Søgning på: Andet. Resultater: 18661 til 18680 af 91205
-
Videre i systemet..
ForumindlægDet var som igår jeg begyndte i 0.klasse, men det værreste er når man så ved at det er slut og skal begynde et andet sted. Problemet er om min drøm også er slut? Min drøm som jeg ønsker mere end alt begynder at se tåget ud, allermest fordi jeg skal begynde på STX efter sommerferien. - Er der noge... -
detaljer om løsning af ligninger
Forumindlæghej jeg har nu fået en del hjælp til løsning af ligninger af typen 2 ligninger med 2 ubekendte. jeg syntes jeg har fået rimeligt godt fat i det nu. jeg har dog et par spørgsmål ved steder hvor jeg bliver i tvivl om hvad jeg skal gøre. første spørgsmål er i forhold til brug af lige store koefficie... -
Funktioner, integral.
ForumindlægJeg har følgende problemstilling jeg ikke forstår: "sammenlign den fundne accelerations-, hastigheds- og sted-funktion med de teoretiske funktioner. Bestem ud fra forsøget en ligning for bane-kurven og sammenlign med den teoretiske" Vi har lavet nogle grafer, for sted-, hastig... -
Hjælp til 2 tysk sætninger!
Forumindlægheeeej :) - jeg har virkelig brug for hjælp med de her 2 tysk sætninger, vil en eller anden ikke være virkelig sød og rette dem for mig for er ikke 100 % sikkere på de er rigtige, og jeg skal nemlig bruge dem til en aflevering (: sønnen var først mekaniker, så blev han værkfører. - Der Sohn... -
Hjælp til andengradsligning
ForumindlægJeg vil lige vide om jeg er på rette spor :) Opgave I en retvinklet trekant er den ene katete 2 m længere end den anden katete, mens hypotenusen er 10m lang. bestem kateternes længde. man skal vel bruge a^2+b^2=c^2 ? Og så skal vi vel opstille en andengradsligning. det må så være x^2+(2x)^2... -
SU kvartal
ForumindlægHej, jeg har et spørgsmål angående SU. Hvis der nu er to personer, som er født henholdsvis i januar og marts, så får de vel begge to først SU i april? Altså fra anden(?) kvartal. Vil det så sige, at de kommer til at få SU i lige lang tid? Er det så bare ærgerligt, hvis en person er født den 1. j... -
Hvad betyder ~=1
ForumindlægHej Jeg har følgende kode: yhelp=input('Vil du vide mere om programmet, inden vi begynder? (ja/nej): ','s'); while strcmpi(yhelp,'ja')~=1 && strcmpi(yhelp,'nej')~=1 yhelp=input('Forkert! Skriv "j" for ja eller "n" for nej:... -
Er det muligt at skifte gymnasium efter 2 måneder?
ForumindlægHej, jeg har nu gået i Gymnasiet i over 2 måneder, og har indset at det ikke er rigtigt mig...Jeg passer slet ikke ind der, jeg vil rigtig gerne skifte til gymnasium i en anden by, istedet for at gå i den her i 3 år... 1. hvem skal jeg tale med? 2. Skal jeg vælge HF eller STX, og hvad er forskell... -
Universitet og forskel?
ForumindlægHej alle. Jeg har tænkt på noget omkring fremtidige jobmuligheder.. Vil der være forskel på, om man kommer ud med en universitetsuddannelse det ene eller det andet sted i forhold til jobmuligheder? Eksempelvis om man kommer ud et sted, hvor adgangskravene var mindre, og dermed vil stede... -
Tage året om igen??? - Haster
ForumindlægHej igen, Jeg er virkelig nede over mit snit, og er virkelig bange for at jeg ikke kommer ind på nogen uddannelser, så jeg går rundt og overvejer om jeg skal tage 3.g om? Jeg vil rigtig gerne have en god uddannelse. Mit snit er som sagt kun på 3,4. Hvis jeg ikke tager til min sid... -
Mængdelærer?
