? Hvad gør i, jer der også skal til eksamen? -
Tangentens ligning
ForumindlægHej, jeg skal finde tangents ligning de to steder i funktionen, hvor der er en hældning på 3: en funktion lyder: f(x)=-3*(x+2)-1 og har to tangenter med hældningskoefficient 3.. Jeg finder f'(x): f'(x)=3/(x+2)2 Jeg ved, at hældning er 3, så : f'(x)=3 ⇔3/(x+2)2=3 <=>... -
endelige karakterer
ForumindlægJeg har lige checket Ludusweb for at se mine karakterer.. og der er noget jeg ikke forstår. Jeg har før skiftet studieretning, så jeg måtte gå 1.g om. Jeg afsluttede billedkunst og fysik på min daværende studieretning, hvor jeg i billedkunst fik 4 i afsluttende karakter og 10 i eksamen. Da jeg ... -
Oddervognen
ForumindlægHer kan erhvervcasen 2010 på HHX-2 om "Oddervognen" diskuteres og gode råd kan deles. Held og lykke :) -
Oldtidskundskabseksamen I DAG!!
ForumindlægHej alle.. Jeg skal til eksamen om få timer, og så ville jeg høre om nogen, der eventuelt HAR været oppe i år, vidste hvad man gør, når man har fået/trukket den 1½ sides kendt tekst og dernæst (f.eks) 5 siders ukendt? Skal de analyseres på samme måde, og perspektiveres? Vær sød at hjælp mi... -
Re-eksamener
ForumindlægHej med jer Er der nogen, der kender de gældende regler om re-eksamen (vist også kaldet om-prøver) på HF - Hvad er mine retigheder, når jeg er dumpet - og endvidere, når jeg har fulgt hele forløbet - blot været uheldig - kræves det så at jeg læser helt forfra - eller kan jeg gå til en evt. om-... -
Klage
ForumindlægJeg vil gerne klage over min årskarater i skriftlig engelsk, som skal være 12 i stedet for 10. Er det for sent at gøre det nu? Jeg ville gerne have ventet til jeg fik snakket med min lærer, men hun svarede hverken på min mail eller da jeg spurgte ind til det til eksamen. Kan jeg bare skrive et kl... -
Hjælp til valg af bachelor
ForumindlægHej Jeg står i et kæmpe dilemma, da jeg skal søge ind på en videregående uddannelse inden for 6 dage og samtidig ikke er afklaret med, hvad jeg gerne vil. Mit gennemsnit er over 13, hvorfor jeg højst sandsynligt vil blive optaget på min førsteprioritet uanset retning. Jeg finder følgende udda... -
02 på jura
ForumindlægJeg har lige fået min karakter tilbage i obligationsret, og jeg er virkelig deprimeret over det, for jeg har fået 02 i det :/ Jeg synes dog ikke, at den var SÅ dårlig, at det ligefrem kun var "bestået" og jeg kan se, at de fleste næsten er dumpet i det. Det var til reeksamen, da jeg ... -
Grænsen til pervers??
ForumindlægHej jeg har en lære som der blev klaget over sidste år af en hel klasse, men der blev ikke gjort noget... I år har jeg så fået ham i engelsk om sidder med en hel bunke tekster på eksamensopgivelsen som indeholder enten vold eller sex/voldtægt, aldrig på en pæn måde. Næsten alle personer i de teks... -
Semester vs blok?! :O
ForumindlægNogle, der kan forklare mig, hvad forskellen er på semester og blok? Spørgsmålet opstår i forbindelse med min studiestart på uni :) Tak! -
mundtlig mat (noter?)
ForumindlægJeg skal op til mundlig matematik og ville høre om der var nogen som kunne fortælle mig hvordan man bedst forberede sig udover at læse eksamenspensummet.... Derudover ville jeg også høre om der var nogen som havde taget notater til en masse beviser (fx. differentialligninger og grænseværdier) som... -
Hvis man dumper matematik B
ForumindlægHvis man er tilmeldt et suppleringskursus over sommerferien med matematik A, skal matematik B så være bestået, eller kan man godt gå på kurset selvom man er dumpet? -
skr. mat på comp
ForumindlægJeg har lige været oppe til skr. mat (1-årigt A niveau). Så snakker jeg med en af mine venner på et andet gym, og det viser sig at han har lavet hele sit sæt på computer, imens jeg har måtte sidde og skrive 14 sider ind ialt i hånden. Er det bare mig eller er det ikke pisse snyd? At de kan få et...
