Søgning på: kemi a eksamenssæt 2015. Resultater: 18601 til 18620 af 152921
-
eksponentiel sammenhæng
ForumindlægHej Jeg er igang med forbedredelse til en mundtlig matematik årsprøver og kigger derfor på følgende sammenhæng: f(x+1)=b*ax+1 = b*ax * a1 =f(x)*a men kan ikke helt forstå hvorfor b*a^x*a^1 kan blive til f(x)*a er der nogen der kan forklare dette, det ville være en kæmpe hjælp -
Integralregning HURTIGT skal aflevere imorgen
ForumindlægJeg har fået stillet 2 opgaver. Vis, ved at differentiere med hensyn til x på begge sider af y^m = x^n, at m*y^m-1 dy/dx = n*x^n-1 Omskriv derefter dette til udtrykket: x dy/dx = n/m*y Bagefter skal jeg: Udregn z=y-x dy/dx ved brug af udtrykket ovenover og vis dernæst, at transmutationssætninge... -
Hjælp til oversættelse
ForumindlægDa David kommer hjem, venter Miguel på ham. David lyver. Han siger, at han kommer sent, fordi han har truffet en pige. Miguel vil have, at David besøger Diego igen: Det er vigtigt, at han finder ud af, hvilken ambassade (der) hjælper Diego. David siger, at Miguel overdriver. Han kender ikke Dieg... -
Bevisførelse
ForumindlægHej alle Hvordan beviser jeg at (-a - b)^2 = a^2 + b^2 + 2ab Tak på forhånd -
HJÆLP MATEMATIK
ForumindlægNogen der kan forklare mig, hvordan jeg finder b-værdien, uden at give mig resultatet. a(a-b) = 23. -
hjælp til vektorer
ForumindlægHey er der nogle som kan hjælpe mig med følgende opgave:I et koordinatsystem i planen er der givet to vektorer a=(-1,3) og vektor b=(3,-3)Vi skal bestemme vinklen mellem vektor a og b.Jeg har prøvet at anvende formlen cosv= a*b/|a|*|b|, men når jeg skal sige cos^-1(ans) gider den ikke... hvad får... -
DET GYLDNE SNIT - hjælp!!
ForumindlægJeg har mundtlig matematik eksamen på fredag!! Og jeg har svært ved at forstå noget vdr. det gyldne snit... Efter at ahr udført besviset, så har skal jeg forklarer, hvordan man kan finde ud af, hvor langt inde i billedet, det gyldne snit er. Derfor står der således: a+b %a = a%b = (1+√5)/2... -
Opgave 5 99-8-4V
ForumindlægJeg har problemer med opgave 5 i dette eksamenssæt (PDF FIL) http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2000/hn99aae.pdfJeg har beregnet beholderens rumfang, når h = 2...Jeg ved ikke hvordan jeg gør rede fir at rumnaget V (dm^3) af en sådan beholder kan skrives som V=5(pi)r^2-1/3(pi)r^3, 0je... -
dansk ulandspolitik
ForumindlægHej!jeg sidder og skal lave d-opgaven i eksamenssættet fra 2003 i samfundsfag. I det ene spørgsmål skal man diskutere de indenrigs- og udenrigspolitiske interesser som Dk varetager gennem ulandsbistandspolitikken. Jeg hat lidt problemer med at finde de præcise teorier, der skal bruges, så vil lig... -
Eksamensopgaver..
ForumindlægHejsa...Jeg ska lave en af disse opgaver fra dette eksamenssæt:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/Vinter03/2003-8-6v-med.PDF?menuid=150560Det er opgave 6a eller 6b, men problemet er at jeg ikke kan finde ud af dem.. Jeg skal kun lave én, men er der nogen der kan hjælpe mig? Måske kom... -
haster
Forumindlægjeg har lidt problemer med denne opgave: den er fra eksamenssættet HF 2003-8-5... i 2001 blev der indført 9,3 liter alkohol pr. person........I 1987 toppede indførslen af alkohol med 22 liter pr. person...beregn med 2 decimaler det gennemsnitlige årlige procentvies fald i indførslen af alkohol pr... -
Hjælp til kemiopgave
ForumindlægHejsa har lige nogle problemer med opgave 1 i eksamenssættet fra Maj 1997 (blå bog)Borvand er en vandig opløsning af borsyre H3BO3. Borvand fremstilles med et indhold på 2,0 g borsyre pr. 100 mL opløsning. Beregn den formelle koncentration af borsyre i borvand. - hvordan finder jeg det? synes, at... -
National identitet - problemstillinger.
ForumindlægHej, jeg skal til eksamen i morgen og har trukket emnet ''National identitet og selvforståelse''. Jeg har allerede opstillet følgende problemstillinger, men tænkte om nogle har nogle gode idéer til andre eller evt. omformulering af disse to til et? Jeg forsøger at have fokus på ... -
NMR-spektrum
Forumindlæghttp://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF06/Eksamen/Opgaver/060901_vejlopgave_stx_071_kemiA_saet1.ashx Det er opgave 1 i dette eksamenssæt jeg mangler hjælp til. spørgsmål d) og e) d) opskriv et reaktionsskema for reaktionen IV. e) Bestem strukturen for esteren. Argumenter ud fra intergralkur... -
Sygeeksamen i skrift. samf.
ForumindlægVar du også oppe i skriftlig samfundsfag (sygeeksamen) d. 8. august? Jeg er virkelig utilfreds med den opgave - der var fejl og mangler i tabeller og figurer, emnet var noget, der ikke for mit vedkommende er blevet læst i timerne, og der var for lidt valgmuligheder! Økonomi, miljø- eller energipo... -
Cis- og trans- i valensbindingsteori.
ForumindlægForbereder mig på eksamen og sidder med gamle eksamenssæt, hvor et af spørgsmålene lyder: "Forklar med ord hvorfor trans-2-buten og cis-2-buten er to forkskellige kemiske forbindelser, der ikke omdannes til hinanden uden energitilførsel. Forklaringen skal tage udgangspunkt i valensbindingste... -
eksamensopg
ForumindlægHejJeg har fået stillet flg. opgave i et eksamenssæt fra august 2005...- og jeg er desværre blevet i tvivl om hvad der menes med vækstraten i sidste del af opgaven.. Opgaven lyder:En eksponentielt voksende funktion f er bestemt ved: f(x)=b*1,20^xBestem b, så f(1)=240Bestem vækstraten for f.- i øv... -
VØ - reklamepunkts beregning
ForumindlægHej(-: Jeg er ved at lave en opgave fra eksamenssættet fra 2007 og har lidt problemer med opgave 4.2 Opgaven: Beregn bruttoavanceprocenten for OPTIK og hvor meget omsætningen af OPTIK skal øges med, for at det er lønsomt at gennemføre reklamekampagnen. Det forudsættes, at der ikke er noge... -
Mount Pleasant
ForumindlægJeg har netop afleveret et Essay om Mount Pleasant af Mary-Louise Buxton og det undrer mig at ingen har lagt deres besvarelser op herinde? Det er et eksamenssæt fra 2011 -valgte alle virkelig at besvare opgave 2 -Obamas tale? Hvis nogen ligger inde med eller har løst opgaven vil jeg meget ger... -
SAMF - EU og danskerne?
ForumindlægHeeey ;) Jeg sidder og er igang med en samfaflevering omkring EU og danskerne (et gammelt eksamenssæt, kender ikke årstallet). Ved det første spørgsmål skal jeg af noget bilag (forskellige figurer og tabeller) udlede danskernes syn på EU. Det er egentlig fint nok, men ved en af figurer kan ma...