ForumindlægHej med jer, Jeg sidder lige og læser på lidt matematisk metode (mængdelærer). Jeg skal løse følgende opgave: "Prove that if A is a subset of B and B is a subset of C, then A is a subset of C." Kan nogle bevise den og knytte lidt kommentar op på processen da det er processen jeg... -
Vektorer i rummet
ForumindlægJeg har fået givet tre punkter A,B,C jeg skla ud fra disse tre punkter bestemme arealet af trekanten. Det jeg så gør er at jeg finder min vektor AB og min vektor AC. Dette gør jeg ved at minus mine B kordinater med mine A kordinater. Jeg finder nu krydsproduktet og de tal jeg får her sætter jeg... -
Opgaver i matematik
ForumindlægHej alle sammen = ) Jeg har fået nogle opgaver i matematik, som jeg ikke rigtig kan finde ud af at løse dem, selv om jeg har prøvet flere gange. Er der nogen der kan hjælpe mig. Opgaverne er således: 1. Herunder ses et ligningssystem. Det er din opgave, at løse ligningssystemet, og skrive så deta... -
umulig differentialligning
ForumindlægJeg har nu prøvet på utallige måder at løse den her ligning, det vil bare ikke lykkes for mig. så jeg mangler virkelig en der kan fortælle mig hvad jeg skal gøre. opgaven lyder: For en n-te ordens reaktion (n>=2) gælder der at A(t) er givet ved A(t)=(Ao^(1-n)+K*t*(n-1))^(1/1-n) Vis at A(t) opf... -
Kontinuitet
ForumindlægHejsa. Jeg sidder her og læser op til matematik mundlig (1-årigt forløb til A niveau), og har styr på alt nu skulle jeg mene. Men jeg kunne godt tænke mig at brilliere lidt :D Jeg sidder så og ligger mærke til at stort set alle mine beviser forudsætter at funktionerne er kontinuerte. Jeg ved godt... -
Regler for løsning af ligning
ForumindlægJeg sidder med denne ligning: 4x-6=3x-2(x-3) Jeg er så i tvivl om hvordan den skal løses mht. tal på den ene side og x'ere på den anden side. Skal jeg løse den sådan: 4x-6=3x-2(x-3) 4x-6=3x-2x+6 4x-3x+2x=6+6 3x=12 = x=4 Eller skal jeg løse den således: 4x-6=3x-2(x-3) 4x-6=3x-2x+... -
opløsning
ForumindlægMan ønsker at fremstille en anden opløsning, som skal have en pH på 11,0. Denne opløsning fremstilles ved at opløse NaOH i vand til et samlet volumen på 1,0L. Beregn hvor mange gram NaOH der skal opløses. Jeg tror at man skal anvende denne formel pH = (1/2)•(pKs - log(cs)), til at starte... -
Kan jeg overhovedet forbedre mine karakterer?
ForumindlægHej Studieportalen! Jeg står i dette store dilemma, hvor jeg lige har fået mine årskarakterer udgivet. De lyder således Kemi(02/02) - Fysik(4/4) - Engelsk(4/4). Ville høre om jeg stadig kan nå at, få et bedre gennemsnit? Det skal også sige at, jeg ikke har været til mine afsluttende eksaminer i ... -
Medicin 2017
ForumindlægHej alle, Jeg søger ind på medicin i år. Jeg er dog forvirret omkring de ansøgertal, der er givet. I følge statistikkerne ser antallet af ansøgere ud således for 2016 og 2017: 2016: 2.563 personer 2017: 2.805 personer Mit spørgsmål er nu- angiver 2016 også kun kvote 2? 2017 kan jo ikke gøre an... -
dele mapper
Forumindlægjeg har 3 computer den ene køre XP Home edition Service pack 2 den anden køre XP Media center Edition service pack 2 og den tredje køre Vista home edition jeg har hørt at man via sin trådløse router kan lave en mappe som bliver delt til alle computere. jeg ved bare ikke hvordan man laver sådan en...
