Søgning på: geografi c eksamen. Resultater: 18541 til 18560 af 89924
-
Opskrivning af andengradspolynomium
ForumindlægHejsa Jeg kan ikke finde ud af beviset for omskrivning af formlen: f (x) = a ( x - h )^2 +k til formlen: f (x) = ax^2 + bx + c Det er mest delen på det vedhæftet billede som jeg ikke forstår Håber der er nogen som kan hjælpe mig, skal snart til prøve i dette nemlig -
Hjælp til matematik!
ForumindlægHej! Er der nogen der kan hjælpe mig med opgave 4, opgave c, d, e og f? er helt blank på hvad jeg skal gøre her. Jeg har lavet opgave a og b, og fået b til at være: y=-8,0819x+477,96 men er ellers blank på de andre opgaver. Please hjælp hvis der er nogen der ved hvad løsningen er, elle... -
Øv.. Fra 10 til 00 :( ..
ForumindlægHejsa.. Jeg blev "en smule" overrasket, da jeg i dag skulle tjekke mine skriftlige karakterer.. Det viste sig, at jeg i mit bedste fag, hvor jeg ligger på en klar 10'er i standpunkt og årskarakterer, havde fået 00.. Jeg ved der er mulighed for at klage, men fik besked på, at når... -
Lineær vækst
ForumindlægJeg skal have hjælp til løsning af en række opgaver om lineær vækst: Øvelse 6: Udklækningstid for flueæg Forsøg har vist, at udklækningstiden for flueæg aftager, når luftfugtigheden øges. Konkret har man i et forsøg foretaget følgende målinger af sammenhængen: Luftfugtighed (%) 1(46), 2(52), ... -
Hjælp til forskellige opgaver i fysik
ForumindlægHej, Jeg har samlet et par stykker opgaver som jeg har prøvet at regne ud, men som ikke har givet så meget mening i forhold til resultatet som jeg har fået, derfor ville jeg høre hvordan i ville beregne følgende opgaver, og tak for Jeres tid :) 7 Blandede opgaver b) Beregn varmekapaciteten... -
Typer af kræfter; en elastikspringer
ForumindlægEr 1'ger (HTX) og vi har om typer af kræfter.... Har lidt svært ved denne opgave :S Har ikke fået forklaret NOGEN af begrebene, så aner ikke hvordan jeg skal svare.... Vi har haft lidt om gnidningskræfter og luftmodstand....Ville være meget taknemlig hvis jeg kunne få forklaret svarene. Min... -
konstant
ForumindlægNår man løser denne y' = -kN får man denne: N(t) = ce^-kt, kan man kalde c en vilkårlig konstant?? -
andengradspolynomium
ForumindlægJeg har kigget på denne opgave i et stykke tid nu men kan ikke komme frem til nogle løsninger. En andengradspolynomium p er bestemt ved, at p(x)=ax^(2)+bx+c.; a) Bestem tallene a, b og c, sÃ¥ledes at grafen for p gÃ¥r gennem punkterne A(0,6),B(7,2.5) og C(-2,16). b)... -
SYmmetrisk afbildningsmatrix
ForumindlægHår fået stillet følgende opgave, dog ved jeg ikke hvordan jeg skal løse c og d. Nogen bud? -
opskriv ligevægtsudtrykket
ForumindlægOpskriv reaktionsskemaet og ligevægtsudtrykket for opløsningen af følgende salte i vand: a) bariumsulfat b) bariumhydroxid c) bariumchromat -
bevis distubutive love
Forumindlæggælder der følgende distrubitive love? AU(B-C)=(AUB)-(AUC) ANGIV ET BEVIS Ved ikke helt hvordan jeg skal gå igang -
2.gradsfunktioner (Regler)
ForumindlægHvordan kan det være, at opg1. giver 0 i B mens opg2. giver 0 i C, begge er rigtigt lavet, men forstår simpelthen ikke systemet, nogle der kan forklare? 1.y= -0,02x2 + 200 A: -0,02, B: 0 og C 200 2.y= -10 x2 + 30 x A: -10, B: 30 og C 0 -
CosC
ForumindlægNu er jeg igang med en opgave hvor jeg skal finde udaf en vinkel C.. Det er en vilkårlig trekant .. og det eneste jeg ved er at det ikke en retvinklet trekant. jeg kender ikke nogle af vinklerne. Jeg ved at siderne er a: 2 b:1,5 c:3,01 Opgaven går ud på at finde vinkel for C ? Nogle der kan... -
Fysik-årsprøve
ForumindlægJeg går i 1g (matematisk selvfølgelig) og har lige fået udtrukket fysik som værende et af de fag, jeg skal til årsprøve i. Ikke så godt :(Både fordi jeg ikke er så god til fysik (men det kan man jo læse sig til), men også fordi vores fysiklærer ikke har forklaret os, hvordan sådan en årsprøve for... -
Kroppens energiproduktion
ForumindlægJeg har om kroppens energiproduktion til fysik eksamen, og skal i den forbindelse diskutere klassens energiindtag, samt snakke om: - Proteiner - Fedt - Kulhydrater - Alkohol - Energiomdannelse - Nyttevirkning Men kan ikke komme igang. Hvordan kan jeg gribe det an, og hvilket forsøg ville evt. væ... -
Pnytte
ForumindlægHej folks (: - Er der nogen der kan komme med en rigtig god, hurtig og nem forklaring på hvad Pnytte er, og hvad det bruges til osv. skal nemlig til eksamen fredag (9.klasses afgangsprøve) og spørgsmålet er allerede blevet stilt til en af mine veninder, og hun kunne heller ikke forklare det. Så ... -
Dumpet matematik A
ForumindlægHej Jeg er dumpet i matematik A (3.g eksamen), og jeg SKAL ha' bestået matematik A hvis jeg vil ind på det studie som jeg nu har valgt. Er der noget jeg kan gøre? altså er der nogle kurser som jeg kan ta' så jeg kan bestå matematik A? Mvh -
Lommeregner
ForumindlægHej Jeg står og skal til en fysik eksamen, hvor vi ikke må anvende lommeregnere med CAS funktioner, dvs. at den ikke må kunne løse flere ligninger med flere ubekendte osv. Jeg har derfor fundet en lommeregner, som hedder fx-82ES PLUS - er der nogen der ved, om denne kun kan løse én ligning med... -
Tysk bedømmelse
ForumindlægGod dag alle sammen. Min søster var i dag til tysk eksamen (A-niveau) og hun har været lidt små syg, og hun ved ikke rigtigt hvordan det er gået. Er der en, som vil kigge kort på det, og give en bedømmelse. Jeg har kigget lidt på det selv, og jeg synes det ser ok ud, men det også længe siden j... -
Besser werden=)
ForumindlægJeg går i 9.klasse, og som I nok kan regne ud, skal jeg op til tysk eksamen her til sommer. Men problemet er bare, at jeg ikke er særlig god til tysk. For det første har jeg problemer med grammatikken, for det andet har jeg en ret dårlig accent, som sommetider kan være uforståelig. - Hvad kan jeg...
