Søgning på: engelske socialister holger drachmann analyse. Resultater: 18781 til 18800 af 45450
-
Hjælp til Indledning af opgave
ForumindlægHej alle. Jeg er i fuld gang med min dansk/historie opgave, hvor jeg skriver i både dansk og historie om Vilhelm Buhls radiotale, der omhandler modstand og sabotage fra den danske befolknings side under besættelsen. Jeg er meget i tvivl omkring hvordan min indledning skal skrives. Jeg dog skr... -
3.g Jean-paul Sartre - Kvalme
ForumindlægJeg har rodet mig ud på dybt vandER der nogen der har en opgave liggende, eller kan give nogle gode råd til hvordan jeg skal håndtere analysen !!? -
Denne simple tyske adjektiv
ForumindlægHej Min lille bror Hvis man skulle finde den rette endelse for "lille" dvs. klein, hvordan kan man det? Synes ikke, at man kan analysere den. -
grantræet
Forumindlægeksame hjælpe hej er der nogen som ligger inde med en analyse eller lignende af hc andersens grantræet?? jeg har søgt meget på google, men kan virkelig ikke finde noget -
Dansk synopsis, Hjælp!!
ForumindlægHej mennesker. Jeg skal aflevere, min dansk synopsis på tirsdag.. Problemet er bare, at jeg har glemt, hvad for nogle punkter der skal være??? Det til mundligt dansk. Har trukket emnet "det at miste" og novellen jeg har valgt er "min mors stemme, Pia Juul" -
hjælp til dansk opgave
ForumindlægKan ikke helt forstå opgave formuleringen: Du skal først redegøre for transaktionsanalyse og for de vigtigste begreber i samtaleanalyse som sproghandlinger, samarbejde, høflighed, undertekst, face og facework, ud fra baggrundsteksten samtale og regler for sproglig opførsel. Analyser herefter ud... -
AT HJÆLP - HASTER! HASTER! HAASTER!!
ForumindlægHej, Jeg skal skrive om De Unge Mødre i fagene dansk og samfundsfag. Under samf vil jeg tage nogle statistrikker, etc. men jeg aner ikke hvad jeg skal lave dansk - altså hvad skal jeg analysere? hvordan? skal det være en episode? og hvilken analyse model er der, dér? På forhånd tak! Har virrkelig... -
DHO - Historie
ForumindlægHej. jeg er igang med at skrive DHO, og jeg har valgt at skrive i historie. og der skal man analysere ens kilder. men jeg ved ikke hvordan man gør.... er der nogen som kan hjælpe mig?? :) -
Forskellen på brugen af de to verbaltider?
ForumindlægHej folkens. Jeg øver op til den første del uden hjælpemidler i engelsk. Men jeg kan dog ikke finde ud af den her. Er der en der vil være sød at forklare mig hvad jeg præcis skal gøre.. For jeg forstår det ikke.. I nedenstående tekst er der brugt både simpel tid og udvidet tid. Forklar ud fra... -
Forbedre sig ved alle fag?
ForumindlægJeg vil gerne høre om i har nogle tips og tricks eller råde om gode karakter i alle fage. Jeg har spurgt og spurgt til læreren, forældre, venner, søskende og nu til jer om hvordan jeg kan forbedre mig til alle fagerne. Jeg har virkelig en dårlig gennemsnit ... og ville meget gå op til 7 gennem... -
Hvordan kan man for ok karakter i tysk?
ForumindlægHej vil gerne vide hvordan man muligvis kan få 12/12 i tysk! Nogle som kan hjælpe for syntes selv det er ret svært at bare få 10. -
hjælp til oversætte
ForumindlægHej. Jeg skal skrive et brev til Ikea, men er ikke så god til engelsk. Er der mon en, som har lyst til at hjælpe mig med at oversætte et kort brev fra dansk til engelsk. Det er lidt under en side. På forhånd tak. -
Hjælp til små sætninger
ForumindlægNogen der gider retter de små sætninger her; de rigtiger versioner er de danske. 7-B 1. Du må gerne gå nu. 2. Jeg må have en ny kjole 3. Hvorfor må vi ikke gå nu? Alle de andre har fået lov til [at gå] 4. Anna er her ikke; hun må være syg. 5. Nej, du må ikke forlade os. 6. Han mistede sit arbejd... -
Dansk metode - naturalisme og J. P. Jacobsens "Mogens"
ForumindlægJeg skriver AT i biologi og dansk om hvordan Darwins teorier påvirkede litteraturen og i den forbindelse skal jeg analysere J. P. Jacobsens novelle "Mogens". Selvfølgelig bruger jeg analyse og fortolkning her, men jeg kan ikke finde ud af hvilken metode (eks. biografisk, nykritisk osv.)... -
Oversættelse af "herefter kommer der for alvor skub i handlingen"
ForumindlægJa spørgsmålet er hvordan jeg oversætter følgende "herefter kommer der for alvor skub i handlingen" til engelsk? -
Oversættelse af 'fragtfrit'
ForumindlægHej Alle. Hvordan oversætter jeg ordet fragtfrit til engelsk? Jeg har nogle forretningsbreve som aflevering. Er det freight-free, eller delevery-free? - Eller noget helt andet? PÅ forhånd tak! -
Hjælp mig med adresse!! Engelskbrev...
ForumindlægHej, jeg skal lave et engelskbrev, men jeg kan ikke komme på nogle engelske adresser, så det virker normalt? Kan i hjælpe mig?:-) Tusind tak på forhånd! -
eksamen hvad skal jeg sige
Forumindlæghej jeg har valgt og sige lidt om homeless(hjemmeløse) i engelsk eksamen Hvad skal jeg sige kan i ikke hjælpe mig -
City Life
ForumindlægHeeej. Er der nogle der kender bogen "City Life"?, hvis der er vil i så ikk være sød at skrive et referat om bogen til mig på engelsk? ;) -
"mum and me" OR "me and mum"
Forumindlæghedder det; "mum and me" eller "me and mum"?.. på dansk siger man sig selv til sidst, men hvordan er det på engelsk?
