Søgning på: matematik noter 1.g. Resultater: 18801 til 18820 af 47497
-
HJÆLP! Dansk - et dukkehjem
ForumindlægHej :) Jeg ville høre om der var nogle der kunne hjælpe mig igang med en dansk/historie-opgave. Jeg aner virkelig ikke hvad jeg skal gøre og så om der var nogen der kunne komme med nogle gode råd. Jeg skal desværre skrive ca. 6 sider og hvis det hjælper har jeg valgt at skrive om det naturalis... -
Hæve samf til B?
ForumindlægHej, Jeg overvejer at hæve samfundsfag til B. Hvordan er sværhedsgraden? Hvad synes I om faget - er det svært, let? Mvh. -
engelsk stil om sommerferie
ForumindlægHej jeg vil blive meget glad hvis nogen af jer ville rette min engelsk stil, da jeg nemlig er meget dårlig til engelsk. kh. pigen som virkelig ønsker at få sin stil rettet <3: Family travel I saw my friends for the last time, for I’m not going to see the class anymore. After the h... -
Økonomi eller Erhversøkonomi og filosofi?
ForumindlægHej alle, Jeg står overfor at skulle starte på studie til sommer, og jeg har sådanset fundet "drømmestudiet". Mit problem er bare, at dette ikke udbydes i Danmark, og at jeg rigtig gerne vil læse her til lands. Der er tale om "Philosophy, Politics and Economics", der måske... -
Hvorfor fælles nævner?
ForumindlægHejsa. Er der egentligt en matematik begrundelse for hvorfor at man skal have samme nævner når man trækker brænde fra hinanden eller lægger dem sammen? -
Hjæælp!
ForumindlægHey, nogen der kan hjælpe mig med det her matematik jeg kan ikke finde ud af det. PS. Skriv hvordan i regnet det ud (regnestykket) -
Engelsk rettelse
ForumindlægHey.. Er der ikke nogle, som lige vil være sød at rette den igennem. På forhånd tak.på dansk:JFK er titlen på Oliver Stones film om mordet på den amerikanske præsident i 1963, en kontroversiel film, som tegner til at blive årets mest omdiskuterede i USa. Samtidig med at historikere og andre sætte... -
Kort engelsk-oversættelse
ForumindlægHej :) Er der en meget venlig sjæl der gider kigge min engelsk- a aflevering igennem, og eventuel rette/påpege de fejl der måtte være? På forhånd mange tusind tak ;) Først på dansk: De kommer 10 minutter efter, at timen er begyndt. De har ikke lavet lektier, har glemt bøgerne der hjemme, forstyrr... -
Hjælp plz !
ForumindlægHej. Jeg skal oversætte en dansk tekst til engelsk, og jeg har oversat den, men er der ikke nogen der vil kigge den igennem og rette den ? ,s Dansk tekst : Hr, Blake ansås i almindelighed for en temmelig rig mand; men alle vidste, at han undgik at betale sine regninger, så længe han på nogen muli... -
Kan jeg komme ind?
ForumindlægJeg stiller spørgsmålet her, fordi jeg selv er i tvivl. Jeg vil gerne ansøge om at komme ind på samfundsfag/administration-linjen på uni. Problemet er at jeg har et dumt, dumt 5-tal fra min skriftlige eksamen i naturfag. Jeg har årskarakterer på 6 og 7 i henholdsvis skriftlig og mundtlig. Hjælper... -
Optagelsesprøve
ForumindlægHej.. jeg skal til optagelsesprøve snart. Og jeg håbede at der nogle der ville komme med en ide om hvad jeg skal øve på? Eller bare noget... -
en trekant opg
ForumindlægHej alle! Jeg skal lige have lidt hjælp med denne opgave: Beregn de ubekendte stykker i trekantet ABC, når A= 62 grader, a=15 og b= 7. Jeg ved ikke, hvordan man kommer igang med at løse den her opgave. Jeg har prøvet det. Hvis det var en retvinkel trekant ville det være lidt nemmere. Håber I k... -
Efter gymnasiet...
ForumindlægSå er gymnasiet snart slut for os 3g'ere og vi skal videre i livet. Men hvad skal I? Ansøgningsfristen er 5. juli så man skal snart beslutte sig! Jeg regner selv med at læse farmaceut. Andre? -
lån om finasiel regning
ForumindlægJD må låne af banken. Han låner 50000, som han vil tilbagebetale over 5 år. Banken siger han kan låne til 4% p.a. JD vil gerne have en halvårlig betaling. d) Beregn renten og derefter ydelsen pr halve år. Hvordan skal dette regnes ud? -
Er alle polynomier differentiable?
ForumindlægHej alle søde dejlige matematik-genier! Jeg er blevet stillet en opgave, som hedder: Er alle polynomier differentiable? Jeg må helt selv om, hvordan jeg beviser det, men jeg ved ikke hvor jeg skal starte.... Nogen der kunne hjælpe? På forhånd tak <3 -
SRP betallingsring
ForumindlægHej piger od drenge Jeg tænkte om i´havde nogle gode ideer til nogle problemstillinger i forhold til betallingsringen, jeg skriver i samfundsfag-Matematik håber i har nogle gode ideer :D -
Prøve uden hjælpemidler
ForumindlægHej! Til skriftlig matematik eksamen er der en times prøve uden hjælpemidler, men hvilke opgaver kan man lige komme ud for der? Er der nogen der har en komplet liste over de ting man skal kunne i hovedet? Det må alligevel være en del forskellige formler...? Hilsen Lena -
Faktorisering!
ForumindlægHej Vi skal op i mundlig matematik i morgen, og vi har sindsygt meget brug for lidt hjælp! Et af spørgsmålene lyder: Forklar om faktorisering. Er der nogen der kan sige os, hvad begrebet helt bestemt betyder? På forhånd tak :) Hilsen de to stressede! :P -
Dumpet på B-niveau
Forumindlæghej.. jeg er dumpet med et -3 i matematik på B-niveau, på HF. nu er jeg i tvivl om jeg så er bestået på C-niveau.. da jeg går på HF er der ingen årskaraktere. håber der er nogle der kan hjælpe mig her på forhånd tak. hilsen Lasse -
Er det muligt?..
ForumindlægHej. Jeg er en pige som har svært med matematik så vil derfor spørge jer, om det er muligt at gå fra karakterer 02- til 10 tal på et år hvis jeg arbejder på det. Kom gerne med gode råd, opgaver osv :-)
