Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 18801 til 18820 af 135324
-
kovalent binding og orbitaler
ForumindlægHejsa!Er der nogen, der er meget gode til at forklare hvad en kovalent binding er, og hvad orbitaler er og hvad sp2,sp3 osv. hybridiserede bindinger er. Jeg forstår det simpelthen ikke. Har læst det flere gange og det bliver jo ofte nævnt når man går i 3.g og har kemi på højniveau. Har pt. om spe... -
Koordinaterne til diagonalenes skæringpunkt i en rektangel
ForumindlægHej...Har en rektangel ABCD der er bestemt ved:A(-1,2)B(4,2)C(4,5)D(-1,5)Jeg skal så finde koordinaterne til diagonalernes skæringspunkt? men hvordan? -
Hjælp!! :(
ForumindlægJeg har et problem. Jeg har fået er fs10 ark hvor der er en tekst der hedder "tanken tom" Der står: "Skriv din fortolkning og vurdering af sangteksten" Jeg har prøve og prøvet, men er gået i stå.. Kan i komme med inspiration? Det ville være en KÆMPE hjælp! Tanken tom Ha... -
Differentier udtryk !
ForumindlægHey sexies !Nu skal jeg igang med af differenter et udtryk, men jeg kan satme ikke huske regnereglen for dette utryk, så hvis en kunne hjælpe !udtrykket: x(1-x)^3Også løs ligning f39;(x0) = 0 ? -
13 i mat (folkeskolen)
ForumindlægHej alle sammen, da jeg er interesseret i at få et 13 tal i mat, ville jeg hører hvad kravende dertil er. Hvd kræves der for at få 11? Er træt af at få 10 hele tiden! :( Håber i i kan bidrage med noget hjælp på forhånd tak og fortsat god dag! :) -
Polynomier
ForumindlægDer er oprettet en del indlæg om det samme emne, så jeg lægger min pdf-fil ind, som giver essensen af emnet. Style -
optimering mark og køer
Forumindlæghar vedhæftet filen for opgaven. Nogen der har styr på optimering. -
afleveringer
ForumindlægHej.. Jeg går i 9. klasse, men jeg har tænkt mig at tage gymnasiet, og har tit fået avide at der er mange afleveringer - fedt! Men hvor lang tid har man ca. til hver aflevering? (Cirka??) -
Nogle som kan hjælpe med opgave 4&5 kig på vedlagt billag
Forumindlæg:-) -
Vækstrate
ForumindlægJeg har probs med flg. opgave: Udviklingen i verdens befolkningstal havde i 1960 en årlig vækstrate på 2%, mens den årlige vækstrate i 2004 var 1%. I en model for udviklingen i verdens befolkningstal antages det, at der er en lineær sammenhæng mellem vækstraten og tiden (målt i antal år efter 19... -
Ny biologifagside
ForumindlægPå opfordring af chemistry_htx-sts er der nu oprettet en biologifagside med nogle spændende links. Siden kan ses her: https://www.studieportalen.dk/Search/?q=Biologi Hvis der andre, som har ideer til indhold på biologifagsiden eller til nogle af de andre fagsider er I meget velkomne til at sende ... -
Er -1 et primtal?
ForumindlægEr -1 et primtal og kan 1,5! udregnes? -
Si konstruktion
Forumindlægjeg er meget i tvivl ang betingelseskontruktionerne / si konstruktioner på spansk.. I min gramatik bog står der man skal skældne mellem om det er noget som er gjort/kan lade sig gøre eller ikke gjort/ikke lade sig gøre og alt afhængig af det skal udsagsordene enten stå i nutid-fremtid eller dat... -
REDUCER
ForumindlægHej :) jeg vil gerne blive mester i at reducer, derfor forstår jeg ikke denne reducering. -2(-5+x)-5 får det til = 2x-15 hvad gør jeg forkert? :) -
løsningsformelen for andengradsligning
ForumindlægHalløjsa Jeg skal lave en aflevering omkring emnet andengradsligning, men i opgave beskrivelsen står der, at jeg skal gøre rede for løsningsformlen for andengradsligningen - vil dette sige at jeg skal gennemgå beviset eller skal jeg noget helt andet? det ville være en stor hjælp fortsat goddag -
eksponential funktion
Forumindlægkan b godt være 0 i eksponentiel funktion -
c2=A2+b2 - ??????
ForumindlægHej. Det siger sig selv. Hvad er c2=a2+b2??? -
hvordan får jeg mest ud af fysik/kemi timen?
ForumindlægHej, jeg går i 7 og vi har rent ud sagt ikke lært en skid i fysik. - nogle der har nogle links til hvor man kan læse om en masse i fysik? Er ret desperat har prøve lige efter somemrferien og det er nogle ret brede emner jeg har om -
Euklids Elementer?
ForumindlægKan den bruges til noget nu om dage? Og hvad er niveauet? Kan begyndere bruge den? :) (: :) -
Redegørelse for formlen på mekanisk energi i gymnasiet, hvornår?
ForumindlægHej Jeg har haft om mekansik energi i 1.g, men jeg fik ikke forklaringen/beviset (eller hvad man nu skal kalde det) på hvorfor formlen ser ud som den gør. Ved selvfølgelig godt at det er summen af kinetisk energi og potentiel energi, men hvordan er så disse formler kommet til. Det har jeg ikk...
