Søgning på: matematik noter 10 klasse. Resultater: 18681 til 18700 af 92586
-
oversat rigtigt?
ForumindlægDansk til engelsk.Jeg vil nemlig gerne være sikker, på at det er rigtigt oversat! :)Dansk:Jeg har klaret mig godt til eksamen, men jeg er dog ikke helt tilfreds med resultatet. Hun ankom ret sent og var knap kommet indenfor, da festen pludselig sluttede Du skal komme lige hjem fra skole og lave d... -
Hjææælp
ForumindlægHej! Jeg har virkelig brug for hjælp med at par opgaver, hvor jeg er helt blank. Håber i kan hjælpe mig med opgaverne :) For en person A viser nedenstående tabel udviklingen i vægten, efter at A har benyttet et bestemt slankemiddel i 4 uger. Antal uger slankemidlet er benyttet 0 4 A... -
Hvad betyder 1.g?
ForumindlægHejsa allesammen, Jeg har et ret simpelt spørgsmål jeg håber du vil hjælpe mig med. Jeg har klaret det dårligt (i hvert fald under forventning) her i de to første standpunktskaraktere på stx, 1.g...Det har slidt på min selvtillid og motivation. Jeg får af vide at jeg bare skal gøre det bedre ... -
Udklædning sidste skoledag :D
ForumindlægHEEY allesammen!! Ville spørge om, hvad I var udklædt/skal udklædes som på sidste skoledag i 9.klasse.. Kunne være jeg ville få lidt inspiration fra Jer :P Knus Artemis :D -
Lavt gennemsnit
ForumindlægHej Jeg er ca. halvvejs igennem STX, i 2.g og jeg er begyndt at bekymre mig om mine karaktere. Mit gennemsnit ligger på 4,1 og de 5 B-fag jeg afslutter i år, har jeg kun fået 4 og to 02. Jeg klarer mig ikke ret godt til de mundtlige eksamener, fordi jeg går så meget i baglås. Er jeg helt ... -
logoritme funktioner
ForumindlægHej alle Er ny her på siden, håber nogle kan hjælpe mig med matematik, som er det sværeste fag for mig. som et mål for surhedsgraden af en væske benyttes PH værdien der defineres som: Ph= - log (c), hvor c betegner koncentrationen af H3O+ ionen og måler mol/l A, bestem k... -
Hjælp søges til matematikopgave, hasteeeeer!!
ForumindlægHar prøvet at kæmpe med denne her opgave i matematik, uden at finde frem til en løsning, håber at der er en venlig sjæl derude som kan hjælpe mig :) En funktion f er givet ved: a) Bestem en forskrift for den stamfunktion til f, hvis graf går gennem punktet P(4,10). -
3. gradspolynomier - Hvordan løses det?
ForumindlægHey drenge. Jeg går i 1.G har matematik på B og har fået til opgave at løse ligningen: x^2 - 20x + 51 = 0 Jeg ved, at resultatet er [3,17] da man kan se det i facitlisten, men ved ikke hvordan man regner det ud. Så hvordan skal man løse det? Hvilken/Hvilke formler skal jeg bruge? På forhånd tak! -
Dividere!
ForumindlægJeg kan ikke lige finde ud af hvordan jeg skal regne denne her opgave i hovedet? Opgaven: 98kr af 350kr i procent. Jeg ved at formlen er 98:350 * 100 Men jeg ved ikke hvordan jeg skal regne den i hovedet? Det er nemlig til en færdighedsprøve ?? -
Ingen karakter i idræt.
ForumindlægHvad kommer det til at betyde for min studenter eksamen og mit gennemsnit at jeg ikke har fået nogen karakter i idræt? Jeg har pga mit knæ ikke kunne være med i timerne siden November 2005.. -
Hvad sker der hvis jeg ikke dukker op en min naturfagseksam?
ForumindlægJeg er rigtig langt bagud i alle naturfag og har meget svært ved at forstår fagene, så jeg har gjort mig mange overvejelser og har derfor valgt ikke at dukke op til eksamen. Jeg er dog meget i tvivl om hvad der vil ske hvis jeg ikke dukker op? -
Transformations forsøg til FSA
ForumindlægHeej1!!! Jeg skal op til FSA fysik/kemi på mandag, men er lidt i tvivl om hvilke forsøg jeg kan lave til emnet transformation, hvis jeg kommer til at trække det. Er der nogle der har gode ideer? På forhånd tak.. -
Engelsk sætning, hvordan?
ForumindlægJeg sidder og skriver engelsk stil, men er kørt virkelig fast i en sætning jeg simpelthen ikke ved hvordan man siger.Sætningen lyder sådan "Flyet var stadig ikke kommet"Og tror slet ikke i vil høre min oversættelse "The plane was still not came"Jeg ved den lyder dumt, men sige... -
For oldtidseksperter og dem der skal til eksamen!
ForumindlægHej allesammen!Jeg står og skal til eksamen i old på fredag.Fik liii´' en lille ide.Hvis der er nogle der er interesseret kan vi udveksle noter og tilføje? - så kommer der forskelligt syn på sagerne.Til eksperterne :-) Hvis i har tid, ville det være dejligt at få jeres syn på sagerne.Mit pens... -
Rettelse hjælp???
ForumindlægHeysa, tænkte om nogle lige havde tid til at rette lidt på mit engelske. Hilsen Christina :-) This story shows how a man suddenly experiences the real life. When Lockhart found this girl, he is being surprised at such a young girl is not a student, but a homeless person. He thinks that young pe... -
forberedelse til 24timers eksamener?
ForumindlægHejsa. Jeg har 2 24-timers eksamener her på mit sidste år, og jeg kæmper virkelig med, hvordan man læser op til sådan en eksamen. Man trækker jo, går hjem og har 24 timer.. så man har jo masser af tid, og hjælp at hente. Det eneste jeg rigtig har kunnet gøre som forberedelse her nogle dage før mi... -
El-lære
ForumindlægDu serieforbinder 3 modstande 4,0 ohm, 8 ohm og 16,0 ohm. (tegn et diagram) Strømmen gennem modstanden 4,0 ohm måles til 1,0 A. 1. Bestem strømmen gennem 2 andre modstande - Bestem strømmen gennem hele kredsløbet 2. bestem spændingsfaldet over hver enkelt af modstandene og spændindsfaldet... -
Skæring ml. to linjer i rummet
ForumindlægSkæring ml. 2 linjer i rummet m: [x,y,z] = [x1,y1,z1] + t • [r1m,r2m,r3m], t∈R l: [x,y,z] = [x2,y2,z2] + s • [r1l,r2l,r3l], s∈R Er min fremgangsmåde korrekt (er der noget, der kunne gøres bedre eller undlades) ? Tak :) 1) Parallelle? - Hvis rl x rm = 0... -
Videregående uddannelser bagud med læsning!?!
ForumindlægSidder med en mega øfferen situation! Jeg er bagud med 87 siders læsning og de skal indhentes snarrest muligt! Hvad kan jeg gør? Har i en taktik/fremgangsmåde? Skal jeg droppe nogle af foelæsningerne for at læse op på det? -
Oversættelse af tekst
ForumindlægHej :) Jeg skal oversætte en tekst i engelsk, og ville spørge om, der ikke er en venlig sjæl derude, med lidt overskud efter en hård skoledag :D tror ikke den vil volde problemer for de fleste, men er ikke selv så god til at oversætte fra dansk til engelsk. Alle ved, at det med at blive voksen i...
