Søgning på: srp historie samfundsfag nazisme. Resultater: 18761 til 18780 af 27855
-
keplers love
Forumindlæger der nogen der ved hvordan man udleder keplers love matematisk?? jeg kan ikke finde ud af det og ville blive rigtig glad for neget hjælp -
Hvad sker der ved en nedsmeltning
Forumindlægnogen der kan hjælpe med at forklare om hvad der sker ved en nedsmeltning i et atomkraftværk? -
Vektorfunktioner vinkel mellem hastighedsvektorer
ForumindlægHej Jeg kan ikke forstå hvad jeg gør forkert. følgende opgave: bestem vinklen mellem de 2 hastighedsvektorer i dobbeltpunktet (16,8) i vektorfunktionen f(t)= (t^3-12t) (t^2-2t) Jeg har fået t=-2 v t=4 dette passer også når jeg indsætter dem i y-funktionen giver y-værdien=8 og det er pu... -
Salicylsyre
ForumindlægJeg sidder med en delopgave, som lyder: Beregn det teoretiske udbytte af salicylsyre. Jeg har: macetylsalicylsyre=1,459 g, hvilket er et procentvist udbytte på 97,3 %, hvoraf der (efter sugefiltrering) er kommet 3,482 g salicylsyre ved tilsætning af 2 M saltsyre (til pH=1). Hvordan gør jeg de... -
Funktionelle grupper hos serotonin
ForumindlægHej alle, jeg sidder og skal udpege de funktionelle grupper i serotonin, og jeg er lidt i tvivl om jeg har gjort det korrekt, så jeg ville sætte stor pris på hvis der var en som kunne hjælpe mig :-) Har vedhæftet en billede hvor jeg har markeret grupperne med farvede ringe: To amider markeret me... -
Hvor meget tæller prøverne?
ForumindlægHvor meget tæler NV og AP? Jeg har læst at det er 0.5 men betyder det så at den ikke kan trække ens standpunkt ned? -
Endnu en indledning.
ForumindlægHej. Nogen der vil tage et hurtigt kig på min indledning og give lidt ris/ros? Indledning I denne opgave vil jeg beskæftige mig med online markedsføring af pokersider, jeg har valgt at analyser Interpoker’s online markedsføring. Herudover vil jeg fokusere på online markedsføring generelt, ... -
Harmoniske svingninger
ForumindlægEr der nogen der er HERRE gode til fysik, og kan hjælpe mig med at forstå noget? Jeg kan ikke forstår hvordan de finder løsningen på denne differentialligning af anden orden: x''(t)=(-k/m)*x(t) Jeg ved at det skal give x(t)=A*sin(w*t)+B*cos(w*t), men hvorfor? og hvordan? En der ved hvorfor?? -
Østrogenfølsom brystkræft
ForumindlægHej. Opgaven lyder således: Østrogenfølsom brystkræft betyder, at brystkræftceller stimuleres til celledeling, når der er østrogen tilstede. Ved at undersøge celler fra en kræftknude kan det afgøres, om cellerne er østrogenfølsomme. 1. Giv forslag til, hvordan det eksperimentelt kan undersøges,... -
hurtig hjælp ? hvilken funktion nervesystemets forskellige enheder har?
Forumindlæghvilken funktion nervesystemets forskellige enheder har? Er der ikke en klog én der vil hurtig forklar mig hvad dette betyder. ! meget hurtigt ? altså hvad skal jeg skriver om ? -
farve
Forumindlæghej alle. :) jeg sidder lige og skriver om farvestoffer. jeg undre mig lidt over hvad det egentlig er der giver et stof dens farve? -
RSA KRYPTERING
ForumindlægHJÆLP! Jeg ved ikke helt hvad jeg har gjort galt her, men jeg skal kryptere og dekryptere ordet RSA, hvor blokstørrelsen er 1 og jeg benytter mig af den "simple tegntabel" A=00 B=01 C=02 osv. Jeg har fået oplyst at p = 7, q = 13 og k = 5 dvs. at n = pq = 91 og phi(n) = (p-1)(q-... -
Studierapport
ForumindlægHej Alle! Jeg står i en lidt kritisk situation.. Jeg ved ikke hvordan man skriver en studierapport?? Vores lærere har ikke fortalt os hvordan man skriver en studierapport, så er der nogen som kan fortælle mig hvordan?? Mange tak på forhånd -
Tid til undervisning, lektier, venner, job og fritid? (HHX)
ForumindlægHejsa. Jeg vil meget gerne vide jeres erfaringer med at gå på HHX. Jeg skal starte efter ferien. Kunne godt tænke mig at vide hvor meget tid i bruger på lektier gennemsnitlig hver dag - og hver uge? Hvordan får i det hele til at passe sammen med venner, og hvor meget kan i holde til at arbejde ve... -
SRO
ForumindlægHey guys.. Jeg sidder nu med min SRO, og er gået lidt i stå med den. Jeg har fået til opgave at skulle give en vurdering af forholdet mellem den religiøse kult (Artimis-kulten) og de mytologiske skildringer af Artemis. Jeg har lidt svært ved at gribe opgaven an, og finde ud af hvordan jeg ... -
nødhjælp (fysik eksamen på torsdag)
Forumindlægjeg skal op til fyisk eksamen på torsdag , og jeg virkelig bang for at trække solsystemet eller astronomi .. hvis nu jeg trækker solsystemet, hvad kan jeg snakker om ? hvis jeg trækker astronomi , hvad kan jeg snakker? er der nogen som kan hjælper mig ved det ....... -
Georg Mohr konkurrencen
ForumindlægPå tirsdag den 4. december går det løs for første runde af Georg Mohr konkurrencen. Georg Mohr er en konkurrence, der henvender sig til matematikinteresserede elever på ungdomsuddannelserne. Er det fedt at være med i Georg Mohr? ... -
Beregning af delta(Hm) udfra bindingsentalpier
ForumindlægHej! Jeg har nogle problemer med at finde det korrekte facit til følgende opgave, når den skal løses vha. bindingsentalpier og Hess' lov. Brug bindingsentalpier til at beregne delta(Hm) for reaktionen: CH2=CH-CH3(g) + H2(g) → CH3-CH2-CH3 (g) Facit er -124 kJ/mol På forhånd tak for ... -
Outline - Viden om "The Plague"
ForumindlægHej! Jeg sidder med en Outline hvor jeg har undeemnet: The Plague (Pesten) Jeg skal bland andet tale, hvordan pesten kunne have været undgået. Problemet er så bare, at jeg simpelthen ikke kan finde viden om det nogen steder - har søgt og søgt... Nogen der ved noget hvordan det kunne væ... -
hvad kan litteraturen bruges til?
Forumindlæghvad kan litteraturen bruges til? - i må gerne komme med alle jeres forskellige synspunkter :)
