Søgning på: biologi b eksamen. Resultater: 18801 til 18820 af 117955
-
Supplering mat A og indflydelse på gennemsnit?
ForumindlægHej allesammen. Jeg har to spørgsmål: Jeg har på min linje matematik på B, men vil gerne supplere til A efter gymnasiet, hvilket i mit tilfælde så ville blive mit 6. A-fag, da jeg af taktiske grunde hæver engelsk til A i stedet for matematik i 3.g (engelsk bliver dermed mit 5 A-fag i 3.g). Som ST... -
AT (religion og samfundsfag)
ForumindlægHej allesammen :) Jeg skal op i AT-eksamen på torsdag, og mit overordnede emne er: "rejser". Jeg har religion og samfundsfag som fagkombinationer, og jeg har om kultursammenstød og social arv. Mit spørgsmål er så, om der er nogen der ved hvilken metode der vil være god at bruge til rel... -
Mindstekrav 2
ForumindlægHej, jeg har skriftlig mat B eksamen i morgen og har fundet ud af, at jeg kan bestå min eksamen, hvis bare jeg har styr på mindstekravsopgaverne. Har fundet nogen eksempler på mindstekravsopgaver og har fået forklaring og svar til dem, mangler bare at få hjælp til 10 af dem. Jeg vedhæfter dokum... -
Naturfagshjælp til en matematisk dum sproglig!
ForumindlægJeg mangler meget hjælp til opgaver 6, 7 og 8. Skal ikke bare have resultater, for vil selv regne det, men mangler hjælp! Opgaverne findes på følgende link:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer05/natur-2005-17-1.pdfHjælp! Bare en forklaring til en enkel opgave vil redde mit liv :) -
Rodtræ
ForumindlægJeg har følgende definition af et rodtræ:"Et rodtræ er en retningsbestemt graf, der er sammenhængende, men som ikke indeholder en simpel kreds. Derudover skal én knude i grafen være rod, dvs. enhver kant i grafen skal være orienteret væk fra roden."Mit spørgsmål går på, om følgende graf... -
Utilfreds over SRP-karakter
ForumindlægHej Jeg er utilfreds over den SRP-karakter, som jeg er blevet tildelt. Jeg fik karakteren 7, men havde satset på at få 10, men inden jeg klager, vil jeg høre, om det kan betale sig... Jeg vil blive rigtig glad for, hvis nogen gad tage sig den tid at læse den igennem, for hvis jeg rent faktisk h... -
hej
Forumindlægnu kunne jeg ikke finde en rigtig side forum at skrive det her, så det kommer her. Jeg ville spørgre jer, folk, som gik og stræb efter de 10 og 12 taller på jeres sidste år i HF eller gym for at få en godt snit, (jeg er på HF). Nu, hvor jeg skal starte på mit sidste år i HF vil jeg gerne gå eft... -
Musik på Gymnasiet?
ForumindlægJeg er imod, at faget musik kan tages på højniveau i gymnasiet. Jeg mener, at musik er i samme kategori som idræt og billedkunst. Disse er obligatorisk og kan så også tages på mellemniveau - det samme burde gælde for musik - hvad er forskellen? Jeg bliver bare irriteret over at se, mine klassekam... -
Facit/løsninger for matematik A 25 maj 2018
ForumindlægHej alle, flere efterspurgte om løsninger til årets opgaver, ja. De kommer her. Jeg har løst dem hurtigt i Maple, så om de er fejlfrie garanterer jeg ikke for. Delprøve 1: Opgave 1 Opgave 2 Opgave 3 C er grafen for h(x) B er grafen for f(x) A er grafen for g(x) Opgave 4 x: tid, målt i å... -
Rumvektor
Forumindlæga) Bestem en ligning for den plan α , der indeholder punkterne A, B og C. Svar: α : 272x + 918y - 648z = 114206, hvor normalvektoren til denne plan er (272,918,-648) b) Bestem vinklen mellem α og β . Kommentar: Kan man sige, at normalvektor for planen β, er (32... -
iliaden
Forumindlæghej.. er der nogen som ligger inde med nogle noter til iliaden? evt. analyse af delene 1, 3, 6 og 18 eller lign?ville være en stor hjælp.. har en deadline i morgen.. -
parabel
ForumindlægHvordan finder man en ligning til en parabel, når man kun kender toppunktet og et støttepunkt?Hvordan er nu formlen for afstanden fra punkt til punkt? Har i evt nogle links til formelsamlinger? -
ret linje
Forumindlæghej..en ret linje "l" har ligningen 8x-4y=lbestem hældningskoefficienten for lhvordan gør man det? -
Smidt ud i slutningen af 2g
ForumindlægHej, jeg har lige fået et brev om, at jeg er blevet smidt ud af mit gymnasie p.g.a en lave karakter i 2g, men så tænkte jeg på om, jeg ikke bare kan tage det andet år på HF, og stadig blive student næste år bare som en fra HF? For har jo afsluttet alle mine C fag, så er det muligt? Mange tak på f... -
karakter
ForumindlægHej alle..... Jeg vil høre om nogen ka hjælpe med at forklar hvordan man regner gennemsnitet ud efter den nye 7-trin skala når man går på HF Tak på forhånd -
terminsprøve
Forumindlæghvor mange point giver de forskellige opgaver med hjælpemidler til matematik A terminsprøve og hvor mange point skal man have for at bestå? -
Reformelever får det svært på universitetet
Forumindlæg"Nu kommer reformstudenterne": http://universitetsavisen.ku.dk/dokument9/nyhedsarkiv/2008/dokument76/ Kort sagt er artiklens pointe, at reformeleverne får det sværere fagligt, fordi de nye fag (AT) og den nye struktur i gymnasiet gør, at tværfagligheden stiger på bekostningen af faglig... -
Karaktere i old?
ForumindlægHej, Er der nogen der ved om man får standpunktskaraktere i old? -
karakter
ForumindlægHej. I går fik jeg min aflevering tilbage (C-fag). Jeg afslutter mine c-fag her om en månedstid. Det første standpunkt i dette skoleår har jeg fået 12 i det såkaldte c-fag, dog har jeg fået 10 i min aflevering. Er virkelig frusteret over dette og ved ikke hvad jeg skal gøre, jeg græder inderst i... -
proportionalitet
Forumindlæghej alle sammene jeg sidder her med 3 spørgsmåler som er ligger i vedhæfte som billeder.
