Søgning på: biologi b eksamen. Resultater: 18581 til 18600 af 117955
-
Udregning af gennemsnit
ForumindlægJeg har lige fået mine standpunktkarakterer, som alle har vægten 1.0. Det forstår jeg ikke eftersom jeg har biologi på B-niveau, og mit tidligere B-niveau fag, samf, havde vægten 1.5, nogen forklaring på det? Ydermere er der ved mine karakterer også en udregning af mit foreløbige gennemsnit baser... -
Gælder vægtningen?
ForumindlægHej alle Jeg står i den uheldige situation at jeg er kommet op i mundtlig matematik... Det er bestemt ikke lige det som jeg ville op i hvis jeg selv kunne bestemme, men sådan er livet nu engang. Mit spørgsmål er så om hvad for en karakter som jeg minimum skal have for at bestå selve fag... -
Emner i Matematik A
ForumindlægHej. Jeg holder sabbatår, men vil ikke slippe bøgerne helt, da jeg gerne vil "holde mig i form" mht. læsning, hvis det da giver nogen mening. Derfor kunne jeg godt tænke mig at forbedre mine mat-kundskaber, og jeg ville gerne vide hvilke emner der hører under Mat-A. Har selv af... -
Vektorer
Forumindlægom to vektorer a og b gælder: |a|=2 |b|=3 |a+b|=3 Bestem gradtallet for vinklen mellem a og b. skal vel finde prikproduktet; og skal derfor bruge |a-b|*, men ved ikke hvordan jeg finder den? *a·b=0,5(|a|^2+|b|^2-|a-b|^2) -
Bakteriers evne til at nedbryde olie
ForumindlægHejsa. Jeg har en biologiopgave som volder mig en del problemer. Er der nogle der evt. kunne give mig nogle tips ift. besvarelsen af denne opgave? http://subsites.egaa-gym.dk/nr/biologi/Roholt/Eksamenss%E6t/aar2001/august/Opgave%202.pdf -
Hjælp!! Sortehavet miljø
ForumindlægSkal skrive en opgave om sortehavet, som 3 fag skal komme ind over: Kemi, Biologi og Kemi... Måske der var nogen der havde lavet sådan en opgave?? skal skrive lidt om klimaet i vandet osv... håber meget i kan hjælpe!! -
Omregning af kJ til kg.
ForumindlægJeg sidder med min første biologi opgave og vil gerne gøre et godt indtryk ved at besvare på alle spørgsmålene og sidder bare med dette sidste spørgsmål jeg ikke kan få buk på. HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP mig!! Hvordan regner man 6000 kj om til kg? -
Sammenhæng mellem integral og stamfunktion
ForumindlægJeg er igang med at læse op til eksamen og laver til det formål dispositioner til de oplyste emner vi kan komme op i. (Mindst) en af dem sidder jeg dog fuldstændig fast med. 8. Integralregning. Du skal bevise integralregningens hovedsætning om sammenhæng mellem integral og stamfunktion: f konti... -
Læseferie
ForumindlægHar lidt brokkeværk at komme ud med. Jeg går på en HTX-uddannelse, er 2. år - så hører under den nye reform. Eksamenstiden er over os, og presset stiger og stiger. Det jeg synes er mærkeligt, er mht. læseferien m.m. På det almene gymnasie ved jeg, at de for længst fik deres udtræk at vide, og v... -
Matematikopgave fra vintersæt 2002 - 3 årigt højniveau
ForumindlægDav. Er lige igang med at repetere til matematikeksamen på torsdag, og ville lige høre om der er nogen der kan finde ud af vektor opgaven i dette sæt:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/vinter/med0183v.pdfVektor opgaven er nummer 3. Håber virkeligt der er nogle der kan regne opga... -
Trigonometri
ForumindlægJeg skal til mundtlig eksamen i matematik, og har blandt andet et eksamensspørgsmål, der har det overordnede emne "Trigonometri". Jeg har styr på cosinus og sinus-relationerne - og beviserne for disse, men er desværre helt blank indenfor teorien om enhedscirklen. Er der nogen, der hel... -
Eksponentielle funktioner
ForumindlægGør rede for eksponentialfunktioner f (x)=b⋅ax . Herunder skal der gives en forklaring af, hvordan formlerne for a og b udledes ud fra to punkter på grafen for f (x) . Jeg ved ikke hvad jeg skal sige til eksamen. Jeg har brug for hjælp. -
Eksamensopgave
ForumindlægHej derude :) Jeg har fået en eksamens opgave for i matematik, jeg har lige et par spørgsmål. Opgave 1 År: 2000 2005 Antal: 3280 10000 Ved at jeg skal bruge en eksponentiel model: y =b*ax Hvor x angiver antal år efter 2000, og y angiver antallet af Alexanderparakitter. Bestem... -
eng. eksamenssæt sommer 08??
ForumindlægHej alle sammen jeg vil høre om der er nogen herinde, som ligger inde med engelsk eksamenssættet fra 08 ? -
Reducer
Forumindlæg(p-2q)^2 + 4pq - (p-q) (p+q) Aner ikke hvordan jeg skal bære mig ad med at reducere dette udtryk? Ved at det sidste led = p^2 - q^2 Ville umiddelbart skrive det hele som: p-2q^2 + 4pq - p^2 - q^2 Men der er noget galt ikk? -
Matematik opgave om facebook
ForumindlægHej derude. Jeg vil godt be om hjælp til opgave 2. Jeg er ikke sikker på hvordan den regnes, men er ret sikker på det er eksponentiel funktion, som jeg skal bruge. Opgave kan ses her: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF11/110906_2hf112_MAT_C.ashx -
diffrentialregning
Forumindlæghej jeg skal til mat b muntlig eksamen d på torsdag og har problem med et spørgsmål, som driller mig. ==> Definér differentialkvotienten. jeg håber at nogen hjælper mig med det. tak på forhånd -
Vækstmodeller: Eksponentielle funktioner
Forumindlæger der ikke en derude som vil hjælpe mig med dette eksamens spørgsmål som jeg har vedhæftet. -
(x-x1)(x-x2)
ForumindlægVis at polynomiet f(x) kan faktoriseres til a(x - x1)(x - x2), når x1 og x2 er rødder i andengradspolynomiet hvor; x1=-b+√d / 2a x2=-b+√d / 2a dette er en af mine spørgsmål til mundtlig eksamen b og må ærligt sige at jeg er helt på barbund, håber i kan hjælpe mig ... -
Logaritme
ForumindlægHvorfor gælder det, at ln(a/b) = -ln(b/a) ?? Og hvilken logaritmeregneregel kan jeg gøre brug af, når jeg skal forklare, at ln([A]*[B]/[C]*[D])=ln([B]/[D]/[C]/[A]
