Søgning på: matematik a htx 2017. Resultater: 18501 til 18520 af 158493
-
Hjælp til mat B
ForumindlægHej. Jeg kunne godt bruge noget hjælp til en opgave i matematik. Det er opgaver uden hjælpemidler, og lyder som følgende: a) a*(x-b)*(x-c)=4*x^(2)+4x-24 b) a*(x-b)*(x-c)=2*x^(2)-12x+18 På forhånd tak for hjælpen. -
Kugleafsnit
ForumindlægJeg er knap så skarp til matematik så jeg beder om hjælp til den her opgave... For rumfanget af et kugleafsnit gælder følgende formel: V=(pi/3)h(3a^2+h^2) a) find a udtrykt ved de øvrige størrelser. b) Find værdien af a, når V = 140 og h = 2,1 -
ka ik fi ude af det
Forumindlæger der nogen der lige kan forklare mig hvordan man reducere opgaverne her 3a-(a-8)+24*(a+2)-8a*(a-b)-a i anden -
Udled kvadratsætning nr. 2
ForumindlægJeg er lige i gang med at forberede nogle af spørgsmålene, som kan dukke op til min mundtlige årsprøve i matematik. Et af spørgsmålene lyder på "Udled de 3 kvadratsætninger" I nr. 1 har jeg gjort således: (a+b)^2 = (a+b)(a+b) = (a*a)+(a*b)+(b*a)+(b*b)=a^2+ab+ab+b^2=a^2+b^2+2ab Men nu ha... -
partikler
ForumindlægPartiklens acceleration a til tiden t er givet ved a=(dv)/(dt)a)partiklens acceleration til tiden t=4 jeg har så aflæst på figuren at v er 5skaljeg bare ikke dividere 5/4=1,25???b)partiklens hastighed, når dens acceleration er o,5...den kan jeg ikke finde ud af...er t så bare det samme..skal jeg... -
Binomialfordelingen
ForumindlægJeg skal gøre rede for binomialfordelingenn i et spg. Og i et andet skal jeg gøre rede for binomialfordelingen ud fra et eksempel og komme ind på binomialkoefficienten. Er der nogle der kan hjælpe mig her? Er virkelig på dybt vand? -
Det logaritmiske spiral
ForumindlægHej folkens! Er der nogen der ved hvor, jeg kan finde noget om det logaritmiske spiral, herunder formler osv. Det skal være en troværdig kilde, og Wikipedia tæller jeg ikke med... :) På forhånd tak! -
salg af TI-89 Titanium
ForumindlægHej Jeg sælger en 2 år gammel TI-89 titanium (med kablerne og vejledingen) til kr. 900. Jeg bor i Næstved område (men er også ofte omkring Slagelse). Tlf 40 40 64 38 Mvh Eric -
verdens største ø hjælp
Forumindlæghjælp hjælp hjælp så i søde her er opg "Tæt ved byen Ilulissat ligger Isfjorden. Den er 50 km lang og Ilulissat Isbræ kævler hvert døgn 70 mio. tons is ud i fjorden. Isbjegene har en massefylde på 0,9 g/cm3. Det betyder at 9/10 af isbjerget ligger under vandoverfladen. " 3.2: Bere... -
Konfidensinterval
ForumindlægHey nogle der kan hjælpe med følgende opgave? -
Årskarakterer og eksamenskarakterer i gymnasiet?
ForumindlægHej jeg har lige nogle spørgsmål ang års- og eksamenskaraktere i gymnasiet (jeg går på HHX). Bliver årskarakterene for de fag man ikke kommer op til eksamen, overført til eksamensbeviset? Og hvis jeg nu i årskarakter får 4 i matematik, men 10 til matematik eksamen, hvad vil er så stå på mit eks... -
Reducering??(HJÆLP)!
ForumindlægHvordan reducere man det her: (a+b)-(2a+b) Og 4a*2+(3-7a) Jeg er ikke så god til matematik, så i må meget gerne forklare det på lavt niveu, hvis jeg kan kalde det det! - På forhånd tak (: -
Har brug hjælp til min SRP OPGAVE HASTER
ForumindlægJeg har tænkt mig at skrive en srp opgave i Historie og matematik, men vil gerne have nogle bøger, kan en eller anden hjælpe eller komme med de kendskab de har til bøger indenfor disse fag, det skal handle om Arabisk matematik. -
Eksamensspørgsmål om Funktioner og Vækst
ForumindlægJeg har fået nogle mundtligt spørgsmål der lyder: Du skal redegøre for vækstfunktioner. Udled formlen for fordoblingskonstanten og/eller formlen for bestemmelse af konstanterne a og b i eksponentialfunktionen, f(x) = b · ax Udled differentialkvotienten af f(x) = b · ax Er der no... -
AT- eksamen
ForumindlægHej allesammen.. Jeg skal til eksamen i AT, hvor emnet er kommunikation.. Jeg har valgt fagene Historie og Matematik.. Har i nogle gode ideer til, hvad man kunne skrive om? :) -
Hjælp til omskrivning af ligning
ForumindlægHej (Studie)folkens.. Jeg sidder her med et lille problem, noget med at omskrive en ligning. F.eks. (x-a)²+(y-b)²=r² Der vil jeg gerne lige vide hvordan jeg kan få y til at stå alene. Håber der er en der kan forklare mig det på en rimelig let måde. M.v.h. Baron Von Flødebolle :D -
Adgang på HA
ForumindlægHej Alle :) Nogen som ved, om man for at komme ind på HA studiet på uni, skal bestå matematik? Jeg har faget på A, og det kræver kun b. Men skal jeg bestå mit A fag, i årskarakter og til en evt. eksamen? Mvh Esben -
Normalvektor til 3D vektor + parameterfremstilling
ForumindlægHåber I kan hjælpe mig med denne opgave I et koordinatsystem i rummet er der givet et punkt P(1,-5,-2) og en vektor a= (3 , -1 , 4) a) Bestem en ligning for den plan α, der indeholder punktet P og har a-> som normalvektor, og bestem en parameterfremstilling for den linje l, der går gen... -
Forskrift
ForumindlægHej alle Hvordan finder man forskriften for et andengradspolynomium, når koefficienten a, samt to rødder r kendte? :) -
Reducering af udtryk
ForumindlægHej, jeg sidder lige og øver til matematik skriftlig termins prøve. Jeg har stødt påfølgende opgave: (a+b(a-b)-(a+b)^2 og jeg er simpelthen i tvivl om fremgangmåden?? Jeg har prøvet at få et svar, men ved ikke om det er det rigtige: a^2-b^2-a^2-b^2
