Søgning på: naturgeografi b eksamen. Resultater: 18481 til 18500 af 113755
-
hjælp til Blodtype-bestemmelse
Forumindlægmoderens blodtype barnets blodtype 0 A A 0 AB B B ... -
vektorer
ForumindlægHej..Jeg har problemer med følgende opgave:I et koordinatsystem er givet vektorernea= (2,-5) b=(-6,4) c=(11,0)vektorerne a og b udspænder et paralleogram.beregn længden af hver af diagonalerne i paralleogrammet.nogen der kan hjælpe? -
Haster
ForumindlægJeg kan ikke felt finde ud af hvad b er i en andengradsligning. Jeg ved at a = betydningen for om der er sur eller glad mund. c = skæring med y-aksen. men hvad er b? er det den som bestemmer bredden af parablen? -
Talteori
ForumindlægEn simpel opgave, som jeg slet ikke kan gennemskue, selv efter et par dages spekulering: Vis, at hvis a^3|b^2, så vil a|b. ...hvor |-tegnet betyder "går op i". Nogen der har et lille hint? -
trekant.
ForumindlægNogen der kan hjælpe med denne opgave? I en trekant ABC er |BC|=4/3|AB| og |AC|=2|AB|. a) Bestem vinkel A - Skal man bruge cosinusrelation? Ved ikke rigtig.. b) Bestem |AB|, når h_b=4 -
Lysets brydning
ForumindlægHej, Jeg sidder og arbejder på min 24 timers fysik-eksamen og har trukket Lysets brydning. ER lysets brydning det samme, som brydningsindeks? På forhånd tak -
Uro i forstæderne - komposition?
ForumindlægHej. jeg skal til eksamen i teksten Uro i forstæderne. og så skal jeg fortælle noget om kompositionen i teksten. Men jeg ved ikke hvad jeg skal sige, kan i hjælpe mig?? -
Differentialligninger
ForumindlægI et af mine mundlige eksamensspørgsmål skal jeg gøre rede for hvad man forstår ved en differentialligning: Ved en differentialligning forstår vi: En ligning hvori der optræder: • En ukendt funktion • Nogle af den ukendte funktions afledede funktioner • Samt andre funktioner Ex... -
Opgavesættet fra terminsprøven 2008 A-niveau
Forumindlæghej er der nogen som kan hjælpe med opgave 6 a -
DROPPE 3.g
ForumindlægHej Alle, jeg går i 3. g nu. Men har opdaget, at jeg er gravid. Hvilke muligheder har jeg, hvis jeg dropper ud i år? Kan man tage året om igen? Altså enten på den nuværende gymnasium eller på VUC? Håber nogen kan give råd :) -
hej
Forumindlægjl -
Logaritme i renteformel. Regneregel?
ForumindlægHvad er årsagen til det går fra at være log((1+0.017)n) til n*log(1+0.017) (TJek vedhæftet billede) Er der en specifik logaritme regneregel der gælder her? (Er ikke kommet til logaritmer i forløbet endnu) -
Indekstal
ForumindlægÅr: 1994, 2005 Indekstal: 100, 185,7 I 2005 kostede en Kong Fu is 13 kr. - Hvad kostede en Kong Fu is i 1994? -
f(x)=4x-1 og g(x)=(4x-1)^(3) , bestem f' og g(0)
ForumindlægJeg ved ikke hvad der sker, der er gået en matematisk blokade-klap ned for mig og jeg husker intet af differentialregning selvom jeg har afleveret 2 store afleveringer uden fejl for 2 uger siden samt lige genopfrisket pensum. Nogen der kan hjælpe mig? f(x)=4x-1 og g(x)=(4x-1)^(3) , bestem f'... -
Karakterer: Afsluttende fag.
ForumindlægHej Lad os sige at jeg har mat på C. Kommer mit årskaratkter i mat på mit gennemsnit eller er der en prøve sidst i faget, og det jeg så får der er det som kommer på beviset? på forhånd tak :) -
Plukkerier
ForumindlægHejsa...Jeg har vikelig et stort problem.Problemer er at, at jeg tager 2G om, men der er bare en ting jeg ikke forstår og det er at jeg har fået 10 i fysik, men hvis jeg nu næste år får 8.... Er det så ikke noget med at man kan plukke de bedtse tal?sebb... -
Hvad skal jeg vælge?
ForumindlægJeg begynder på stx til næste år.Hvad vil være klogest at vælge:1) Kemi A + Fysik A + Matematik B2) Kemi A + Matematik A + Fysik B3) Matematik A + Fysik A + Kemi BJeg synes alle fag er rigtig interessante, og nej jeg ved ikke hvad jeg vil være.Jeg har ikke lyst til at have dem alle på A, for det ... -
læse op?
ForumindlægHej alle brugere på studieportalen jeg har et spg. angående hvordan i alverden læser man op til fysik? nogle gode råd? mvh mads J -
Sammenligne Danske resultater med Udenlandske?
ForumindlægJeg sidder i den situation at jeg kan tage til udlandet og studere, men for kunne gøre det ønsker skolen en slags forklaring hvad de forskellige niveauer mine fag dækker over, altså hvad MAt A dækker over, fagligt.. Karakteren forstår de, da det er det samme system der, men lige hvad Mat A dækk... -
Inertimoment
ForumindlægJeg har følgende opgave - skal bare have et skub: En rotorplaneklipper med en rektangulær kniv, hvis længde er 420 mm og bredde er 40 mm, masse 1,25 kg. a) Bestem knivens inertimoment: Hvordan gør jeg det? - Jeg ved at der er forskel på formlen, alt efter legemet, om det er en cylinder, en keg...
