Søgning på: kemi b noter stx. Resultater: 18681 til 18700 af 111527
-
Ordforråd
ForumindlægHej allesammen :-) Det er lige gået op for mig, at jeg faktisk ikke har et særligt godt ordforråd. Jeg kan sagtens kommunikere med andre mennesker og debattere, men det er ikke altid, jeg kan udtrykke mig selv korrekt. Er det ret normalt? Jeg er ikke særlig god til at argumentere, men jeg vil ger... -
Vektorer!!!!!!!!!!!
ForumindlægKan det passe ud fra følgende vektorer, at projektionen af vektorer b på vektor a, bliver 72? vektor a= (-5,2), vektor b=(1,4) -
Engelsk oversættelse... Brug for at blive rettet.... Det haster ....
ForumindlægTranslte the Danish text into English:Hvis man er tålmodig og ikke for principfast, kan man fylde sin computer til randen med ulovligt kopieret musik fra Internettet. Musikindustrien bryder sig naturligvis ikke om, at Nettet flyder med ulovlige musikfiler, og her i landet har en række organisatio... -
Arealet af et parellogram
ForumindlægHej, hvordan finder jeg arealet af det parrelogram der er udspændt af følgende to vektorer: a=(-3,2), b=(2,7), hvilken formel skal jeg anvende ? -
parlellogram / vektorer
Forumindlægi et koordinat system er givet vektorerne a=(2,-5) og b=(-6,4) man skal så beregne længden af diagonalerne i parlellogrammet. Hvordan er det lige man gør det?? -
Reducer udtrykket
Forumindlæg(a+b)2 + 2(b2-ab) Hvordan skal følgende udtryk reduceres? Håber nogle kan hjælpe! -
alm. reduceringsopgave
Forumindlæghey. kan simpelt hen ikke huske hvordan man regner sådan en opgave ud. (2a+2b)/((a^2)b+ab^2) -
potensielle
Forumindlæghej vil lige spøge fortæller endelige b hvor grafen skærer y aksen i en almindelige koordinat system og på en dobbellogaritme papir -
parallelogram
Forumindlæghvordan beregnes vinklerne af et parallelogram der udspændes af vektor a = (1;4) og vektor b = (7;-4)? -
Differentialregning
ForumindlægHej Jeg har brug for hjælp til opgave 8 b. Jeg har svært ved at se hvad jeg skal sætte til hvad... http://billedeupload.dk/showpic-1485.jpg -
Bevis for rødder i 2. gradsligning
ForumindlægJeg er ved at løse en 2. gradsligning, men er gået i stå.. Jeg er startet sådan her... ax^2 + bx + c = 0 4a^2x^2 + 4abx + 4ac = 0 4a^2x^2 + 4abx + 4ac + b^2 - 4ac = d 4a^2x^2 + 4abx + b^2 = d og herefter mister jeg tråden: 2ax + ? + b = d Kan slet ikke se hvordan jeg skal komme frem t... -
Fremskrivnigsformlen
ForumindlægEr der nogen der kan forklare mig hvordan man issolerer hvert enkelt bogstav i formlen.. F=S/B -
Spansk - MSN-hjælp!
ForumindlægHey!...Jeg har spansk i 3.g på højt niveau, og ligger på et rimeligt stadie (standpunktkarakterer 9/10)... Så jeg kan ofte være i stand til at hjælpe folk (i hvert fald i 1g og 2g) med deres spansklektier...Dog har jeg også selv nogle ting jeg er tvivl om af og til - ikke så sjældent faktisk;)Så ... -
Hjælp til ligevægtskonstanten...!
ForumindlægLigevægtskonstanten Kc for ligevægten:H2(g) + CO2(g) -> H2O(g) + CO2(g)har ved 720 grader værdien 1,6.I en beholder på 100 L findes ved 720 grader 0,50 mol hydrogen og 1,00 mol carbondioxid i blanding med 1,50 mol vand og 2,00 mol carbonmonoxid.a) Beregn reaktionsbrøken Yc.b) I hvilken retning... -
Steady state approksimation
ForumindlægJeg skulle så kunne bruge informationen i reaktionsmekanismerne til at komme frem til hastighedsloven. Problemet er at jeg ikke kan komme længere end; Hvor jeg altså sætter min steady state for mit eneste mellemprodukt ind. Jeg ved ikke helt hvordan jeg er gået galt i byen, da jeg jo... -
Doping
ForumindlægHej,\nKan du nævne nogle dopingmidler, som kunne være gode at skrive rapport om?\n\nMalfoy -
første orden
ForumindlægHej i opgave c) står der: til hvilken tid er 80 % af den oprindelige mængde N2O5 omdannet? Hvad skal man gøre? Skal man aflæse på grafen ved at gå ud fra 0,8 på y-aksen? http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/... -
Billedsprog? - Hurtig hjælp
ForumindlægHej! Er der nogle der kan forklare mig, hva billedsprog er? Kan simpelthen ikke huske det.. :S -
helppp
ForumindlægJeg har vedhæftet opgaven som jeg har brug for hjælp til at forstå. Jeg skal finde deltaU, og jeg anvender formlen deltaU=cp*m*deltaT cp er oplyst til at være 1,0 J/kg*K og vi kender temp, de skal bare omregnes til kelvin og m= 500 ml hvilket skal laves om til kg vha. densitet formlen so... -
jobs efter udd.
Forumindlæghey derude, Er der nogen der kan nævne mig videregående uddannelser, hvor man efter at have taget uddannelsen får mange penge på arbejdet.. ?.. - og skriv evt. mdr.lønnen.. :D på forhånd taaak .. :D
