Søgning på: matematik noter 10 klasse. Resultater: 18781 til 18800 af 92586
-
Funktion i excel
ForumindlægHej :) Jeg har en matematik aflevering for til efter ferien, og jeg skal lave et diagram ved hjælp af denne funktion: f(x) = 0,65x + 21 Jeg kender ingen x- eller y-værdier, og kan ikke se hvordan jeg skal kunne lave diagrammet ud fra de kendskaber jeg har til excel. hjæælp! -
Logaritmen???
Forumindlæghej:) jeg har en matematik lærer som er meget glad for at man skal kunne regne alt på en lommeregner, og jeg vil derfor hører om der er nogen som ved hvordan man kan udregne Logaritmen(log/ln) i hånden hvis der fx. stod, og bare generelt: ln (16/4) = ? -
Hjælp, til graf!
ForumindlægHej, jeg sidder med min matematik-opgave, og tænkte på om i andre ved hvordan man tegner en graf. I denne situation, skal jeg tegne en graf så ledes: y= x + 1 Håber virkelig i kan hjælpe! -
Optagelsesprøve HTX
Forumindlæghej allesammen Her på Mandag skal jeg til optagelsesprøve ind til HTX, og ville meget gerne høre hvad man skal til prøven? Jeg kunne selv forestille mig det var Dansk,Matematik og Fysik... Men Vil rigtig gerne høre fra nogle der har været op til sådan en optagelsesprøve Hilsen Victor -
Pointsystem
ForumindlægHej, Jeg har ledt efter listen over hvilken karakter, som gives ud fra et hvis antal point i skriftlig matematik i gymnasiet på 2 årigt A-niveau. Nogen som ved hvor man kan finde den oversigt? //Mads... -
Ophører på Studieportalen
ForumindlægFor en ordens skyld skal jeg meddele. at jeg er ophørt på Studieportalen. Det har være morsomt (i de fleste tilfælde) at være behjælpelig med det, jeg er bedst til: tysk, amerikansk, matematik, fysik, dansk og svensk. Venlig hilsen Erik Morsing. -
Algebraiske metoder?? Hjælp...
ForumindlægEksamnens spørgsmålet lyder: Algebraiske metoder Specielt ønskes en gennemgang af anvendelse i ligninger. Vi sidder to der skal op til eksamen i mundtlig matematik, men vi ved ikke helt, hvordan vi skal forstå spørgsmålet, og hvordan det skal besvares... På forhånd tak:) -
Redegør for løsning af 2 ligninger med 2 ubekendte
ForumindlægHej, Jeg skal op til mundtlig matematik her på torsdag, og kan ikke rigtigt finde ud af følgende spørgsmål: 9. Redegør for løsning af 2 ligninger med 2 ubekendte9. Redegør for løsning af 2 ligninger med 2 ubekendte På forhånd mange tak. Med venlig hilsen Tobias H. -
Procent
ForumindlægHvor meget større er 10 end 8. (10-8)/8*100=25% 10 er 25% større end 8. Hvor meget mindre er 8 end 10 (10-8)/10*100=20% 8 er 20% mindre end 10 Forstår det ikke, hvorfor 8 er 20 % mindre end 10, når 10 er 25% større end 8. Tak på forhånd -
Spansk - HJÆLP!
ForumindlægHey folkens , har virkelig brug for hjælp. Vi repeterer futurum i morgen. Mon det bliver svært ? - Recordamos futurum mañana. Me pregunto si será difícil Repeterede i præteritum i går ? - le hizo reating que el pretérito tensa ayer De sidder i klassen og repete... -
Oversættelse
ForumindlægHej allesammen :-) Jeg ville høre om denne engelsk oversættelse lyder rigtig nok? Den danske artikel vi skal oversætte lægger vedhæftet Our son at 14 does not know, what he wants to do, and he is not very good at anything – either in the school or outside. We support him as good as we are ... -
simpel enhedsomregning
ForumindlægHvordan omregner jeg Mpc (megaparsec) til km? og sek til år?Eks. 1 1-------- = --------- 510 km/s 510 km/s ---- ------------------ Mpc 10^6*3,3*9,46*10^12 = 6,06*10^12sek = 1,9 mia årJeg forstår ikke hvordan man får de resultater...? -
Statistik
ForumindlægHejsa Er der en venlig sjæl som kan hjælpe mig med disse to statistik opgaver. Jeg er så ked af at jeg ikke fulgte med i klasse, da vi havde haft om statistik, og håber derfor i kan forklare mig det. Opgaven er vedhæftet. -
Emne-opdeling på studieportalen
ForumindlægJeg kan se at der oprettet mange indlæg under matematik, så de interessante indlæg forsvinder helt i mængden. Kunne vi ikke have to emner: Elementær-matematik vs. universitets-matematik. Så bliver det mere overskueligt. Eller har I andre alternativer? -
Omregning af enhed
ForumindlægHej Skal dividere to tal, som har hver deres enhed. Det ene er J*nm og det andet µm. Resultat skal ud i J, hvordan regner jeg enten nm eller µm om? På forhånd tak -
PRIVATLÆRER SØGES
ForumindlægHEj j søger privatlærer i matematik hvor kan jeg finde det?? Mvh Mig -
EN Vigtig opg, som jeg skal afl. som jeg ikke kan finde ud af
ForumindlægHeeej .,..:DHåber i kan hjælpe mig med den her,..- Givet er et rektangel med længde L og H. Hvis du lægger 8 cm til længden L og 10 cm til højden H, får du et areal der bliver 464 cm2 større end det oprindelige areal. Hvis du derimod lægger 10 cm til længden L og 8 cm til højden H, får du et ar... -
herman bang opgave!
ForumindlægHej derude! fandt lige denne smarte side! hjælp mig sidder med en gruppe, og skal skrive og selve Herman Bang! Nogle som har nogle noter eller andet?? regnvejrshilsner Ida. -
Kid kill? af Ed mcbain
ForumindlægEr helt lost er der ikike nogen der står inde med noter eller bare kan hjælpe mig igang med kid kill? takker på forhånd -
tysk stil!
ForumindlægNogen som kan hjælpe med den opgave jeg forstår den ikke!http://peecee.dk/index.php?id=20838\nhttp://peecee.dk/index.php?id=20839\n\n
