Søgning på: naturgeografi vand. Resultater: 18801 til 18820 af 19366
-
Termisk kemi
ForumindlægHej, er der nogle, som gerne vil hjælpe mig med opgave b? :) -
Syre/base par
ForumindlægH2S syre H2S+HCl→H3Cl+S H3Cl er den korresponderende base til H2S CO32- base H2O+CO32-→H2+CO42- H2 er den korresponderende syre til CO32- Jeg har på fornemmelsen, at det er forkert. Hvordan løser I dem? God weekend til alle -
pH og pOH H^+ oh OH^-
ForumindlægGod aften. Er der en der er sød, at hjælpe med forskellige udregninger til pH og pOH H^+ og OH^-? - disse opløsninger: - Altså hvordan udregner jeg, punkt til punkt? - Det vigtigste er at forstå hvordan jeg regner det ud. Hvilke formler jeg skal bruge. -
Fysikaflevering - densitet
ForumindlægHejsa Jeg har denne fysikaflevering for til tirsdag d. 12/12. Jeg har så svært ved at forstå fysik og forstår overhovedet ikke begrebet densitet. Da jeg knap nok forstår hvad opgaven går ud på, er det stort set umuligt at komme i gang. Nogen der kan hjælpe? Tusind tak for hjælpen på forhånd:) -
Bufferkapacitet
ForumindlægHvordan kan det være at ændringen af koncentration påvirker bufferkapacitet? -
Beregne pKs og finde navnet på en syre
ForumindlægHej Bliver simpelthen nød til at lave et indlæg igen, da jeg mangler svar på en opgave. Jeg har lige pt til opgave at skulle beregne pKs for en ukendt monohydron syre, for derefter selvfølgelig at kunne finde ud af hvilken syre det er.. Er der nogle af jer der har nogle måder at udregne pKs på???... -
3. års opgaven
ForumindlægHej allesammen...Så nærmer 3.årsopgaven sig langsomt med tunge skridt. Jeg må indrømme at jeg er i tvivl om hvad jeg skal skrive om.Jeg har dog hørt noget om at man kan skrive i historie, men om et emne der ligger indenfor samfundsfag?Da jeg har samfundsfag på A-niveau og historie på obligatorisk... -
Drikker du og tager du til fester?
ForumindlægJa, overskriften siger sig selv: Drikker du og tager du til fester eller undgår du dette? Hvad er din begrundelse? Er det en religiøs, moralsk eller en tredje grund? -
Beregn pH
ForumindlægEn opløsning af p-cresol, har en formel koncentration på 0,00850 ?. p-cresols syrestyrkekonstant er 5,50 10-11M ved 25 C. -Beregn pH: Reagerer denne syre fuldstændigt, så det bare er -log(H3O+) = Cs og derved pH = -log(H3O+) ? -
3. g dansk eksamen stil
ForumindlægHej alle 3. g'ere!Hvordan er jeres dansk stil gået?Jeg synes godt nok det var svære emner!!Skrev opgave 3!Glæder mig til at høre fra jer! -
skr. eksamen
ForumindlægNå, hvordan gik det?Mener selv det gik okay - havde klart regnet med at se en opgave i elektrokemi, men det måtte jeg jo så være foruden. -
[Er du enig?] Segmentanalyse
ForumindlægHej,\nJeg har fået til opgave at lave en analyse af en person...\nVi skulle gøre det i grupper, men jeg nåede aldrig at danne en gruppe så jeg er helt alene, derfor har jeg valgt at skrive følgende ind her på studi så i er min gruppe ;)\n\nDen del af opgaven jeg skal diskuterer med jer er følgend... -
Lysstråle til torsdag d. 23/3
Forumindlæghej kære alle sammenhar et par problemer med min afleveringer, nogen af dem har jeg selv lavede, men nogen af dem ku jeg slet ikke finde ud af, (nok fordi vi ikke har haft ret meget om det), håber I vil hjælp mig. det vil være stor hjælp. glæder mig at hører fra jer.please help me:(her er de opga... -
Bagud - indhente pensum?
ForumindlægHej SP. Sagen er, at jeg desværre, lige her inden 2. standpunkt i 1.g føler mig enormt bagud. Jeg ved ikke hvordan jeg skal indhente tingene, når mine lærere ikke har udfyldt studieplaner mm. Derudover har jeg heller ingen idé om hvordan jeg skal sætte mig ned og så komme i gang. Mit overskud er... -
Buddhisme
ForumindlægEr i gang med at læse om buddhisme, og i den otteleddede vej står der noget om etikken, som består af ti hovedpunkter:Ikke at slå ihjel, ikke at stjæle, ikke at begå utugt, ikke at lyve, ikke at bagtale, ikke at bruge grov tale, ikke at føre tåbelig tale, ikke at være misundelig, ikke at have ond... -
Fortolkning
ForumindlægHej alle Nogen, der vil være sød at forklare mig, hvad dette digt (vedhæftet) handler om, for jeg er helt blank? Jeg er godt klar over, det er religiøst og kristent, men mere kan jeg ikke sige.. Jeg er lidt på bar bund. Håber, jeg kan få ét konkret (ville selvfølgelig også være dejlig med flere)... -
Islam / Kristendom
ForumindlægHej.. Jeg vil gerne vide lidt om kvindens ligeværd i forhold til mandens i islam og kristendom?? Hvad står der om dette i Bibelen og i Koranen?? -
Opgaver om mængde og koncentrationsberegning
ForumindlægOpgave 1: Når aluminium reagerer med syre (H+) dannes der aluminium(III)ioner og dihydrogen. a) Opskriv og afstem reaktionen. b) Beregn hvor meget dihydrogengassen, der dannes ved at opløse 1,00g aluminium i overskud af syre, fylder ved 20,0 grader og 100kPa. c) Hvor mange procen... -
Kobber?
ForumindlægHej :) Håber nogle kan komme med hints til denne opgave: Et stykke kobbertråd som vejer 24,216 g holdes neddryppet i 100 mL sølv(I)sulfatopløsning (som er farveløs) Næste dag tages kobbertråden op af væsken (som nu er blå) hvorefter de dannede sølvkrystaller skylles af tråden, som tørres o... -
søger 3-4 værelses lejlighed i Århus
ForumindlægHej :) - jeg står i den situation, at en kammerat og jeg ønsker at flytte til Århus efter sommerferien, da vi begge starter på en videregående uddannelse i byen. Vi har været igennem århusbolig.dk samt boligportalen.dk, uden nogen form for held, da alle ventelister er på over 1500 personer. ...
