Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 18481 til 18500 af 63056
-
neutralisation og titrering ..
Forumindlæghej alle .. endnu et indlæg fra mig . fysik eksamen tager livet af mig . nå men .. neutralisation? hvis man skal lave forsøget, kan man så godt lave det sådan her : man blander saltsyre, HCl, og natriumhydroxid, NaOH, i en skpl . i skålen er der nu følgende ioner: Na+, OH-, H+ og Cl- ..... -
I tvivl om valg af studie?
ForumindlægSagen er den, at jeg skal til at vælge en vidergående uddannelse og jeg er virkelig i tvivl om, hvad jeg skal vælge. Jeg har en gymnasial uddannelse, hvor jeg har haft matematk A, kemi B og fysik B på linjefag, samt engelsk A på tilvalg. Jeg vil gerne arbejde videre med de naturvidenskabelige fag... -
Studie på KU eller AU.
ForumindlægLidt baggrundsinfo: Jeg er næsten færdig med min hf (med overbygning), men har stadig ikke endeligt besluttet mig for, hvilken by jeg har tænkt mig at studere (fysik) i. Jeg har talt med et familiemedlem der sidder på fakulteten i københavn, og han fortæller mig at indholdet stort set er ens, med... -
Fra statskundskab til odontologi?
ForumindlægHej, jeg har på nuværende tidspunkt afsluttet en gymnasial uddannelse fra en samfundsfaglig linje og studerer p.t statskundskab på Aarhus uni. Dog er jeg blevet i tvivl hvorvidt jeg vil studere noget på uni i den retning, da jeg slet ikke interesserer mig for det.. Jeg overvejer at læse naturvide... -
Helte eller hvad?
ForumindlægHar denne korte tekst fra dansk-engelsk oversættelse for, som jeg håber I kunne være så venlige at rette for eventuelle fejl. På forhånd tak! ____________________________ Helte eller hvad? I de vestlige lande vil mange kvinder gerne forlade deres hjem for at få et arbejde. Sådanne ønsker er s... -
Rettelse
ForumindlægHej. Er der nogle som vil kigger på dette :) ? Dansk: For det første, jeg håber I finder dette brev. Jeg gør ikke det pga. af jer. Det er mig vigtigt for mig at sige. Fordi, min dejlige familie, jeg elskede jer virkelig. Og det at jeg elskede jeg så meget er grunden til at jeg hang mig selv. S... -
En Sød SMS?
ForumindlægHejsa...Jeg sidder o tænker på om der mon er nogen derude et sted som kender nogle søde sms9;er alla dem der vælter rundt.Et eks. hvis i nu ik er med på hvad jeg snakker om:Nu åbner jeg mit vindue ud til den stille vej. Stirrer ud i natten mens tankerne er hos dig. Ser du den samme måne så sto... -
0=(-6)^2-4*1*c
Forumindlæg0=(-6)2-4*1*c her bliver c=9 i cas, men når jeg udregner det, bliver c=8 Hvad går galt? -
Eksponentielt voksende funktion - tjek af metode og facit værdsættes
ForumindlægOpgaven: En eksponentielt voksende funktion har en fordoblingskonstant på 3 og f(4) = 9 Hvad er f(7)? Jeg har vedhæftet mit svar da det ellers vil være lidt besværligt at skrive det ind her uden kendskab til latex -
oversættelse tysk!
ForumindlægDie Kinder wird uneinig.Der Vater wird böse.Die Mutter und Sabine werden schön.Der Garten wird gross.Die Eltern werden sauer.Der Fernseher wird ausgemacht Die Mutter wird leicht ungeduldig. Wo wirst du so lange? Ich muss heute etwas länger werde. Werde das Essen bald fertig? Ich werde bald sauer.... -
naturvidenskab og ??
ForumindlægHej jeg skal som så mange andre snart vælge AT-fagkombination Jeg vil meget gerne have enten matematik(A) eller fysik(A)og vil meget gerne undgå historie og samfundsfag(C) jeg har ver vejet noget med navigation, stjerner osv. men ved ikke lige hvad jeg skal kombinere med? ellers har jeg fået fore... -
Opskiv henfaldsprocessen for CS-137
ForumindlægHi, jeg skal løse en opgave for fysik, som jeg har lidt svært med. Opskriv henfaldsprocessen for Cs-137. Find isotopens halveringstid i håndbogen og opskriv henfaldsloven. Det er oplyses fra fabrikanten, at aktiviteten af Cs-137 i minigeneratoren er 0,9 µCi(mikro curie). Før i diden brugte man e... -
Erfaring med AT-eksamen? Den bedste forberedelse?
ForumindlægHej, Jeg er meget forvirret mht. AT-eksamen i forhold til hvad der lægges vægt på osv., når jeg hører fra kammerater, der har været oppe, og det gør mig videre forvirret, når jeg skal til at læse op. Nogle siger, at det er 50/50 med det faglige og metoder, andre siger, at det er metoderne, der læ... -
12 korte sætninger
Forumindlæg1. Min broder kommer med en hund. 2. Hunden var en gave til min søster. 3. Han havde fået hunden af en ven. 4. Han har nu boet i huset i 2 år. 5. Han købte huset af en kvinde. 6. Dengang boede jeg endnu hos hende. 7. Om vinteren spadserer han til dem. 8. I dag har jeg købt møbler til et værelse. ... -
Rettelse af kort stil
ForumindlægGoddag folkens. Jeg tænkte på, om der ikke var nogen derinde, der ville være så venlige at kigge min stil igennem for evt. forkert ordstilling, tegnsætning eller bare har nogle gode ideer til hvordan jeg kan forbedre den, så jeg kan få en højere karakter. Vil gerne op på de 10-stykker :) På forh... -
Rettelse af summary
ForumindlægHej, er der en der vil rette dette??\n\nTAK! Mvh. Shockwaves\n\nThe text is about the narrator, his wife and the blind man who is an old friend of the wife. The blind man came to visit the narrator and his wife.The narrator was not enthusistic about the visit because he does not know anything abo... -
Tørklæde?
ForumindlægSkal man have lov til at vise religiøse symboler ved at have et tørklæde eller en jødehat på i folketinget? -
Sandsynlighedsregning-Fysikprøve, NY ZIGMA 10, Opgave 4076, Side 182, (Henry Schultz, Knud Leth og Johan Jacobsen)
ForumindlægOpgave 4076 Ved en fysikprøve skal eleverne blot svare >>sandt<< eller >>falsk<< på hvert spørgsmål. En elev beslutter sig til blot at gætte helt tilfældigt. Hvor stor er sandsynligheden for at, han får højst en fejl, når opgavesættet består af a 4 opgaver b ... -
Differentialregning
ForumindlægEr det rigtig regnet ud? Filen vedhæftet. -
differential regning (simpel)
Forumindlæghej sidder med en differentialregning f9;(x) = 1 / √x ,x>0 hvis graf går gennem (9,-5) jeg skal finde f(x) hvordan griber jeg det an? ved jeg skal gætte på en læsning, men.. har lidt svært ved det
