Søgning på: fysikabbogen 1. Resultater: 18821 til 18840 af 149177
-
HJÆLP - HASTER - afledede funktion
Forumindlægkan overhovedet ikke finde ud af den her opgave: bestem den afledede funktion for h(x)=4*kvadratrod(x-e^2x) -
noter
Forumindlægnogen der ligger inde med noter til psykologi b niveau ... kan kun finde til c niveau nemlig !! -
Renter
ForumindlægI en reklame står der at den årlige rente er 26%. Men samtidigt står der at der skal betales et afdrag hver måned. a) Hvad er den månedlige rente. -
Negativ potens
ForumindlægHola everybody Jeg sidder med en ligning, som jeg har lidt problemer med! Jeg simpilicerer den lige, så den er overskuelige... -400/-2000 = L^-2 Hvad bliver L så? Hvordan får jeg isoleret L? På forhånd tak -
Potentiel energi
ForumindlægHvis så jeg skal beregne rotationsenergien? - dvs. E.rot:1/2*I*W^2. Hvordan ændrer jeg så den potentielle energi til rotationsenergi? E.pot til E.rot. Grunden til at jeg spørge om det sikkert mærkeligt spørgsmål, er fordi jeg for at finde vinkelhastigheden, skal bruge E.rot. https://www.stud... -
Rente og ydelsesberegning af købekontrakter
ForumindlægHej alle, Er ved at lave et Delphi program til beregning af købekontrakter. Er der en der kan hjælpe mig med det matematiske? På forhånd tak! MVH. -
geometri!?
Forumindlæghåber der er nogen der kan hjælpe mig med disse to opgaver? (: Opgave 3 Et kirketårn kaster en skygge på 18,6 m samtidig med, at en 1,79 m høj person kaster en skygge på 1,20 m. a) Beregn kirketårnets højde Opgave 4 Trekanterne ABC og AB1C1 er ensvinklede. Det oplyses, at længderne AB... -
opgave hjælp!!!!
Forumindlægmit spørgsmål er 4,382 divider med 7 -
Inertimoment
ForumindlægJeg har brug for hjælp til vedhæftede opgave. Det handler om opgave 3. Har blot vedhæftet opgave 2, så i kunne få et overblik over hvordan systemet ser ud. Jeg tænker selv, at jeg skal have fat i formlen: I = 1/3 ML2, men jeg ved ikke helt hvad jeg skal stille op herfra? -
Kvadratrod og excel
ForumindlægHej alle Er der nogen der ved hvordan man laver kvrod i n'te i programmet excel??? På forhånd tak -
Cylinder
ForumindlægHeej (: Nogen som kan hjælpe? Forstår intet af den her opgave!! En bestemt type glas har udvendig form som en cylinder med højden h og grundfladeradius r. Det indre af glasset har form som en kegle med højde h oh grundfladeradius r. Glasset skal kunne rumme 1dm^3 a) Bestem h som funktion af r. ... -
Hjælp til løn og arbejdstid
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med at forstå denne her opgave? ?? -
let
ForumindlægEr de rigtige? Vi giver bedstemor en bog. wir gibt Oma ein Buch Jens giver Tina en plade Jens gibt Tina ein Schallplatte. Tina giver broren bøger. Tina gibt die Brüder Bücher. Tina giver moren en saks. Tina gibt die Mutter ein Schere. Moren sender vennerne julekort. Die Mutter send... -
Hjælp til Matematik:S
Forumindlæghey det et opgave jeg ikke er helt med i jeg ville spørge om der er en som kan løse de : tabellen giver en sammenhæng mellem x og y x -5, -3, -2, 2, 6, 8 Y -11, -8, -6,5, -0,5, 5,5, 8,5 a. afbild tallene i et kordinatsystem og gør rede for, at y er en linær funktion af x. ... -
hurtigt hjælp
ForumindlægJeg kan ikke forstå de her to. håber en kan forklar mig dem. Hvorfor giver ((-5)^2)^1/2 = 5 det kan jeg ikke lige forstår. og den anden er 4^-1/2 hvorfor giver den 1/2 -
Matematik
ForumindlægHej, er der nogle, som grne vil hjælpe mig med denne opgave? -
Differentiallignings løsningskurve i et punkt med vandret tangent
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har givet en differentialligning: y´´=2. Først skulle jeg bestemme dens fuldstændige løsning, som jeg har fået til y=x2+k1x+k2 Nu skal jeg så bestemme den ligning for løsningskurven, der går gennem punkt (1,1) og løsningskurven skal i dette punkt have vandret tangent. Hvo... -
Impuls mht relativitet
ForumindlægJeg ved, at ifl. oplysninger; E = 4E0 = 4mc2 og formel; E2 = (pc)2 + (mc2)2 så vil jeg nu isolere p, (4mc2)2 = (pc)2 + (mc2)2 (3mc2)2 = (pc)2 p = √(3mc2)2/c2) = √((3mc)2) = 3mc tal indsat p = 3·1.67·10-27·3·108 Men, svaret er ikke korrekt. H... -
cirkler der tangere andre cirkler
ForumindlægProblemet lyder således: To cirkler med radius 2 har centrer i henholdsvis (−1,0) og (3,0). Find ligningerne for de to cirkler med radius 2, der tangerer disse to cirkler. Jeg forstår ikke.. Hvad vil det sige at to cirkler tangerer to andre cirkler? og hvad vil cirklernes ligninger væ... -
ellipseligningen
Forumindlæghej.. jeg har fået en ligning: 4x^2+25y^2-100=0 og jeg vil gerne have den til at være den normale ellipseligningsform og syntes ikke rigtigt det svar jeg har fået giver nogen mening, så ville lige høre om nogen ville give den et forsøg og se hva de får... håber i gider hjælpe på forhånd tak
