Søgning på: psykologi c eksamen noter. Resultater: 18801 til 18820 af 101533
-
sinus hjælp :(
ForumindlægOm to ensvinklede trekanter oplyses det at vinkel A = 32grader. Side b i den store trekant er 90. Siden c i den lille trekant er 40 og forholdet mellem siderne a i de to trekanter er 1 til 1½. Konstruer de to trekanter og beregn vinklerne A og B, samt længden på de resterende sider i begge trek... -
varmeberegning
ForumindlægJeg har en opgave, hvor jeg har 2 dL vand på 90 grader C. Der tilføres x L vand på 5 grader C indtil blandingen har nået 50 grader C. Spørgsmålet er hvor meget vand der tilføres de 2 dL. Jeg ved fra en tabel, at vands varmefylde er 4190. Jeg sætter så 1,7 dL*4190*(90-50) = x*4190*(5-50). Og... -
Bestemmelse af mulig baserækkefølge?
ForumindlægJeg sidder med et eksamenssæt fra en skriftlig biologi A-eksamen som viser sig at være lidt udfordrende af den grund, at den nødvendige baggrundsviden so far har været ren selvstudie...thanks kære lærer! Anyway, en af opgaverne omhandler angivelse af en mulig baserækkefølge udfra nogle viste amin... -
Differentialligninger gør prøve
ForumindlægHej, jeg sidder og skal til eksamen i morgen og jeg har lidt problemer med at gøre prøve. Jeg synes især den er sævr er at vise npr den har en løsning der hedder dy/dx =... Jeg har 2 opgaver jeg meget gerne vil have hjælp med: - gør rede for funktionen f(x)= e^2x + 3, er en løsning til... -
bremsning af beta-partikler?
ForumindlægHej. Jeg skal til eksamen på onsdag, og har trukket emmenet atomer. Opgaven går ud på at vi skal finde et, helst flere, forsøg omkring det emmene vi er kommet op i. Jeg ved ikke rigtig hvilke forsøg man kan lave med atomer, derfor søger jeg hjælp her. Et forsøg med bremsning af beta-partikler, ... -
HJÆLP :(
Forumindlæger midt i SSO og skal bevise at cosc=(1/tanA)/(1/tanB) Håber VIRKELIG der er nogle der kan hjælpe - for er helt på herrens mark... hjælp ! -
Hvorfor skal fysik/kemi være obligatorisk?
ForumindlægDer er noget jeg simpelt hen ikke forstår. Hvordan kan det være, at det for folkeskole elever skal være obligatorisk, at skulle til mundtlig fysik eksamen. Det er noget de fleste ikke skal bruge frem over, og noget som de fleste ikke engang skal have på gymnasiet. Det kan da ikke være rigtigt d... -
Cand merc/cand Oecon
ForumindlægSå skal også jeg til at vælge uddannelse og efter mange timers undersøgelse sidder jeg nu tilbage med to. Cand merc og can oecon. Jeg vil derfor høre om der er nogen, som kender forskellen på at læse til økonomi på handelshøjskolen Ha almen og dermed senere blive cand merc og økonomi uddanelsen... -
Journalistik på RUC
ForumindlægJeg har gennemført mit første på på Film- og medievidenskab på KU, men jeg må nok erkende, at det ikke er den rette uddannelse for mig. Jeg vil hellere beskæftige mig med noget samfundsorienteriet. Derfor har jeg søgt på journalist uddannelse på RUC. Men jeg har mine tanker om det, specielt pga... -
Gratis lektiehjælp tilbydes
ForumindlægTilbyder lektiehjælp i forskellige fag (fx historie, dansk, old, religion, samf, lidt filosofi og måske andet) på både folkeskole- og gymnasielt niveau. Har fået 12-taller i alle de ting, på nær filosofi som jeg ikke har haft som fag, men har brugt tværfagligt i bl.a. AT og andre opgaver. Kan ogs... -
Opsamenssæt
ForumindlægHej,Er der nogle der kan komme med et link til, hvor jeg kan finde årsprøver/eksamenssæt/terminsprøver for 1.g (gymnasie)??Eller HF?Bjarke -
Fuld Pensum og ny reform.
ForumindlægHej jeg er kommet lidt i en fælde da jeg har nået et fraværs procent på 13 (ikke godt) samt jeg stadig mangler at aflevere diverse opgaver. Jeg er elev i 1.g musik. Syntes jeg læste et sted at det ikke længere er muligt for 1.g elever at komme op i fuld pensum mere, er det rigtigt? Vil gerne lige... -
Eksempler på prøve
ForumindlægHej, Er der nogen der ved, hvor man kan finde eksempler på årsprøver på nettet til matematik på b-niveau? Gerne dem som ministeriet udsender (jeg har ikke selv kunne finde nogen). Tak. -
Ks
ForumindlægHej alle. Det er sådan at jeg meget snart skal op til Ks som indholder Historie, religion og samfund. Jeg er den første der skal op, hvilket gøre mig så nervøs, jeg er bange for at de måske i begyndelsen har taget niveauet så højt op, at det bare bliver for svært at få en god karakter. Er det vir... -
Kvote 2 ansøgning
ForumindlægHej folkens Jeg går lige nu i 3.g og overvejer at søge ind på tandlægeuddannelsen via kvote 2. Problemet er at ansøgningsfristen er lige rundt om hjørnet, og ifølge vejledningen til kvote 2, så skal man åbenbart have ehvervserfaring osv, hvilket jeg ikke har. Så nu undre jeg mig virkelig om, hva... -
Bølgelære! Det er længe siden...
ForumindlægDet er ved at være utrolig længe siden vi har haft om bølgelære i fysik, og da vi så småt er ved at gøre klar til skr. eksamen i fysik A, har vi fået et gammelt eksamenssæt til at lave opgaver fra. Den allerførste opgave handler så om bølgelære, og da jeg selvfølgelig kun har mine A-bog her kan j... -
pH og pOH
ForumindlægHej, Jeg sidder lige med at forberede mig til eksamen om syre og base. Jeg er lidt forvirret omkring pH og pOH. Hvornår det er sur og hvornår det basisk mht. koncentration af et opløsning. Kan det passe dette med pH og pOH, som jeg skrev her? Neutral opløsning: [H_3 O^+ = 1.0*10^-7 M &l... -
Resultater, hf tilvalg / spr. højt niveau
ForumindlægHer følger kortfattede resultater til eksamenssættet HF 2005-8-1:Opg. 1a) v=54,46b) f'(x)=(1-ln(x))/(x^2)c) y=5/2 er vandret asymptote, x=-3 er lodret asymptoteOpg. 2a) y=2x+1b) dist(Q,t)=10/sqrt(5)=sqrt(20)~4,472Opg. 3a) |BD|~34,92, ABD~16,60b) |BC|~15,10c) |AC|~148,0Opg. 4a) Indtegn på dobb... -
Gym og bærbar?
Forumindlæghvordan er det med bærbar i Gym. kan det betale sig at have den med.? må man overhovdet have den fremme i timerne og skrive noter osv? og har alle en bærbar? er det normalt at have den med? -
ANDENGRADSLIGNING - hjælp haster! :S
ForumindlægHej! Nogen der kan hjælpe mig med at løse den her? Den er sikkert meget nem, men ikk lige nu.. er ret stresset.. på forhånd tak.. I en klasse skal eleverne løse en andengradsligning ned koefficienterne a = 2 og b = -5, dvs. at ligningen 2x^2-5x + c = 0 skal have x = 4 som den ene løsning. Hvilk...
