Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 18781 til 18800 af 48240
  • Studireretning = SRO??

    Forumindlæg
    Hey. Jeg er 3.g'er og har studiretningen: Mat A,fys B, kem B Er der nogen af jer, som ved om jeg kan vælge at skrive SRO i Kemi B (hovedefag), samt biologi c og evt historie som delfag??
  • Separation af de variable

    Forumindlæg
    Hej derude :) Jeg har fået en opgave, hvori der står, at jeg skal benytte separation af de variable til en anden ordens reaktion (kemi). Jeg skal beskrive egenskaber funktionerne, der er løsninger til den betragtede differentialligning, og til sidst skal der kommenteres på modellens gyldighed set...
  • SRP om kræft

    Forumindlæg
    Nogen, der har nogle goder vinkler til SRP om kræft? Jeg kan kombinere disse fag: Mat A Kemi A Fysik B Biologi C Dansk/historie A Jeg synes, det er ret svært, når jeg kun har bio på c-niveau.
  • Ændring af karakter?

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har lige et spørgsmål angående ændring af karaktere.Vi fik jo alle vores afgørende årskarakter lige inden vi fik af vide hvilke fag vi skulle op i. Jeg var desværre så uheldig at blive trukket til at skulle op i spansk - mit forhold til min spansk lære er ikke just det bedste. Men så ske...
  • Blandede matematikopgaver

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan hjælpe med følgende opgaver? 9 c 10 a og b 11 13 På forhånd mange tak! :)
  • Procent

    Forumindlæg
    Hej. Et beløb vokser med 2% pr. år. Hvorr mange procent vvokser det med på 5 år. Jeg vil skrive f(x)=1-1,02^5 men er ikke sikker. Nogen der kan hjælpe. Mvh.
  • Atomfysik på vegne af Thilo 1507 fra en tråd med helt andre spørgsmål

    Forumindlæg
  • Funktioner

    Forumindlæg
    Hej håber i vil hjælpe mig med de her opgaver har sat et billede ind af dem Tak på forhånd
  • elektriske kredsløb

    Forumindlæg
    Nogen der kan hjælåe med denne opgave? Udregn resistansen på en 10 m lang kobber ledning med diameter d = 1 mm
  • Udregn diameter på cylinder

    Forumindlæg
    Hej. Hvordan udregner man diameter på en cylinder, hvis man kun ved, at den er 100 cm høj og kan rumme 24 liter? Nu har jeg ledt efter en formel, men kan ikke lige finde en. Er der nogen der kan hjælpe?
  • samlet resistans af kobberledning

    Forumindlæg
    Jeg skal finde den samlet resistans i en kobberledning. Jeg ved at formlen jeg skal bruge er R = ρ * L/A. Ledningen er 50 m lang og tværsnitsarealet er 1,5 mm2. Når jeg udregner det, får jeg 5,733333333 * 10-7. Giver resultatet mening? Jeg synes det er et ret lavt tal :/
  • Enheder

    Forumindlæg
    Masse = g Molar masse = g/mol Stofmængde = mol Koncentration = Mol/L Volumen = L Er det de rigtig enheder? Kan der være flere enheder?
  • HJÆLP!! tryk og idealgasligningen

    Forumindlæg
    Kan nogen hjælpe mig med denne her opgave? 10. En dykkers scuba-udstyr indeholder trykflasker med et samlet rumfang på 12,0 L og et lufttryk, som til at begynde med er 20,2 MPa. Dykkeren suger 15 L/min luft ind i masken. Hvor længe kan dykkeren højst opholde sig på 10 hhv. 20 meters dybde? Je...
  • Ellære

    Forumindlæg
    Hej Jeg har denne opgaver som jeg ikke kan få til at går op. jeg er nået frem til at jeg skal bruge formlen: ρ=R (A/l), men mit resultat er langt fra rigtigt. Er der en som kan hjælpe med opgaven?
  • Hvordan beregner jeg konc. af Ag+ ???

    Forumindlæg
    Mit spørgsmål er vedhæftet her: https://imgur.com/a/BaGuSfB Og facit er vedhæftet her: https://imgur.com/a/yaCSZJd Jeg ved ikke hvordan jeg skal gå videre. Indtil videre har jeg kun skrevet følgende: K=[Ag(NH3)2+]/[Ag+][NH3]2 Og Koncentration af [NH3]=0,2 M Fortyndingen er 1/20 altså 1 ml A...
  • LEJ EN HISTORIE LÆRER

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg skal til historie eksamen (stx 3.g) d.27 trækker d. 26.. og jeg søger en historie lærer, selvfølelig mod betaling. Nogle der har lyst/kan hjælpe? Hilsen Christopher
  • areal af parallelogram..

    Forumindlæg
    jeg vil høre hvad de mener med det sidste del spørgsmål i opgave 2 i nedenstående link??? http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer04/2004-8-1-MED .pdf?menuid=150560 det jeg ikke forstår er det tegn der står efter t..5???
  • Lysias' 1. tale

    Forumindlæg
    Hej, Er der nogen der kan give nogle gode råd om hvad i vil snakke om hvis i trak et stykke fra "FORSVARSTALE I SAGEN OM DRABET PÅ ERASTOSTHENES" til en old-eksamen? Hvordan vil i analysere/fortolke den? Vil i komme med eksempler på de appelformer der anvendes i talen eller hvordan vil...
  • Kan ikke forklare.

    Forumindlæg
    Jeg har et stort problem når jeg skal forklare. Ingen forstår hvad jeg siger x/ Er et stort problem her til eksamen. Hvad kan jeg gøre? Hvordan kan jeg 'lære' at forklare? Nogle ideer?
  • MUNDTLIG SPANSK!

    Forumindlæg
    Jeg skal op og trække spørgsmålet til min mundtlige spansk eksamen onsdag og sidder nu og læser. Men jo mere jeg læser, jo mere uoverskueligt bliver det hele. Er der ikke én som har nogle fif til at læse op til mundtlig spansk?

Søgninger relateret til kemi eksamen 2010